Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dobór silnika elektrycznego na miejsce spaliny 10cm/3


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 leszek-bart

leszek-bart
  • Modelarz
  • 498 postów

Napisano 16 marzec 2010 - 14:11

Witam . Jeśli wisi na śmigle to będziesz latał komfortowo nie martwiąc się o czas lotu . Większa pojemność to też większe prądy , które może oddać pakiet bez nadmiernego przeciążenia . A z tym się wiąże większa żywotność pakietu . Same plusy większego pakietu . Oby ta wiosna szybciej nadeszła .

#2 KRUUP

KRUUP
  • Modelarz
  • 219 postów

Napisano 16 marzec 2010 - 09:51

Witam. Zamówiłem w HC silnik 3548/900 i zasilanie 4S regulator 50A do heli. No i na razie jestem bardzo zadowolony, wsadziłem wszystko do modelu i na 3/4 gazu model wisi sobie w powietrzu. Na razie wszystko sprawdzałem w domu, nie mam też czym zmierzyć ile prądu pobiera. Jak sie zrobi cieplej to sprawdzę w praktyce czy przesadziłem z pojemnością baterii czy nie (4Ah).

#3 leszek-bart

leszek-bart
  • Modelarz
  • 498 postów

Napisano 06 luty 2010 - 18:42

Witam . Do silnika 3548/900 i zasilania 4S LiPo używałem śmigła APC E 13/4 . Do 3S używałem śmigła APC E 14/7 ale latałem Kataną S30 SebArtu o wadze 1430 gram . Używałem pakietu 4S 2500 mAh i latało się 5 - 6 minut . Używałem regla 40 Amper Jeti Advance lub Turnigy i nigdy nie było problemu . Do lotów na uwięzi powinien pakiet 3200 wystarczyć ci na 8-9 minut i wybierz silnik 3548/900 , jak byś chciał latać modelem 3D to 3548/800 . Zasilanie 4S LiPo .

#4 KRUUP

KRUUP
  • Modelarz
  • 219 postów

Napisano 05 luty 2010 - 15:08

Witam . Osobiście używałem silnika 3548/900 . Jeśli zastosujesz do niego zasilanie 4S to wystarczy mocy do modelu o wadze do 1800 gram

Jakiego śmigła używałeś i jaki był pobór prądu. Zasilanie 3s do tego silnika na pewno nie da odpowiednich obrotów.

5 minut to model latał na pakiecie 2500 LiPo lub 2300 LiFe

Zakładałem ze silnik będzie brał około 35A i pracował 7 min. co daje ~4000mAh. Aku. nie może być na styk, bo pod koniec lotu będzie za duży spadek mocy.

bo z silnikiem 3548/900 model potrafi być naprawdę szybki

Predkość powinna wynosić ~90km/h okrążenie w granicach 5,5s.
Co konkretnie byś zaproponował: ja nie jestem w tym temacie aż tak biegły…

The system consists of the AXI 28-26-10 outrunner motor, a 4000 mAh Thunder
Power Gen III Pro-Lite 4S2P battery pack, a Castle Creations Phoenix 45
speed controller with the helicopter brake and soft start functions enabled,
and a Zergio Zigras CL timer set to six minutes of run time. I used a
variety of props in testing, but settled on a Bill Lee 3 blade at 11
1/2-inch diameter and 4.1-inch pitch.



#5 leszek-bart

leszek-bart
  • Modelarz
  • 498 postów

Napisano 04 luty 2010 - 21:45

Witam . Osobiście używałem silnika 3548/900 . Jeśli zastosujesz do niego zasilanie 4S to wystarczy mocy do modelu o wadze do 1800 gram . Na zasilaniu 3S mocy będzie za mało ., Pakiet powinien wystarczyć 4S 3200 mAh. 5 minut to model latał na pakiecie 2500 LiPo lub 2300 LiFe . Lepszym wyborem był by silnik 3548/800 . Miałbyś nieco mniejszy pobór prądu i nieco wolniejszy model , bo z silnikiem 3548/900 model potrafi być naprawdę szybki . Możesz też pomyśleć o silniku 4250 i jeszcze byś zszedł z prądem w dół . Ale zasilanie zdecydowanie 4S .

#6 KRUUP

KRUUP
  • Modelarz
  • 219 postów

Napisano 04 luty 2010 - 12:48

Ok. Przypomne sie niedługo.

#7 blackriver

blackriver
  • Modelarz
  • 61 postów

Napisano 04 luty 2010 - 12:05

Pchnij mi mailem przypomnienie... to sobie zakonotuje...

#8 KRUUP

KRUUP
  • Modelarz
  • 219 postów

Napisano 04 luty 2010 - 10:51

Nie śpieszy mi sie i fajnie by było zrobic taki test. Tylko może ja podeśle Ci śmigiełko weglowe, 13" i na nim zrobisz test??

#9 blackriver

blackriver
  • Modelarz
  • 61 postów

Napisano 04 luty 2010 - 09:44

Teoretycznie z wyliczanek, 35-48-C 800kv na 4S (to które masz 5-6 minut lotu) na śmigle 14x7". Ew. 900 kv na 3S na śmigle 14x7". Ewentualnie jeżeli Ci się nie śpieszy, będę zamawiał w ciągu 2 tygodni w HK 3548-c 900kv do Nike2 i do Electry, akku 3S 4400, śmigło składane 12x6,5" - można by było testnąć (domówić 14x7" E).

#10 KRUUP

KRUUP
  • Modelarz
  • 219 postów

Napisano 04 luty 2010 - 08:23

Co myslicie o takim zestawie silnik, akumulator
A może co z mniejszym kv silnik
waga 579g

#11 motyl

motyl
  • Modelarz
  • 21 postów

Napisano 03 luty 2010 - 21:25

Jemu chyba znacznie bliżej do 3D niż akrobata. Zaletą by było żeby kręcił dużym śmigłem, małymi obrotami z dużym momentem.

#12 KRUUP

KRUUP
  • Modelarz
  • 219 postów

Napisano 03 luty 2010 - 21:18

3D czy "zwykły akrobat"?

Dobre pytanie, Tak naprawde model akrobacyjny na uwiezi, ale zblizałbym sie raczej z porównaniem do 3D nadmiaru mocy powinien troche mieć.

#13 KRUUP

KRUUP
  • Modelarz
  • 219 postów

Napisano 03 luty 2010 - 20:49

Ile wagi zostanie Ci na napęd?

Myśle ze do 800g oczywiście już z regulatorem, sam silnik i lipol to max 700g

#14 blackriver

blackriver
  • Modelarz
  • 61 postów

Napisano 03 luty 2010 - 20:40

Ile wagi zostanie Ci na napęd?

#15 KRUUP

KRUUP
  • Modelarz
  • 219 postów

Napisano 03 luty 2010 - 20:38

Witam.
Jak w temacie. Poszukuje silnika elektrycznego (i lipola) do modelu akrobacyjnego.
Rozpietość około 160 cm
waga bez silnika, zbiornika (baterii regulatora) to około ~1000-1100g
Dobrze gdyby silnik krecił śmigłem ~13" obroty 8200-9000
No i bateria nie mam pojecia czy 3s; 4s a może 5s?? Ma starczyć na jakieś 6-7 min full pracy.

Oczywiście ten sklep i te silnki

ps: prosze o konkretne propozycje bo i tak juz mam starszny metlik w głowie :rotfl: