Skocz do zawartości


Zdjęcie

Senior Telemaster 2,4m


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
69 odpowiedzi w tym temacie

#41 Marcin

Marcin
  • Modelarz
  • 308 postów

Napisano 21 wrzesień 2009 - 06:57

Błąd technologiczny? Możesz to rozwinąć? ;)

#42 Adam B.

Adam B.
  • Modelarz
  • 4 postów

Napisano 21 wrzesień 2009 - 06:39

Jeśli kogoś interesuje to jest film z pierwszego latania Telemasterem. Pod koniec widać lądowanie z oderwanym zastrzałem - to mój wynik mojego błędu technologicznego i pętli podczas lotu.

Film na Vimeo

#43 Adam B.

Adam B.
  • Modelarz
  • 4 postów

Napisano 20 wrzesień 2009 - 21:37

Napęd SW z zestawu - nie jest to jakieś doskonałe rozwiązanie ale działa bez zarzutu. Zdjęcia zrobię jutro. Co od zabezpieczeń przed holem to dałem żyłkę od poziomego usterzenia do najwyższego punktu pionowego statecznika.

#44 Pawel_W

Pawel_W
  • Modelarz
  • 133 postów

Napisano 20 wrzesień 2009 - 20:42

Adam, czy użyłeś napędu steru wysokości z zestawu? Wrzuć jesli możesz też zdjęcie jak rozwiązałeś hak i zdjęcie usterzenia - interesuje mnie czy robiłeś coś na zasadzie odciągów żeby zabezpieczyć napędy sterów przed wplątaniem sie w nie linki?

#45 Adam B.

Adam B.
  • Modelarz
  • 4 postów

Napisano 19 wrzesień 2009 - 22:51

Szybowiec to Velvia z Arthobby - 2m rozpiętości i waga pewnie z 1,3kg. Co do większego śmigła to 20 calowe będzie miało bardzo mały prześwit. Ja planuję dać 18x10 albo jakieś 19 calowe. Szybowce u nas na lotnisku mają maksymalnie do 2kg więc dam rady a napęd nie musi pracować na maksa... Chyba dobrze kombinuję?

#46 Tomek_W

Tomek_W
  • Modelarz
  • 29 postów

Napisano 19 wrzesień 2009 - 22:23

Rozumiem, że z moim trzy metrowym Pilatusem ważącym 2,9 kg poradzi sobie bez problemu :D :D Mam identyczna konfigurację napędu , ale przy większym śmigle chyba trzeba będzie zmieniać podwozie na wyższe. Jaki szybowiec holowałeś ? Coś mi się zdaje, że czeka mnie kilka niedospanych nocy :lol:

#47 Adam B.

Adam B.
  • Modelarz
  • 4 postów

Napisano 19 wrzesień 2009 - 21:57

Ja wybrałem na oblot warunki dalekie od optymalnych - wiało solidnie. W mojej konfiguracji muszę zmienić śmigło - 18x8 to trochę za mało w porównaniu do tego co drzemie w tym napędzie, a szybowce będą mnie też wyprzedać. W tej chwili sprawdziłem ile poszło z akumulatorów na latanie: 6-7 minut latania i wtłoczyłem do akumulatorów 2100mAh. Hole odbyły się 3 - może na jakieś 150 - 200m po wyczepieniu właściwie bez silnika do lądowania :). Model lata super. Bez szybowca startuje po może 3 metrach rozbiegu. Jest w pełni przewidywalny chociaż trzeba uważać bo przy małych prędkościach jeszcze leci ale bardzo słabo reaguje na lotki - miałem kłopoty z powrotem z lotu plecowego do normalnego przy pomocy lotek.

#48 Tomek_W

Tomek_W
  • Modelarz
  • 29 postów

Napisano 19 wrzesień 2009 - 21:46

Gratulacje! Mój od dziesięciu dni leży grzecznie w pudełku i czeka na ulotnienie. Niestety wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują że nie będzie to wcześniej jak po 25 września. Adam, napisz coś więcej o holowaniu, jak się sprawuje jako holownik? Pozdrawiam.

#49 Marcin

Marcin
  • Modelarz
  • 308 postów

Napisano 19 wrzesień 2009 - 21:19

Gratulacje ! Ja dziś koło 11 w okropnym wietrze troche pocholowałem. Ale to była walka :(

#50 Adam B.

Adam B.
  • Modelarz
  • 4 postów

Napisano 19 wrzesień 2009 - 21:16

Dziś Telemaster poleciał. Nawet wyholował pierwszy szybowiec. Jak się uda to będą zdjęcia i film :)

#51 Adam B.

Adam B.
  • Modelarz
  • 4 postów

Napisano 11 wrzesień 2009 - 20:02

Napęd jest już u mnie. Trochę pomogły porady i propozycje kolegów

Dołączona grafika

Do tego na początek śmigło 18x8 - zobaczymy co będzie się działo... Dziś może silnik osiądzie na swoim miejscu.

#52 Pawel_W

Pawel_W
  • Modelarz
  • 133 postów

Napisano 08 wrzesień 2009 - 14:38

Dziś dotarł nasz, leży u Grześka w majsterklepce, wczoraj przyszedł napęd - potęga w porównaniuz tym co miałem do tej pory :D No to któregoś dnia testy ruszają... ;)

#53 Adam B.

Adam B.
  • Modelarz
  • 4 postów

Napisano 31 sierpień 2009 - 10:16

Dodam kilka zdjęć:
Rzut oka na całość
Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika

Trochę niedoróbek
Dołączona grafika Dołączona grafika

Niedokładność na połączeniu skrzydeł - profile połówek skrzydła na środku się różnią :)
Dołączona grafika

#54 Pawel_W

Pawel_W
  • Modelarz
  • 133 postów

Napisano 31 sierpień 2009 - 09:53

Odpowiem ja, jako człowiek który dużo mieszał w napędzie i jego parametrach. Myślę, że czas lotu będzie w granicach... a któż to wie? :) Wszystko to kwestia doboru smigła. Tymczasowo będziemy testować 18x8 i 18x10, a docelowo (o ile da radę) chcielibyśmy coś w okolicy 20x8 żeby uzyskać maksymalnie duży ciąg statyczny. Model zamówiony, paczka z Chin tez już pędzi, jak tylko całość dotrze przepuszczę cały zestaw przez komplecik EagleTree + waga i zobaczymy jakie będą efekty. Nie chcę tu strzelać, ale liczyliśmy na mozliwość wykonania 2-3 holi po kilka minut. Ten silnik bierze ok. 50A na śmigle 20", więc siłą rzeczy i w BARDZO mocnym zaokrągleniu powinien na full gazie popracować 6 minut, tylko że gaz potrzebny do wznoszenia zespołu bedzie sporo mniejszy niż full.

#55 Adam B.

Adam B.
  • Modelarz
  • 4 postów

Napisano 31 sierpień 2009 - 09:44

Witam.
Adam, jak duże śmigło da się zastosować bez przerabiania podwozia ?
Jak oceniasz wykonanie modelu ?

Dziś zmierzyłem prześwit i wydaje mi się, że 20calowe śmigło jeszcze można założyć. Do osi silnika będzie jakieś 30cm.
Co do wykonania modelu to dziś na spokojnie już w domu to oglądam i według mnie jest na 4-5 (w skali 6-cio stopniowej) :)
Jak szacujesz Tomku czas lotu na Twojej konfiguracji napędu?

#56 Adam B.

Adam B.
  • Modelarz
  • 4 postów

Napisano 29 sierpień 2009 - 11:35

Jasne wiem - to skrzydła robią takie wrażenie, kot niestety już nie żyje... ale zginął pod kołami samochodu.

#57 Marcin

Marcin
  • Modelarz
  • 308 postów

Napisano 29 sierpień 2009 - 11:08

Wygląda na olbrzyma, bo masz duzo większe powierzchniowo skrzydła :) P.S. Kot jeszcze się mieści? ;)

#58 Adam B.

Adam B.
  • Modelarz
  • 4 postów

Napisano 29 sierpień 2009 - 11:02

Tomku! Nie potrafię Ci powiedzieć jakie śmigło maksymalnie się zmieści. Model jeszcze leży w sklepie chociaż go oglądałem dosyć szczegółowo to nie sprawdziłem tego parametru. Wykonanie jest niezłe, trzeba może w niektórych miejscach przyprasować folię i jak dla mnie muszę zmienić to mocowanie skrzydła z gum na śruby.
Generalnie model prezentuje się nieźle - mój będzie w kolorystyce czerwono-białej. Pomimo swojej rozpiętości nie mam wrażenia, że jest olbrzymem. Mam model własnej konstrukcji (coś w stylu Sticka) pod silnik benzynowy 50ccm i o rozpiętości 2,2m a zdecydowanie wygląda na olbrzyma mimo, że jest mniejszy od ST.

#59 Tomek_W

Tomek_W
  • Modelarz
  • 29 postów

Napisano 29 sierpień 2009 - 10:05

Witam. Ja również zdecydowałem się na zatrudnienie telemastera jako elektrycznej holówki. Ostateczna decyzja co do napędu elektrycznego zapadła po obejrzeniu holi elektro na pikniku w Kraśniku. Model będę miał w przyszłym tygodniu, a co do wyposażenia zdecydowaliśmy z Pawłem że będzie to : silnik turnigi C6354A 230 obr/V regulator turnigi sentilon 100A HV zasilanie 8S 20C 5000 śmigła spróbujemy 18 calowe na początek. Adam, jak duże śmigło da się zastosować bez przerabiania podwozia ? Jak oceniasz wykonanie modelu ? Pozdrawiam.

#60 ertman_176

ertman_176
  • Modelarz
  • 28 postów

Napisano 29 sierpień 2009 - 08:44

Adam powiedz jakie te szybowce bedziesz wyciągać :?:

Myśle że z podanych opcji wybrałbym opcje 2 jednak nie wiem jakie te szybowce bedziesz wyciągać ...

Przejrzałem jeszcze raz silniki na HC i znalazłem jeszcze to

Opcja 3

Opcja 4

Opcja 5

Silniki jakie sprawdzałem to większe średnice rotora [ a więc i większe śmigła przy mniejszej ilości cell co daje tańsze pakiety] przy podobnej wadze