Skocz do zawartości

benzyna czy żarka


MarekNW

Rekomendowane odpowiedzi

Do modelu tej wielkosci wybrałbym silnik żarowy ze względu na wage.Nie znajdziesz silnika benzynowego który zejdzie poniżej 1200g z zapłonem i pakietem + paliwo to 1500g.W przypadku żaroweg zmiescisz się w 1kg z paliwem, a pół kilo w modelu 1,8m więcej to dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem biorę pod uwagę silnik SAITO 120,jego waga wg.producenta to 840 g.pojemność 20cm, zastanawiam się czy silnik ten skutecznie zastąpi dedykowaną do modelu benzynę o pojemności 30 cm różnica w mocy dość znaczna a chcę mieć odpowiedni zapas mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i łoże parę gram ze śrubkami też waży.

Gdzieś w necie jest YAK Axara z DLE-30 wymiata niesamowicie.

 

Jak jesteś fachowcem w lataniu 3D i potrzebujesz do tego modelu to wybierz inna "rozdzielczość" .

Bo w tej to nie wiadomo o co chodzi , niby duży, a taki g...... i nie wiadomo czym to pogonić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek nie jestem fachowcem w lataniu 3d jednak szukam modelu z tymi możliwościami. O gramy też nie walczę zwłaszcza że i tak model jest do poprawy a180cm rozpiętości to max które jestem w stanie zapakować do samochodu.( chyba że wezmę auto żony ,ale ciężko się dopchać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem fachowcem w lataniu 3d jednak szukam modelu z tymi możliwościami. O gramy też nie walczę

Nie jestem kierowcą formuły 1 jednak szukam auta z takimi możliwosciami. O konie mechaniczne tez nie walczę zwałaszcza, że golf 2 jaki chce kupic i tak jest do poprawy, a do Ferrari żony ciężko sie dopchać :D Jeżeli model ma miec własnosci 3D musi byc lekki i trzeba powalczyć z wagą . Wychodzę z założenia, że jesli coś ma spełniać oreślone warunki to niech spełnia, to jak się należy a nie tylko częsciowo.Nie ma modelu który bedzie latał bardzo dobrze klasyczną akrobacje i 3D to tak jak kamera i aparat.Kamerą nie zrobisz takiego zdjęcia jak aparatem i odwronie.Najlepiej mieć jedno i drugie dobry model F3A i osobno 3D.Producenci modeli np Hangar 9 piszę, że model nadaje się do akrobacji klasycznej i 3D np Funtana. W praktyce wygląda to tak, że jeżeli ustawisz model pod 3D i maksymalnie zbijesz wage to przy nawet lekkim wietrze z modelu robi się szmata i wszystko dostaje w łeb.Ustawiając model pod powiedzmy F3M środk ciężkosci i wychylenia model lata poprawnie jednak w 3D radzi sobie nie najlepiej, więc po czasie dochodzisz do tego, że masz model który nie nadaje się do latania F3M i 3D.

Musisz się na coś zdecydoeać jeżeli chcesz dobry model do 3D musisz szukać czegoś co zostało zaprojektwane i wytestowane pod tym kątem.Np z 3D firma sebart czy extreme flight.Z modeli F3m coś wiekszego pow 2m i nie koniecznie lekkiego np Yak 54 topmodel czy extra 260... chyba za bardzo się rozpisałem ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model znam moi dwaj koledzy mają podobne ,i powiem że jak na chinola jest zrobiony przyzwoicie.Jest tylko jeden mały szkopuł, obaj w swoich ładnych chińskich modelach mają ładne chińskie benzynki z którymi ni cholery nie potrafią się dogadać,i w efekcie czego podczas kiedy ja latam Oni przerabiają ssanie,regulacje,obroty,itp.a jeśli już wystartują to często muszą awaryjnie lądować ze zgaszonym silnikiem.Ktoś powie to kup sobie DA ,ale jak dla mnie nie ta cena,nie ta pojemność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważnie i bez ironii z mojej strony co rozumiesz pod pojęciem" nie umie";silniki były od nowości dotarte jak zaleca producent z zegarkiem w ręku (lub na ręce) pozostaje ustawić wolne obroty oraz skład mieszanki i teoretycznie powinno wystarczyć. To teoria a praktyka wygląda inaczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie docierania silników czy to żarowy czy benzynowy, zawsze proces docierania robię dłużej niż zaleca producent. Na pewno nie zaszkodzi a instrukcje mogą być nieraz skopiowane więc informacje w nich zawarte też mogą być błędne(nigdy nic nie wiadomo) w końcu to taśmowa produkcja. Zawsze o kilka wypalonych baków wydłużam docieranie a potem delikatnie w powietrzu. Kiedyś bardzo doświadczony człowiek w modelarstwie RC powiedział mi tak: "Człowieku docieraj silnik dłużej niż jest w instrukcji bo to są chińskie części i muszą się długo docierać względem siebie" więc poszedłem za radą bardziej doświadczonego i nigdy nie żałowałem :jupi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.