Skocz do zawartości

Wyposażenie elektryczne do poduszkowca


mmm765

Rekomendowane odpowiedzi

Buduję model Griffon'a 2000 w skali 1:10. Zostało trochę do zrobienia ale przydałoby się już mieć silniki żeby móc wszystko dopasować. Muszę dorobić poziomy tunel, stery i fartuch oraz dodać całe wyposażenie. Jednak nie znam się na tym zbyt dobrze i nie wiem jakie silniki i śmigła dobrać do modelu.

 

Podstawowe parametry:

długość- 106cm

szerokość - 50 cm

waga- ok 1200g, bez osprzętu, fartucha i tunelu poziomego, myślę że nie przekroczy 1500g bez osprzętu.

średnica tunelu pionowego- 154mm

średnica tunelu poziomego- ma być 18 cm

 

W planie były użyte silniki speed500-600. Do napędu poziomego śmigło 19-7.5 (chyba obcięte bo by się nie zmieściło, chyba że to jakieś inne jednostki).

 

Mój model będzie trochę cięższy bo nie miałem wymaganych materiałów i podłogę zrobiłem ze sklejki 3mm. Do wytworzenia poduszki mam zamiar użyć

silnika speed600 BB Turbo, z tego co czytałem to ważne tutaj są wysokie obroty bo to dodatkowo "uszczelnia" tunel. Czy ten silnik będzie dobry? I jakie śmigło do niego?

 

Jakiego użyć śmigła i silnika do napędu? Widziałem jakiś filmik z tym modelem i nie poruszał się on zbyt szybko, dlatego chciałbym wiedzieć czy nie byłoby jakiegoś lepszego napędu niż speed600. Według niektórych warto by zastosować silnik bezszczotkowy przy obecnych cenach, ale one mają chyba znacznie niższe obroty i trzeba stosować większe śmigła a tu ograniczeniem jest tunel. Jak już pisałem nie znam się na silnikach i śmigłach dlatego proszę o pomoc. Chciałbym żeby była też możliwość zmienienia obrotów silnika, aby szybciej wyhamować lub wycofać.

 

Jako że całe wyposażenie muszę dopiero kupić to będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Jakie zastosować najlepiej regulatory i pakiety i ile wynosiłby przybliżony czas działania modelu na jednym ładowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

witam