Skocz do zawartości

Hangar 9 Spitfire MK II do elektryfikacji


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Właśnie w moje ręce wpadł ten oto model

ewe5m7769.jpg

Udało mi się go kupić po dosyć korzystnej cenie, jak że jest lekko uszkodzony, odłamany statecznik pionowy :shock: . Ktoś na poczcie nieźle sobie pozwalał z przesyłką. Model jest w wersji ARF. Pięknie oklejony, żadnych bąbli itp. Jego rozpiętość to 1657 mm, długość 1410 mm, przewidywana waga 3,6 - 4,3 kg, powierzchnia 48,4 dm kw. Jako napęd mam zamiar do niego włożyć silnik Turnigy SK Series 50-55 580Kv / 1580w plus pakiet 4800 6S i regler 80A.

Co myślicie o takim napędzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jeżeli cie nie zbawi to za jakieś 2 tygodnie bede oblatywał mój model podobnych rozmiarów z silnikiem 42-60 500kv i pakietem 6s 4000mah

 

Jak na moje ten 50-55 bedzie troche za mocny chociaż bardzo dobrze powinien sobie dac rade z 3 łopatowym śmigłem 13 -14 cali [patrząc po opiniach na UH].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj ładny modelik będzie - chętnie bym kiedyś zobaczył jak to lata. :D

 

Póki co to też myślę że ten silniczek trochę za duży.

Ja w Big Stiku o rozp. 170cm mam silniczek taki jak u Ertmana tj. 42-60 500kv 800W.

Przy wadzę 3,75kg (dodatkowy pakiet i kamera) latał bez najmniejszego problemu.

Goły model o wadze 3,25kg na tym silniku szedł prawie pionowo do góry.

Zasilam go pakietem 5S 4800mAh.

Inną sprawą jest że to inna charakterystyka modelu i w twoim przyda się większa prędkość (inne obciążenie pow. nośnej), co by skutkowało potrzebą jednak trochę większego silnika niż mój. Ja bym optował gdzieś w granicach 1200W.

Link do opisu tego modelu http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=10127

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj ładny modelik będzie - chętnie bym kiedyś zobaczył jak to lata

 

Z tym nie powinno być problemu, możemy się kiedyś umówić.

 

Jeśli chodzi o silnik, to również się nad nim zastanawiałem, ponieważ go mam. Wydawało mi się jednak, że będę go zbytnio "żyłował" i postanowiłem wybrać coś z zapasem mocy.

Model już jest u mnie

26937921.jpg

Pudełko gustowne, jak zawsze w Hangar 9, ale niestety model bardzo słabo zabezpieczony i pewnie dlatego uległ uszkodzeniu.

Ale jest jeszcze ktoś, kto już nie mógł się doczekać na swoją maszynę:

13233510.jpg

Po rozpakowaniu okazało się, że uszkodzenie nie jest takie straszne i łatwo da się naprawić

27967564.jpg

Okazało się, że dziki uszkodzeniu montaż statecznika poziomego będzie znacznie ułatwiony

44520393.jpg

Łoże statecznika poziomego pozostawia trochę do życzenia, trochę czasu mi zeszło zanim udało mi się ustawić statecznik w poziomie i w równej odległości od środka kadłuba

92682272.jpg

Potem zostało już tylko wykorzystać ścinki folii ze statecznika i zamaskować efekty naprawy

70667215.jpg

Postanowiłem do lotek zastosować dużo mniejsze serwa od STD, a mianowicie GWS Micro 2BBMG. Ich moc to 5.4 kg przy 4.8V, przekładnia metalowa i 2 łożyska, co o tym myślicie.

 

img0282w.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem do lotek zastosować dużo mniejsze serwa od STD, a mianowicie GWS Micro 2BBMG. Ich moc to 5.4 kg przy 4.8V, przekładnia metalowa i 2 łożyska, co o tym myślicie.

 

Pytanie tylko po co ? Oczywiście jeżeli takie posiadasz to możesz je spokojnie założyć. Tylko czy nie bedzie to wymagało przerabiania gotowych mocowań ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko po co ?

W zasadzie sam sobie odpowiedziałeś, tak właśnie takie miałem na zbyciu. Mocowania nie trzeba było przerabiać, bo trzeba było je zrobić pod serwo. Zwykła płytka sklejkowa z dwoma klockami. Ja dodatkowo dla bezpieczeństwa stosuję taśmę dwustronną. Już raz taki klocek mi się odkleił w Beaverze i taśma uratowała samolot.

A tak to wygląda już po zamontowaniu

32218934.jpg

Klapy napędza jedno serwo, akurat miałem pod ręką Spektruma i już jest na swoim miejscu. Fajni pomyślany napęd klap, będzie całkowicie niewidoczny.

55749361.jpg

Płat po sklejeniu robi wrażenie. Wydaje się, że ma ogromną powierzchnię.

37065009.jpg

No i jeszcze ktoś się nie mógł doczekać i już wlazł do kabiny ;D

19103482.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Prace nad Spitem powoli idą do przodu, cały czas czekam na paczkę z HC z silnikiem.

46917547.jpg

Do podwozia zastosowałem nisko profilowe serwo o mocy 7 kg i muszę przyznać, że ledwo co daje radę. Spowolnienie ruchu serwa przez aparaturę daje świetny efekt.

94267711.jpg

Kierunkiem i wysokością sterują moje ulubione serwa Spektrum

36817481.jpg

I jeszcze półka na pakiet, który notabene ledwo co się tam mieści.

31283778.jpg

Zastanawia mnie jak wyjdzie wyważenie, jedynym elementem, którym będę miał możliwość ustalić środek ciężkości jest pakiet zasilający odbiornik i serwa, 4 x Sanyo NiMH 2500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje ni się że twój problem z serwem podwozia wynika z tego iż w skrajnych położeniach serwo pracuje na małych kątach orczyka względem popychacza.Powinieneś zwiększyć długość orczyka i zmienić kąt na większy.Wtedy wystarczy mniejszy ruch serwa do pokonania tej samej drogi przez podwozie,a serwo nie będzie dochodzić do skrajnych położeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Możecie doradzić jakieś serwo które będzie się nadawać do podwozia do modelu do 3,5 kg, typowo podwoziowe z hiteca kosztuje ok.115 zł, znajdę coś tańszego ażeby dało sobie radę z podwoziem?, co sądzicie o zastosowaniu spowalniacza serwa?

 

Ja zastosowałem te serwo i pracuje ładnie.

 

Jest to typowe serwo podwoziowe więc nie ma możliwości ustawień krańcowych wychyleń używając EPA w nadajniku za to używając tą właśnie funkcję można regulować szybkość pracy serwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam mam pytanie odnośnie wyważenia tego samolotu. Jak jest on wyważony ? wyważyłem go według instrukcji i bez paliwa. Pierwszy lot skończył się na drzewie, mam wrażenie że za bardzo wyważony był na tył. Prosił bym kogoś doświadczonego o poradę jak ustawić środek ciężkości w tym modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryfikacja myśliwca tej wielkości jest już sporym wyzwaniem. Nie chodzi tu o same wykonanie konwersji, ale głównie o koszt eksploatacji modelu. Jak doszedłem do wniosku po paru latach zabawy w elektryki, że szybkie myśliwce są tu najmniej ekonomiczne. 

 

Załączam pliki w których jest podpowiedź jak dobierać silnik elektro.

Dla Twojego modelu może być (jeżeli zachowasz jego wagę) Power 60 - to dobre, ekonomiczne i trwałe silniki, ale trochę kosztują niestety.

Ja do modelu 4,5 kg używam jednak Power 90 i mam wtedy odpowiedni "odjazd".

 

Gratuluję pomysłu i trzymam kciuki. 

 

Blue Nose Hangar 9 - EP

post-5634-0-92815400-1407853103_thumb.jpg

EFLPower90OutrunnerInstructions (3).pdf

EFLM4060A_Power60_out_manual.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie odnośnie wyważenia tego samolotu. Jak jest on wyważony ? wyważyłem go według instrukcji i bez paliwa. Pierwszy lot skończył się na drzewie, mam wrażenie że za bardzo wyważony był na tył. Prosił bym kogoś doświadczonego o poradę jak ustawić środek ciężkości w tym modelu

 

A jak go wyważałeś w pozycji do lotu czy do góty nogami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.