Skocz do zawartości

Airline Piper Cub - coś wart?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 118
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Ja z kolei zakupiłem Black Horse'a, roapiętość 178 cm. Lata wspaniale, wykonanie (uwzględniając cenę) niezłe. Jednak od razu wprowadziłem pewne zmiany:

 

1. Po pierwszym lądowaniu "w kartoflach" złamało się podwozie z 3mm słabego drutu. Wyrzuciłem więc całą konstrukcję i zrobiłem podwozie amortyzowane jak w prawdziwym samolocie.

563a5cd1bf4070dam.jpg

 

d5bccb4bb29a7a62m.jpg

 

4293225bc23ef2ddm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwozie zrobione jest z drutu 4 mm, w oparciu o zwykłe zawiasiki do małej szafki. Sprężyny zakupiłem w sklepie z częściami do polskich samochodów. Siła ściągania idealna, model kołując po trawie wogóle nie skacze, przy lądowaniu doskonale siada na amortyzatorach (skok dużo większy niż w oryginale, ponieważ nie zastosowałem żadnych ograniczników)

 

2. Usterzenie tylne odejmowane (chociaż nie korzystam obecnie z tej opcji)

 

239c67311636734dm.jpg

 

3. Zastrzały -polecam wyrzucić aluminiowe rurki prosto do kosza i zrobić sobie sosnowo balsowe zastrzały połączone po środku- jak w oryginale. Koszt mały, wytrzymałość i realizm o wiele większy.

 

Mój Piperek lata na OS MAX 52 4t - wystarcza, ale zapasu mocy nie ma. Poleciłbym nieco większego 4takta. Ten wystarcza tylko na typowo makietowe latanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam, postanowiłem odświeżyć temat. Kupiłem zestaw piperka z firmy SUPER FLYING MODEL (to chyba to samo co AIRLINE), model gotowy czeka na nadejście sezonu. Nurtuje mnie jednak pytanie czy silnik jaki zastosowałem uciągnie go, silnik to MDS 6,5. Producent zaleca w opcji 2t od 0.40 do 0.46. Generalnie nie chciałem mocnego silnika a posiadam MDS-a i ST 7,5 ale ST zostawiam do akrobata z wiadomych powodów. Chcę żeby model latał wolno i majestatycznie jak oryginał ale czy wystartuje z trawy na tym silniku? Jeśli ktoś z forumowiczów może podzielić się doświadczeniem z tym modelem będę wdzięczny. Piszcie jak sie zachowuje w powietrzu, przy lądowaniu itp. Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Chcę żeby model latał wolno i majestatycznie jak oryginał ale czy wystartuje z trawy na tym silniku?

 

Wystartuje, tylko, że różna może być długość rozbiegu. To zależy od wysokości trawy, wiatru itp - wiadomo.

Jeżeli będziesz chciał skrócić rozbieg, to możesz dać większe kółka.

Poza tym, jeśli chcesz mieć taki model na prawdę realistyczy, to koniecznie musisz się przesiąść na 4-takta. Wtedy i brzmienie lepsze, i większe śmigło można zastosować.

 

Lot będziesz miał majestatyczny i powolny - ja mam ten efekt przy 8,5cm 4-takt, ale pamiętaj, że lepiej mieć zapas mocy. Jeżeli więc dysponujesz zasobami finansowymi, polecałbym 10cm 4-takt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki CHBO za odpowiedż, twoje uwagi na pewno mi się przydadzą. Lotnisko zawsze kosze na jeża więc z wysokością trawy nie będzie kłopotu, rozumiem że masz ten sam zestaw co ja i kolega modelmix nad tym postem?

 

Co do silnika poobserwuje jak sobie radzi i ewentualnie pomyślę nad mocniejszym ale przyznam racje że moc to zawsze trochę bezpieczniejsze latanie np. przy utracie prędkości z wiatrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja mam nieco inny zestaw

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=58

- Black Horse, ale podobne parametry i masa. (pisałem o moich przeróbkach w tym wątku) Wszystkie Piperki w tej skali ARF są podobne, różnią się szczegółami. Piper Airline, jak zauważyłem, ma sklejane płaty - to pewnie utrudnia transport?

W moim płaty łączy się na rurce aluminiowej, nie sklejałem ich. Zastrzały zrobiłem nowe, drewniane więc konstrukcja jest pewna. Jeśli chodzi o masę, to nie ważyłem, ale jest dobrze - małe obciążenie powierzchni nośnej, jak przystało na Piperka, może latać bardzo wolno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nasunęło mi się takie oto pytanie, w zasadzie skierowane do posiadaczy zestawu ze zdjęcia na początku tego tematu, mianowicie czy miał ktoś w swoim zestawie zwichrowany statecznik poziomy?? Mój był taki i taki przymocowałem. Czy ten statecznik taki ma być, ma jakieś zadanie np. niwelowanie momentu od śmigła czy raczej to wada wykonania?? Co ciekawe na rysunku w instrukcji tez jest tak pokazane jakby niesymetrycznie wzgledem kadłuba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statecznik naciągnięty, raził mnie swoją niesymetrycznoscią ale gdzieś czytałem że stosowało sie zwichrzenia usterzeń kierunku i wysokości dla zmniejszenia momentu od smigła. Najważniejsze że piper jest gotowy do sezonu, silnik pewnie dam ST 7,5 bo takim dysponuje, MDS wydaje mi sie za słaby.

 

Chorowałem na niego długi czas :)

screenshot013ek.jpg

 

Nawiazując do tytułu tego tematu, patrzę na niego i widzę że na pewno jest coś wart :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i stało się. Piper wykonał dziewiczy lot, samolocik pięknie lata. Nie obyło sie bez przebojów bo oczywiście silnik musiał zgasnąć ale dzięki temu przekonałem sie jak wspaniale szybuje, lądowanie bez problemów ale podwozie trzeba bedzie wzmocnić. Silnik MDS 6,5 ma wystarczające osiągi a tak sie obawiałem że za słaby będzie. Ze śmigłem kavan 11x6 start był pewny bez niespodzianek. Miałem wstawiac Super Tigre 7,5 ale zostanę chyba przy MDSie, silnik potrzebuje tylko dokładnej regulacji. Jestem bardzo zadowolony z własności lotnych tego zestawu. W przyszłości może doczeka sie motorka 4T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.