Skocz do zawartości

Cessna 150 z aluminium


Seyv

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 136
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Wracając do tematu to robiąc skrzydło o rozpiętości 150cm i cięciwie 30cm da nam to pow. nośną 45dcm2 ale powierzchnia pokrycia wzrośnie ponad dwukrotnie (większa powierzchnia górnego pokrycia w rozwinięciu).Przyjmując że będzie to 92dcm2 to nawet pokrycie blachą alu o grubości 0.1mm wygeneruje odpowiednią wagę. W przybliżeniu można to porównać do bloku alu o wymiarach 100x100x9.2mm. A gdzie tu jeszcze żebra , dźwigary? Hmmmm, nie chcę zapeszać bo sam jestem ciekawy efektów, ale ciężko (dosłownie) to widzę. Kolegów poproszę o wstrzymanie się od OT . Poczekajmy, zobaczymy jak to wyjdzie.

 

Biorąc pod uwagę te informację http://www.logismarket.pl/ip/broekelmann-budowa-maszyn-i-urzadzen-sp-z-oo-rama-aluminiowa-do-palet-265373.pdf to waga samego pokrycia będzie oscylowała w granicach 280g przy jego grubości 0.1mm , przy 0.2mm będzie to już 560g.Więc albo blacha będzie minimalnej grubości albo wyjdzie pancernik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak to wychodzi pół kilo jak nic na poszycie skrzydeł, kadłuba i stateczników, a może i lepiej wyjdzie. Poza tym wydaje mi się, że model który wybrałeś, jest trudny w budowie, poprzez skomplikowane kształty kadłuba, zaokrąglenia. Będzie wymagał wielu łączeń, które też dodadzą wagi. Nie wiem czy dasz radę wykonac tak skomplikowany model.

Może weź coś prostszego, może coś z pierwszej wojny. Pal licho że tamte samoloty wykonane były z drewna, w aluminium też będą się pięknie prezentować, zwiększ rozpiętość modelu, do 2m, no chociaż 170cm, może kryty częściowo aluminium, częściowo folia.

 

Baxter

P.S. czy mógłbyś wkleic fotki tych żeberek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak to wychodzi pół kilo jak nic na poszycie skrzydeł, kadłuba i stateczników, a może i lepiej wyjdzie.

A mnie jak nic wyszło o połowe mniej niż pół kilo na poszycie. :shock: Jesli nie pomyliłem się - ok 0,1224 kg x2 jest chyba warte zastanowienia się. To wychodzi powiedzmy 2x ciężej niż ciężka folia lub podobnie jesli poszycie to papier japoński + cellonowanie. obliczenie wykonałem dla znanej kg/m3 aluminium ( ok. 2720).

 

EDIT; Pisałem to zanim Sławek wyedytował post, więc obliczenia sa prawidłowe( nie brałem pod uwagę wiekszej pow. górnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po cóż taka agresja

Raczej rozżalenie. Fajnie by było, gdyby zostały zrealizowane wszystkie nietypowe projekty, których relacje zostały rozpoczęte na forum. Niestety żaden z nich nie dotrwał do końca. I stąd porównanie do pomysłu budowy zdalnie sterowanego lotniskowca z pełnym wyposażeniem w eskadrę zdalnie sterowanych odrzutowców.

 

A co do modelu z aluminium, to przypominam sobie, że jakieś co najmniej 25 lat temu, widziałem w "Modelarzu" zdjęcie takiego. Było to coś w stylu Cessny, teraz dokładnie nie pamiętam. I była to latająca (chyba latająca, bo inaczej nie prezentowaliby w tej gazecie) makieta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszycie w większości planuję z folii a tylko szkielet z alu (przy takim rozwiązaniu model bez wyposażenie będzie ważył 1,5kg - dziś ważyłem cały materiał, bez lutu i kilku drobnostek co ważą max 100g) . Chyba, że znajdę gdzieś blachę alu 0.1mm, dziś obdzwoniłem pół Polski i nigdzie takiej nie mieli, może ktoś podpowie gdzie taką dostać. (nie wiem czy mam cierpliwość oklejać wszystko z puszek, jeszcze w alkoholizm popadnę :D ) jak na razie najcieńsza mi dostępna to 0.4mm na poszycie za gruba. Żebra i dźwigary skrzydła bez poszycia ważą 440g (gotowe czekają na zlutowanie, podobnie jak tylny statecznik wraz ze sterami). Co do Cessny 150 mnie wydał się ten model najprostszy (a kilka obejrzałem) - choć nie będzie to wierny model zrobię pewne uproszczenia.

Jutro postaram się wstawić fotki tego co zrobiłem. Model rzeźbię w pracy pod biurkiem (szefowi tłumaczę, że przeprowadzam test narzędzi :lol: choć widzę, że i on zaczyna przekonywać się do mojego pomysłu - sam składa model heli) więc model nie może być zbyt duży (zwłaszcza, że będę go musiał przewieść na ranczo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej bym się skłaniał nad zastosowaniem blachy 0,6 na pokrycie i 8 żeberek na cały płat i jakiegoś lekkiego dźwigara. Pokrycie będzie działaś podobnie jak fornir na styropianie :D

 

A jeśli mówisz że 440g ważą żeberka i dźwigar, to chyba 1,5kg na model jest nie do uzyskania. żeberka i dźwigary w naszym wykonaniu ważą ......... tu strzelam 100g albo i nie bo deska balsy 2,, waży coś koło 20g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Materiał na szkielet kadłuba to 460g. Jeszcze do końca nie wiem jak rozwiążę poszycie. W zależności od użytego materiału zmodyfikuję szkielet dlatego jeszcze go nie lutuję. Jeśli będzie tylko blacha 0.1 szkielet będzie można sporo "odchudzić" jeśli folia też trzeba zmodyfikować. Zamieszczę zdjęcia będzie widać nad czym debatujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba, że znajdę gdzieś blachę alu 0.1mm, dziś obdzwoniłem pół Polski i nigdzie takiej nie mieli, może ktoś podpowie gdzie taką dostać.

U mnie w Gdańsku arkusz 1m x 0,6m(chyba) kosztował kilka(!) złoty. W takich małych arkuszach sprzedawana jest do 0,3mm. Za arkusz 2m x1m 0,5mm płaciłem już 60 pare złoty. Nie pamiętam teraz nzawy hurtowni ale znajdę ją to przeslę dane kontaktowe.

 

EDIT: To własnie ta hurtownia :

http://katalog.anonser.pl/firma/17683___/PH-Elka-Sp.-z-o.o.-Metale-kolorowe,-stal-nierdzewna-(Aluminium).-Sprzeda%C5%BC-hurtowa-i-detaliczna.-Gda%C5%84sk,-woj.-pomorskie..html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.