Skocz do zawartości

Jak zamocować śmigło?


wa1ker

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Odkrecasz nakredke ktora jest na osi silnika.Nastepnie zdejmujesz podkladke,nakladasz na os,smiglo(ewentualnie mozesz zalozyc ktorys z dystansow dolaczonych do smigla)nastepnie na os zakladasz podkladke i dokrecasz dosc mocno,przytrzymujac silnik zeby sie nie krecil..No i to chyba tyle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmujesz tą nakrętkę co tak wisi z piasty.

Nakładasz śmigło napisami do przodu - czyli napisy od strony osi, a czysta częśc do silnika - chyba

( Jak otwór śmigła jest za duży to masz tam takie kółeczka razem ze śmigłem , które nasadzasz na śmigło aż średnica otworu w śmigle będzie równa średnicy wału )

Zakręcasz zakrętkę na oś.

 

EDIT: Nie zdążyłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A najlepiej uzyj Prop-Savera i zamo9cuj smiglo przy pomocy gumki.

Daje on ochrone silnika i smigla pw przypadku naglego spotkania z Matka Ziemia..

 

Baxter

 

Dokładnie o czymś takim myślałem tylko że ośka silnika ma 2,7mm a średnica najmniejszego Prop-Savera jakiego znalazłem 3mm nie wiem czy jakiegoś "bicia" nie będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież śrubki od Prop Savera można wkręcić do końca a 3mm jest tylko otwór

Nie rób tak! Na pewno będzie bicie, a mocowanie nie będzie pewne.

Poza tym, prop-saver ma sens tylko wtedy, gdy oś nie będzie wystawała z przodu przed śmigłem.

 

Też mi się tak wydaje. Ale czy to znaczy że na taki motor nie założę żadnego kołpaka? I czy naprawdę samo przykręcenie nakrętką wystarczy do mocowania śmigła?

 

 

Cobra czy mi się wydaje czy w poniedziałek na pałacowej lataliśmy razem na dwa EG? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli wkręci się równo śruby to nie będzie bicia

 

A skąd będę wiedział że wkręciłem równo? Metoda "na czyja" nie jest w tym wypadku zbyt obiecująca poza tym to nie są zbyt precyzyjne śruby przecież. Może się okazać że szybciej pokrzywię ośkę niż wycentruje uchwyt

 

tak - od środka ma jeszcze taką fajną gumkę ? - przez co ciężko schodzi / się ją odręca ( bez podtekstów proszę :P) no i się nakrętki ze śmigłem kontrują

 

Niestety nie ma żadnej gumki :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trzyma na tyle mocno, że się samo nie odkręci i na tyle słabo, że kluczem da się odkręcić....

A to zależy od kleju, bo np. wysokowytrzymałe Loctite 270 lub 271 (czerwone) wymagają podgrzania spoiny do ponad 150 °C, by ją rozłączyć. Inaczej nie da rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam niemieckiego taki niebieski i jest bardzo fajny, zastępuje tą gumkę w nakrętkach samokontrujących.

http://modelarski.com/produkt-Klej_cyjanoakrylowy_rzadki,1635.html Tej firmy lecz buteleczka jest ciemnoniebieska i pisze Schrauben - Sicherung nr.2

Hochfest

 

EDIT:

Znalazłem:

http://modelarski.com/produkt-Preparat_przeciw_odkr%C4%99caniu_%C5%9Brub_%C5%9Bredni,4241.html

 

Lub:

http://modelarski.com/produkt-Preparat_przeciw_odkr%C4%99caniu_%C5%9Brub_mocny,1994.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli wkręci się równo śruby to nie będzie bicia.

 

A mozna srube nierowno wkrecic?

 

Oj dzieciaki dzieciaki, robicie kol;edze wode z mózgu i przekomarzaciue sie miedzy soba zamiast pomóc.

 

Zaopatrz sie w propsaver, mozesz go zamocowac na osi za pomoca nakretek, albo zacisnac srubami ktore sa do niego dolaczone. Os silnika nalezy skrocic, tak aby smiglo bylo przy samym dzwonku silnika. Najlepiej najpierw wkrac saver, a potem tnij. Potem sa czasem problemy z zalapaniem gwintu.

Smiglo do Prop-savera mocujesz przy pomocy gumki. Zabezpiecz to, w przypadku uderzenia dziobem os silnika przed zgjęciem.

 

baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mozna srube nierowno wkrecic?

Są 2 śruby i żeby je równo wkręcić ! A nie że jedną nierówno wkręcić ....

lbo zacisnac srubami ktore sa do niego dolaczone.

Przecież o tym pisałem i odpowiedz była:

 

 

Nie rób tak! Na pewno będzie bicie, a mocowanie nie będzie pewne.

Poza tym, prop-saver ma sens tylko wtedy, gdy oś nie będzie wystawała z przodu przed śmigłem.

 

 

Też mi się tak wydaje.

 

jedno drugiemu przeczy :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malki, nie za duzo Cie na forum? Spalzuj troche z produkcja postow, bo Ci krawata nie starczy. :)

Jezeli jest duzy luz to ani sruby prop-savera, ani nakretki nie zalatwia sprawy, bedzie bicie.

Zmontuj to wedle wlasnego uznania, przy czym sposob z nakretkami jest pewniejszy. Os i tak musisz skrocic, zaloz smiglo, uruchom motor i ocen co sie dzieje.

 

baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.