Skocz do zawartości

Czy powstanie ESA WW1???


ECO400

Czy jesteś za powstaniem klasy ESA WWI?  

26 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jesteś za powstaniem klasy ESA WWI?

    • TAK
      20
    • NIE
      7


Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Zawody mają to do siebie, że wymagają udziału kilku osób.

Może najpierw się zapytaj ile osób by deklarowało chęć takiej zabawy (normalny combat WWI jest) i ma, lub chce zbudować - odpowiednie modele.

A jak się znajdą chętni, to może zorganizujesz zawody? :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziemy czekać aż zgłosi się 'quorum' to raczej ta klasa nigdy się nie pojawi.

 

Myślę że na początek należało by robić tak jak w przypadku spalinowego kombatu WWI , czyli jako początkowo mało zobowiązującą dokładkę do zawodów WWII.

 

Napisanie regulaminu to raczej żaden problem, myślę że wypadało by go zrobić bardziej wymagający w stosunku do modeli (w porównaniu do zwykłej esy), zresztą podobnie jak jest jak w przypadku normalnego WWI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się znajdą chętni, to może zorganizujesz zawody? :twisted:

nie ma sprawy :) tylko że ja nie będę sędziował :mrgreen:

 

Jak będziemy czekać aż zgłosi się 'quorum' to raczej ta klasa nigdy się nie pojawi.

no skoro tak to zabierajmy się do roboty.

To ja spróbuję ułożyć regulamin a wy mnie poprawicie :P

Myślę że chętnych na ESA ww1 nie zabraknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co powiecie na taki regulamin:

 

1. Model

Model musi być półmakietą lub makietą rzeczywistego samolotu myśliwskiego wyprodukowanego do roku 1918.Profil Skrzydła modelu nie może być wypukło-wypukły (tylko wypukło-wklęsły lub płasko-wklęsły).

 

Rozpiętość modelu jednopłata:

 

700 – 850 mm

 

Wielopłaty rozpiętość:

 

700- 800 mm

 

Pozostałe wymiary wynikają z przeliczenia skali do rozpiętości z odchyłką +/- 3cm.

 

Materiał z którego wykonany jest model to wszelkiego rodzaju pianki typu: EPP, styropian, styrodur, depron.

 

Nie wolno stosować wzmocnień natarcia i spływu skrzydła ,kadłuba stateczników żadnymi materiałami twardymi typu węgiel, szkło drewno itp.

 

Model musi w całości być wykonany z „miękkiego” materiału

 

Zabronione jest stosowanie zacięć na natarciu, oraz innych materiałów ułatwiających cięcie taśmy , dotyczy to również wszelkiego rodzaju past, klejów, taśm. natarcie musi być Czyste!!!.

 

2. Silnik

Silnik dowolny AC lub DC o masie nie przekraczającej 55g (bez łoża kabli piasty i śmigła)

 

3. Zasilanie

Dla modelu jednopłatów akumulatory max 3 cele Lipo lub Li-Ion (11,1V) lub 8 cel NIMH, NICD (9,6V) o pojemności max 1350mAh.

Dla modelu wielopłatu max pojemność 1550mAh dla 3 cel.Akumulatory lub Li-Ion (11,1V) lub 8 cel NIMH, NICD (9,6V)

 

4. Śmigła

Śmigła dowolne dobrane do modelu i silnika fabryczne.

 

5. Waga modelu

Jednopłata min 250g max 450g

Wielopłatu min. 300g max 550g

 

6. Taśma

Długość taśmy 10m szerokość 1cm wykonana z bibuły (krepina) zaznaczona na końcu np. pisakiem.

 

7. Strefa lotów

Licja bezpieczeństwa musi być wyłożona przed rozpoczęciem lotów

 

----linia bezpieczeństwa 0 m-----------------

 

 

------boksy startowe 2 m-----------------------

 

 

 

 

----linia gotowości 8-10 m -------------------

 

---strefa widzów 11-15 m---------------------

 

8. Loty

Czas lotu ustalany jest przed pierwszą walką i może wynosić od 5 do 7 min

 

9. Zmiana modelu

Zawodnik w czasie trwania walki nie może zmieniać modelu, zmiana może nastąpić w następnej walce. Zawodnik może posiadać dowolną ilość modeli. W czasie trwania walki niedozwolona jest wymiana akumulatorów. W czasie walki zawodnik może podjąć model w strefie lotów za zgodą sędziego i zasygnalizowaniu innym zawodnikom.

 

10. Punktacja

• Unikanie walki: - 50 pkt

• Przekroczenie liniji bezpieczeństwa: - 150 pkt

• Ochrona taśmy: + 50 pkt

• Kolizje: 0 pkt

• Obcięcie taśmy: + 100 pkt

• Za każde 3sek.lotu: +1 pkt

• Za olinowanie: + 30 pkt

• Za realistyczne podwozie: + 30 pkt

• Start z podłoża (na kołach): + 40 pkt

 

 

zastanawiam się tylko nad rozpiętością modelu i pojemnością akumulatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie... A kiedy chcecie rozgrywać zawody w ESA WWI? Bo w jeden dzień i normalnej ESY i ESA WWI nie rozegramy. Nie ma szans. To co osobne zawody ESA WWII osobne ESA WWI? To kto to będzie organizował? Myślę, że przed ustalaniem regulaminów itp. powinniśmy pomyśleć o tym od strony organizacyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee tam, Piotrek, spokojnie rozegracie(my).

 

Przecież zawody esa występują raczej samodzielnie więc jaki problem z wydzieleniem godzinki na WWI. Na pewno chętnych było by mało, ale na pewno uatrakcyjniło by to zawody esa.

 

Nie ma co skazywać od razu sprawy na niepowodzenie. Skoro normalny kombat WWI i WWII jest do zrobienia w jeden dzień to jakim cudem elektrykom miało by czasu zabraknąć?

 

Trzeba mieć po dwa pakiety na kategorię i spokojnie się da wyrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy ile ludzi pojawi się teraz w Wawie.

 

ECO400: Namów najpierw 5-10 osób, aby kupili model ESA WWI i przyjechali do Ciebie na zawody. Jeżeli Ty jesteś tym żywnie zainteresowany to nie pozostaje Ci nic innego jak zrobić taki model - pokazać jak super zajefajnie lata, znaleźć inne osoby, chętne do spotkania i powalczenia i można rozmawiać o zawodach. Regulamin robi się gdy zawodników jest już tylu, że pewne rzeczy trzeba normować. Póki co to jest to dzielenie skóry na niedźwiedziu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie racje. A więc jutro rozrysuje plany pewnego modelu a w środę jako że jest Dzień Edukacji Narodowej i mam wolne zrobię prototyp narazie z depronu.

I jeszcze jedno pytanie. Czy wymiary, pakiet i masa jakie podałem w regulaminie dla wielopłata są OK czy raczej trzeba je zmienić :?: Jak sie okaże że są do :ass: to prototyp też będzie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Namów najpierw 5-10 osób, aby kupili model...dzielenie skóry itp.

Jakie dzielenie skóry?? W ten sposób nic się nie załatwi.

 

Po prostu zrobi się regulamin (już prawie jest), aby wiadomo było jakie modele mogą latać aby nie było wolnej amerykanki. A później pisze się że w ramach którychś tam zawodów esa, czy to warszawskich czy o puchar Św Mikołaja czy innych, będzie rozegrana WWI esa. No i już, chętni sami się znajdą, a jak się nie znajdą to też tragedii nie będzie.

 

Są już modele do tej zabawy:

http://www.aircombatmodele.republika.pl/page58434366949c787e71ba18.html

 

Na ich podstawie można ustawić regulamin (wielkość itp.) Trzeba by zagadać z Wojtkiem i Krzyśkiem oni mają pojęcie na czym to dobrze lata, może jutro może podzwonię.

 

Ten regulamin trzeba by jeszcze poprawić, np. punkty za podwozie trochę bez sensu bo podwozie powinno być standardowo, to powinna być 'makietowa' esa ;)

Modele jednopłatów, powinny być ganione punktowo, czyli np. dodatkowe punkty za wielopłat rzędu +50pkt.

 

Napędy myślę że powinno się zunifikować z normalnymi esami bo kupowanie specjalnie innych pakietów jest średnim pomysłem.

 

Dłuższe taśmy są też wskazane.

 

PS co to za profil płasko-wklęsły? hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta... Punkty za wielopłaty. I za raz wszyscy będa latać wyłacznie czerwonymi DR1 z czterema (albo trzema i pół) płatami. :wink: 200 punktów na starcie za friko. :twisted:

W ESA WWII były punkty za wielosilnikowość i zostało to zniesione.

Zamiast punktów za ilość płatów, lepiej raczej za "podobieństwo od oryginału" - malowanie, wygląd.

Co z zastrzałami? Praktycznie wszystkie maszyny z WWI je miały. Nie ruszając natarcia mamy dodatkowy element którym można ciąć. Zakazać? Tracimy na makietowości i wytrzymałości.

Waga silnika - a po co to komu? Lepiej chyba uzależnić wielkość ciągu modelu od masy modelu - np. 70%, żeby zachować charakter maszyn z WWI. Bo inaczej mam silnik 40g i model o masie 300g i latam nim jak rakietą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobmy modele wielkosci esa ww2, a wiec 800x600 i pakiety 1350mah 3s

troche boksujesz się ze scianą, Janek już pisał o tym że powstały takie konstrukcje (latające :D ) więc może nie ma co wymyślać od nowa tylko wykorzystać ten fakt, tym bardziej że (fabryka :D ) jest na terenie Wrocławia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja wszystko rozumiem :)

wstępny projekt Camela już zrobiłem (będzie ze styroduru) a jutro coś wykonam.

Według wyliczeń model bedzie miał rozp. 80cm dł. 44cm cięciwa płatów 13cm.

 

Zadzwonię dzisiaj do tej fabryki i dowiem się coś więcej o tych modelach :wink:

 

PS: 2 serwa SG-51R na lotki wystarczą :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Madrian

 

Może najpierw przeczytaj sobie regulamin do normalnego WWI.

http://www.rcpabianice.strefa.pl/teksty/regulamin_wwI_2010.pdf

 

Jest on dość dopracowany. Esa powstała przez analogię do zwykłego kombatu WWII i tu też można by tak zrobić.

 

Co do wielopłatów to liczy się fakt że jest więcej niż jeden płat i nie jest to płatne po 50pkt za każde tylko +30 za kolejne i +10 za między podwoziem. Zresztą tak dopiero wprowadzamy do WWI od przyszłego roku i dopłaty za >2 płaty wcale być nie musi (chociaż uważam że się należy).

 

Istotne jest aby WWI wolno latało. Większa ilość skrzydeł mocno spowalnia.

 

Nie będzie wysypu Dr1 bo jest on pracochłonny (naprawa po rozbiciu grozi załamaniem nerwowym).

Z kolei jak nie dasz punktów wielopłatom to będzie nawalanka pt. 10 Fokkerów Eindecker-ów i czym to się będzie różniło od zwykłej esy?

 

Co do ciągu to nie wiem jak zamierzasz to badać.

Jednak chyba powinno się bazowac na takich samych napędach jak w zwykłej esie aby było można napędy przekładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wczorajszej rozmowie z Markiem (cyber-fly) stwierdziłem ze nie bede budował swojego modelu od podsraw bo mi sie to po prostu nie kalkuluje koszty/robocizna, a po drugie modele z epp są o wieeele wytrzymalsze niz ze styroduru.

Jak sie wyrobie czasowo i pogodowo :-( to może przed pierwszym sniegiem oblatam model.

 

Co do tej punktacji to p. Janek ma racje. Powinny byc dodatkowe punkty za wiekszy wkład pracy jaki trzeba poswiecic na zrobienie wielopłata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.