Skocz do zawartości


Zdjęcie

POLARIS


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
114 odpowiedzi w tym temacie

#21 Grzegorz

Grzegorz
  • Modelarz
  • 140 postów
  • Age: 58
  • SkądTczew
  • Imię:Grzegorz

Napisano 18 lipiec 2011 - 21:09

Znalazły się jeszcze dwie fotki - sesja po lotach, bez pakietu.
http://pfmrc.eu/albu...php?pic_id=7055
http://pfmrc.eu/albu...php?pic_id=7056
  • 0

#22 Grzegorz

Grzegorz
  • Modelarz
  • 140 postów
  • Age: 58
  • SkądTczew
  • Imię:Grzegorz

Napisano 18 lipiec 2011 - 07:01

Tytułem wstępu: krankor, chylę czoła - miałeś rację.
Ladies & gentlemen, meine Damen und Herren, господа и господини, ludzie i ludziska!
Wczoraj Polaris został oblatany z wody. Najpierw trochę prób driftowania, potem clou programu. Ten sam silnik, na śmigle 7*6 poleciał nieźle, na 7*4 myślałem, że się nie oderwie od wody. Lądowania bajecznie proste: można "puszczać kaczki" przy większej prędkości, albo podejście-wytrzymanie-zaciągnięcie wysokości i klapnie jak kaczka. Zrobiłem kilka międzylądowań - sama przyjemność. Wyraźnie widać, kiedy wychodzi na redan i z pływania przechodzi w ślizg. Sprawdziła się wodoodporność zarówno taśmy na zawiasy (biurowa, ale z gatunku tych "półprzezroczystych"), jak i pakowej, którą jest oklejony. Sterowanie kierunkiem na wodzie wymaga naprawdę dużych wychyleń. Niestety, do rejestracji tego epokowego wydarzenia miałem jedynie telefon komórkowy, w dodatku obsługiwany przez "rodzinkę", tak więc jest jedna fotka statyczna i kawałek filmu, na którym niewiele widać.
http://www.pfmrc.eu/...php?pic_id=7043
http://www.youtube.com/watch?v=_A0Q44W3sAs&feature=youtu.be
  • 1

#23 krankor

krankor
  • Modelarz
  • 547 postów
  • Age: 53
  • SkądWągrowiec Wlkp-ska
  • Imię:Grzegorz

Napisano 11 lipiec 2011 - 08:01

Mylisz się Grzegorz, da radę. Mój pierwszy silnik, na którym sobie radził i z trawą i wodą był słabszy. To był FC 2812. Sporo potem zacząłłem kombinować z innymi silnikami. Więc nie obcyndalaj się ;) tylko próbuj. Na dowód, że nie bujam krótki filmik. Zwróć uwagę, jakie tam kępy i krzaczory są. To nie wyrównane boisko.

z silnikiem 2812 i śmigłem GWS9x7 przyciętym do 7 cali, żeby się zmieściło.
  • 0

#24 Grzegorz

Grzegorz
  • Modelarz
  • 140 postów
  • Age: 58
  • SkądTczew
  • Imię:Grzegorz

Napisano 11 lipiec 2011 - 07:00

Nic się nie grzało - ani regulator, ani pakiet :D. Silnik ciepły.
Tak, jak pisałem wcześniej: prąd do 12A, obroty 10500 (statycznie). Radiator oryginalny, jak to w regulatorach HK (kawałek blaszki, dodatkowo przytłumiony rzepem przyklejonym do termokurczki).
Startowałem z ręki, lądowanie na trawie. Przy tym silniku start z wody (lub trawy) nie wchodzi w grę. Za to możnaby popływać.
  • 0

#25 krankor

krankor
  • Modelarz
  • 547 postów
  • Age: 53
  • SkądWągrowiec Wlkp-ska
  • Imię:Grzegorz

Napisano 10 lipiec 2011 - 23:51

Moje gratulacje :)
Czy latałeś na tyle długo i intensywnie, żeby coś porządnie zaczęło się grzać? Czy może za poradą Krzyśka rozbudowałeś radiator - nie widać żebyś go wystawił na zewnątrz. Czy to było już oblatanie wodne?
  • 0

#26 Grzegorz

Grzegorz
  • Modelarz
  • 140 postów
  • Age: 58
  • SkądTczew
  • Imię:Grzegorz

Napisano 10 lipiec 2011 - 20:32

Panie Prezesie, melduję: Zadanie wykonane :D
Polaris vel Rumun oblatany. Próbowałem obu śmigieł, na APC-podobnym 7*6 lata trochę lepiej (szybciej), ale szału ni ma. Silnik za słaby - trzeba wymienić na coś z 2000kv, bo większego śmigła już nie wcisnę. Tyle narzekań.
W powietrzu prezentuje się jeszcze lepiej, niż na ziemi. Rzucony z ręki poleciał jak po sznurku, bez potrzeby trymowania. Szybuje pięknie, lądowania do nogi.
Teraz czekam na silnik.
Na deser fotki:

http://pfmrc.eu/albu...php?pic_id=7003
http://pfmrc.eu/albu...php?pic_id=7004
http://pfmrc.eu/albu...php?pic_id=7005
http://pfmrc.eu/albu...php?pic_id=7006
http://pfmrc.eu/albu...php?pic_id=7007
http://pfmrc.eu/albu...php?pic_id=7008
  • 0

#27 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1290 postów
  • Age: 52
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 05 lipiec 2011 - 12:25

Przy takim poborze prądu nie ma co się martwić. Ja czasami jak mam schowany regulator bez możliwości chłodzenia, to trochę sprzęt przerabiam. Zdejmuję termokurcz i aluminiową płytkę, która robi za radiator i doklejam na specjalną przewodzącą pastę radiator z odzysku ze starego sprzętu komputerowego. Tak wygląda po przeróbce.
Dołączona grafika
  • 0

#28 Grzegorz

Grzegorz
  • Modelarz
  • 140 postów
  • Age: 58
  • SkądTczew
  • Imię:Grzegorz

Napisano 05 lipiec 2011 - 06:58

Wczoraj popróbowałem silnika na strychu - bo tam przeniosłem halę produkcyjną. "Wydoiłem" pół pakietu na pełnym gazie, nie stwierdziłem znaczącego grzania się regulatora. Zespół silnik+śmigło bierze do 12A - chyba zostawię tak jak jest.
Z powodu niezależnych ode mnie okoliczności muszę odłożyć oblot na przyszły tydzień - wtedy wrzucę jakieś lepsze foto czy też filmik. Za to ochrzciłem już model - ze względu na barwy statecznika pionowego nosi zaszczytne imię Rumun.
  • 0

#29 krankor

krankor
  • Modelarz
  • 547 postów
  • Age: 53
  • SkądWągrowiec Wlkp-ska
  • Imię:Grzegorz

Napisano 04 lipiec 2011 - 21:21

A propos przegrzewania albo w ogóle porządnego grzania się regulatora, to słyszałem o sposobie na sprawdzenie tego. Bo różnie bywa z dotarciem do regulatora, jeśli jest jakoś głębiej zabudowany wewnątrz i sprawdzeniem palcem jego temperatury. Ten test to kapnięcie woskiem ze świeczki na radiator. Jeśli porządnie będzie się grzał - kropla spłynie. Sam jeszcze tego nie próbowałem.
Poza tym model ładnie czysto wykonany - tylko oblatać :)
  • 0

#30 bzik4

bzik4

    Psuj

  • Modelarz
  • 673 postów
  • Age: 43
  • SkądLegionowo
  • Imię:Adam

Napisano 04 lipiec 2011 - 20:42

Grzegorz, Przy takim silniku i śmigle ten regulator to nawet ciepły nie będzie. Nie przejmował bym się przegrzaniem zwłaszcza że posiada on zabezpieczenie termiczne i jeśli by doszło do wyłączenia silnika to BEC nadal będzie zasilał odbiornik i serwa :wink:
  • 0

#31 Grzegorz

Grzegorz
  • Modelarz
  • 140 postów
  • Age: 58
  • SkądTczew
  • Imię:Grzegorz

Napisano 04 lipiec 2011 - 07:32

Witam w starym temacie.
Od dłuższego czasu przymierzałem się do Polarisa, nareszcie finisz.
Rozmiar standard, silnik FC 28-22 1200 kV , regulator Hobbyking SS 25-30A , śmigło quasi APC 7*6 (w odwodzie jest jeszcze 3-łopatowe MA 7*4), pakiety 3S 1750-2200 mAh. Całość pokryta kolorową taśmą pakową. Masa startowa 600-630g.
Przed oblotem wstrzymuje mnie pogoda i przeczytane uwagi o możliwości przegrzewania się regulatora. Chyba wystawię go radiatorem do góry na kadłubie.
Oto pośpieszna fotka:
http://pfmrc.eu/albu...php?pic_id=6987
  • 0

#32 Hincek

Hincek
  • Modelarz
  • 98 postów
  • SkądTczew / Straszyn
  • Imię:Łukasz

Napisano 26 listopad 2010 - 21:09

Trochę spóźnione, ale fotki wreszcie są.

Polaris prawie gotowy, pozostało wykonanie steru wysokości, laminowanie dziobu, przeszlifowanie kilku krawędzi, pomalowanie i instalacja elektroniki.

Widok ogólny.
Dołączona grafika

Zmiany w stosunku do oryginału:
- wydlużona górna część kadłuba by zmieścić potrzebny sprzęt i wzmocnić statecznik-gondolę silnika,
- statecznik pionowy wzmocniony listewka sosnową na całej dlugości (wpuszczona możliwie głęboko w kadlub),
- wkejone podłużnice depronowe od redanu do rufy :)
- wszystkie serwa łatwo dostępne i lepiej zabezpieczone (tak mi przynajmniej wydaje),
- bowdeny schowane w kadlubie (ster kierunku) i stateczniku pionowym (ster wysokości),
- skrzydła i statecznik pionowy wykonane z dwóch warstw depronu (pozostałe wzmocnienia zgodne z oryginałem).
Dołączona grafika
  • 0

#33 Hincek

Hincek
  • Modelarz
  • 98 postów
  • SkądTczew / Straszyn
  • Imię:Łukasz

Napisano 18 listopad 2010 - 17:02

Dzieki za informacje w sprawie wzmocnień, coś wykombinuję.

Sprzęt bedzie raczej typowy:
- regiel TP mag8 20A,
- Emax 2822 z smigłem 7x6SF lub DD,
- baterie dopasuję tak by wyważenie się zgadzało.

Fotki pojawia sie zapewne jutro wieczorem.
  • 0

#34 Reptyl

Reptyl
  • Modelarz
  • 25 postów
  • SkądPowsin
  • Imię:Michał

Napisano 18 listopad 2010 - 12:21

Witam,

http://forumrc.alexb...pic.php?t=10750

Pozdrawiam,

Michał
  • 0

#35 krankor

krankor
  • Modelarz
  • 547 postów
  • Age: 53
  • SkądWągrowiec Wlkp-ska
  • Imię:Grzegorz

Napisano 18 listopad 2010 - 07:12

Z moich kretów i wydr doradzałbym dodanie pręcików węgla w dolne tyne krawędzie kadłuba od ogona do co najmniej redanu. A nawet dalej. Przedtem pekało mi 10 - 15 cm od ogona. Jak wkleiłem węgiel do redanu, to mi trzasło na redanie:) Zwyczajnie statecznik z silnikiem ma taką bezwładność przy byle uderzeniu ze łamie się pod ogonem. Pochwal się swoimi postepami Hincek, nie każ się prosić :) a i jakie bebeszki chcesz mu wstawić?
  • 0

#36 Hincek

Hincek
  • Modelarz
  • 98 postów
  • SkądTczew / Straszyn
  • Imię:Łukasz

Napisano 17 listopad 2010 - 22:57

Dzieki :)

Polarisy startują ze wszystkiego


Właśnie dlatego mnie zainteresował, ale mam zamiar wprowadzić do tej konstrukcji delikatne zmiany:
- odwrotne zamocowanie serw w kadlubie dla łatwiejszego dostępu i lepszego zabezpieczenia przed wodą,
- oddzielne serwa na lotkach by mieć możliwość ich mixowania (patent powinien się sprawdzić jak wcześniej zauważył gregoorr).

Pozdr
  • 0

#37 krankor

krankor
  • Modelarz
  • 547 postów
  • Age: 53
  • SkądWągrowiec Wlkp-ska
  • Imię:Grzegorz

Napisano 16 listopad 2010 - 23:16

Polarisy startują ze wszystkiego, nie rzucałem tylko z reki, bo nie umiem :) Powodzenia w budowie Hincek
  • 0

#38 Hincek

Hincek
  • Modelarz
  • 98 postów
  • SkądTczew / Straszyn
  • Imię:Łukasz

Napisano 16 listopad 2010 - 21:47

Niezly filmik, no i model też.
Właśnie sam buduje Polarisa, konstrukcja w sam raz na zimę :)
  • 0

#39 Depesz

Depesz
  • Modelarz
  • 143 postów
  • Age: 46
  • SkądCieszyn
  • Imię:Przemek

Napisano 16 listopad 2010 - 21:26

Byłem widziałem i potwierdzam. Serdecznie Cię Grzesiu pozdrawiam.
  • 0

#40 Marcin K.

Marcin K.

    <<MURDOCK>>

  • Modelarz
  • 3149 postów
  • Age: 28
  • SkądRogoźno WLKP
  • Imię:Marcin

Napisano 13 listopad 2010 - 17:58

Super film! xD ;D
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych