Skocz do zawartości


Zdjęcie

Budowa modelu F3A


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
72 odpowiedzi w tym temacie

#41 przytek

przytek
  • Modelarz
  • 402 postów

Napisano 24 maj 2011 - 23:30

Czyli 2,5. A w momencie zakładania stateczników jak łączycie serwa z kablami w kadłubie? Jakieś kostki powklejane czy po prostu oryginalne koncówki serw i przedłużaczy? Cóż to za modelarz z Hameryki którego nazwiska się nie wymawia?

#42 Adam D

Adam D
  • Modelarz
  • 49 postów

Napisano 24 maj 2011 - 19:41

Wiesz, cały popychacz do lotki czy wysokości takiej jak u ciebie jest króciutki. W Brawo dłuższy z nich ma 8 cm razem z końcówkami. Nie warto się mordować z prętem węglowym. Więc idzie pręt stalowy 2,5. Pręta węglowego nie nagwintujesz. Przyklejam na końcu coś takiego http://www.sklep.mod...ja-snapa-m3-3mm pręt 3mm. Z tym, że ja znalazłem takie końcówki z gwintem M2,5. Bawiłem się tak, bo moje popychacze od dźwigni idącej przez kadłub mają kilkanaście centymetrów. Warto dodać, że wszyscy w Polsce stosują dźwignie i popychacze żywcem wzięte z ery silników spalinowych. Takie popychacze radziły sobie świetnie nawet z np. YS. Teraz pewnie coś delikatniejszego by wystarczyło. U pewnego znanego modelarza ze stanów (jest tylko jeden, którego nazwiska się teraz nie wymienia) widziałem już nawet "zetkę" z drutu 2mm wetkniętą w plastikową dźwignię. Na lotkach. Może to taki żart był.... Faktem jest, że nikt u nas nie ma ochoty odchudzać napędów, bo i nie ma się o co bić.

#43 przytek

przytek
  • Modelarz
  • 402 postów

Napisano 24 maj 2011 - 18:38

O dziękuję za pomoc :) Adamie czy polecasz zastosowanie prętów węglowych zamiast stalowych ? Jeśli tak to jakiej średnicy? Gwintowałeś je normalnie? Pytam bo węglowych prętów, rurek i innych mam od groma i łatwiej mi o to niż o pręty stalowe.

#44 Adam D

Adam D
  • Modelarz
  • 49 postów

Napisano 24 maj 2011 - 12:26

Na kierunek linka stalowa powlekana. Razem z plastikiem moja ma 0,45. Raczej nie cieńsza. Popychacze stal 2,5mm, bo są krótkie. Na moich zdjęciach może zauważyłeś, że teraz mam dłuższe popychacze na wysokości i są z pręta węglowego 3mm. Jak masz dwa serwa na wys. podłącz je do dwóch kanałów. Wszyscy tak robią. Podstawowa korzyść z upchnięcia tych serw z tyłu, to możliwość ustawienia osobno środkowych położeń i skrajnych wychyleń. Tak, żeby mimo niedokładności we wklejeniu dźwigni wychylenia wyszły idealnie. Jak brakuje w radiu takiej możliwości, ustaw mikser liniowy 100%UP 100% DOWN między ELE a wolnym kanałem. I do tego kanału podepnij drugą połówkę. Musisz tylko w ustawieniach miksera zrobić tak, żeby przenosiło się też trymowanie. Niestety w każdym radiu nazywa się to inaczej, więc nie pomogę. Możesz kable ograniczyć do 4: wspólne zasilanie i dwa impulsy. Ale zrobiłem tak tylko raz. Szkoda fatygi. Poza tym kłóci się to z ideą dublowania newralgicznych pkt. instalacji.

#45 przytek

przytek
  • Modelarz
  • 402 postów

Napisano 23 maj 2011 - 23:25

W związku z montażem aparatury mam pytania: Jakiej średnicy powinna być linka do steru kierunku? Mam dwa serwa na wysokości i dwa na lotkach- jakiej średnicy popychacze stosujecie? 2/2,5/3 mm. ? Jak rozwiązujecie połączenie serw wysokości z odbiornikiem? Mam na mysli tył kadłuba- serwa są w stateczniku i czy macie na to jakiś patent? jakaś kostka ? Ponieważ serwa od wys. i tak będą szły na jeden kanał to myślę o pociągnięciu do tyłu tylko 3 żył a tam rozdzielić to na serwa. Ciekaw jestem jak Wy to rozwiązujecie :)

#46 radek872

radek872
  • Modelarz
  • 219 postów

Napisano 08 czerwiec 2010 - 08:46

Tak rozumiem , mnie chodziło o to że skrzydła klejone poliuretanem wychodzą jednak lżejsze i pokrycie jest bardziej związane z rdzeniem.


poliuretanem wychodza super lekko i są nie do zniszczenia w powietrzu

#47 przytek

przytek
  • Modelarz
  • 402 postów

Napisano 21 maj 2010 - 10:08

Kleiłem epidianem 52 rozcieńczonym alkoholem etylowym. Dla lekkiego zagęszczenia dodałem aerosil. Zawsze oklejałem epoksydami i tak też zrobiłem teraz. Rdzeń styropianowy został uzbrojony przez wklejenie kilku półwręg, skrzynki na rurę itp. Pokrycie balsowe posiadało od wewnętrzenej strony miejscami zbrojenie z tkaniny szklanej. Jak widać nie była to tylko kwestia połączenia rdzenia styropianowego z balsą- na to są różne metody nawet wikol i żelazko :) Prawdopodobnie kleje które polecacie są bardzo dobre ale po prostu nigdy ich nie uzywałem. Nie odważyłbym się użyć do połączenia tego razem innych klejów oprócz zywic epoksydowych.

#48 wiesiek3d

wiesiek3d
  • Modelarz
  • 6 postów

Napisano 21 maj 2010 - 07:36

Tak rozumiem , mnie chodziło o to że skrzydła klejone poliuretanem wychodzą jednak lżejsze i pokrycie jest bardziej związane z rdzeniem.

#49 ECO400

ECO400
  • Modelarz
  • 449 postów

Napisano 20 maj 2010 - 17:32

Purex,

ja tam stosuje Soudal B4/D4 :roll:

Każdy klei tym czym lubi albo tym co ma pod ręką. Może przytek, użył żywicy z mikrobalonem :?:

#50 wiesiek3d

wiesiek3d
  • Modelarz
  • 6 postów

Napisano 19 maj 2010 - 09:16

Przeczytałem cały wątek i zastanawia mnie czy oklejałeś skrzydła na żywicy? Przecież teraz do oklejania stosuje się Purex, jest lżejszy i lepiej klei pokrycie z rdzeniem, bo wnika w pory styropianu.

#51 przytek

przytek
  • Modelarz
  • 402 postów

Napisano 04 maj 2010 - 18:37

kadlub pomalowany 850 gram kabina pomalowana 190 gram razem 1040 gram

#52 radek872

radek872
  • Modelarz
  • 219 postów

Napisano 03 maj 2010 - 17:27

Ile waży sam kadłub ?

#53 przytek

przytek
  • Modelarz
  • 402 postów

Napisano 29 kwiecień 2010 - 13:02

Na razie mam tyle, wszystko razem waży 2250 gram


Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Na dolnym zdjęciu kolega Zdzichu Kucharski :)

A tu syn Michał
Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

link do detali związanych z budowa modelu:

http://www.rcfangliw...showcat&catid=5

#54 przytek

przytek
  • Modelarz
  • 402 postów

Napisano 20 marzec 2010 - 13:32

Wczoraj przyszła paczka od Ivo Krilla http://img98.imagesh...31013110001.jpg Waga rura 1 -65 gram rura 2 -65 gram osłona 1 - 45 gram osłona 2 -45 gram podwozie ogonowe 10 gram kółka główne 2 sztuki razem 20 gram Długość rur- 500 mm

#55 przytek

przytek
  • Modelarz
  • 402 postów

Napisano 05 marzec 2010 - 23:32

Bravo to śliczna konstrukcja. Mój projekt nie jest żadnym rozmachem. Trochę balsy, szpachli itp. jedyne czego mi nie brak to ochoty- 13 lat przerwy w modelarstwie lotniczym skumulowało wręcz wybuch entuzjazmu i radochy z tworzenia kolejnego modelu. Ten okres to przepaść- zbyt wiele się zmieniło od tamtych lat. Generalnie jestem wrogiem elektryków, jednak w przypadku F3A niestety poddałem się a zadecydowały o tym tylko względy ekonomiczne- mniejsze koszty oraz mniej zabawy w serwis a więcej pewnego latania. To nad czym Ty pracujesz jest kolejnym etapem, mi do tego daleko ale nadejdzie czas ze tez będę musiał nad tym zacząć pracować. Mam tutaj "zaprzyjaznioną" firmę pod nosem która robi modele dla wojska. Lataja na hackerach c50 i aku takich jak do F3A. Ciągle testują sprzęt. Jak dojdę już do takiego etapu na pewno pomogą:) Już nie raz pomogli. Tzn pomógł własciciel. Wojtek Sz.- mega autorytet w tej dziedzinie. Ubiegły rok był jak rozumiem niezamierzona przerwa dla Ciebie w lataniu na zawodach a plan startu we wszystkich PP oraz MP to nie lada wyczynowe juz wyzwanie- zyczę powodzenia. Szkoda że Panowie Świderek oraz Urbański od dawna nic nie aktualizują na swoich stronach internetowych- była to kopalnia wiedzy F3A.

#56 Adam D

Adam D
  • Modelarz
  • 49 postów

Napisano 05 marzec 2010 - 14:16

Nie mam się czym pochwalić. W tym sezonie moim prywatnym sukcesem będzie uczestnictwo we wszystkich PP i MP. To plan maksimum. Polatam starym Vivatem. Do nowego modelu mam już napęd, który wcześniej Tobie poleciłem. To nawet fajnie wyszło: polecam innym na forum, a potem sam sobie sprawiam taki sam. Nowy model to też będzie zestaw Wistmodel a mianowicie Bravo. Powoli mi idzie ale idzie. W tej chwili zajmuję się dopracowaniem ładowania na lotnisku. Potrzeba sporo mocy i ciągle sprawia to jakieś małe problemy, a ja bym chciał żeby działało idealnie. I to tyle, naprawdę skromniutko. Na projekty zrobione z takim rozmachem jak Twój jeszcze muszę poczekać.

#57 przytek

przytek
  • Modelarz
  • 402 postów

Napisano 04 marzec 2010 - 23:44

rure akurat krill oferuje bardzo tanio (jak dotrze to zwaze i podam) ale np podwozie do szparka to ponad 44 euro- do bravo dalem 100 PLN a jest (do bravo) naprawde sliczne i profesjonalne. Ostanio ciagle robie formy innym (cóż taka praca) a nie mam czasu na wykonanie swojej. Obiecałem sobie że nastepne zlecenie na forme wykonam u siebie w firmie - wtedy bede mial czas na wykonanie formy i kadluba do swojego modelu. Adamie- zdjecia ktore dostales byly kiepskie. Dla mnie ten kadlub jest naj naj naj :) bo o frajdę w tym wszystkim chodzi :) Mam już komplet materiałow na kadlub, skrzydla to pestka :). Jesli wszytko pojdzie ok zjawie sie na trzecim pucharze Polski i MP we wrzesniu. Wczesniej nie dam rady chyba ze turystycznie. Dokonczenie modelu, regulacja, doszlifowanie p11 to szmat czasu. Uchyl rabka tajemnicy- co przygotowałes na sezon?

#58 Boogie

Boogie
  • Modelarz
  • 222 postów

Napisano 04 marzec 2010 - 22:43

Wrzuc zdjecia dla wszystkich-chetnie obejrzymy :)

#59 Adam D

Adam D
  • Modelarz
  • 49 postów

Napisano 04 marzec 2010 - 22:15

Widziałem zdjęcia, model wygląda super. Ile waży rura od Krilla? Rura Wistmodel waży 81g (fi 30mm i długość 535mm). To dobrze, że są jakieś opcje.

#60 przytek

przytek
  • Modelarz
  • 402 postów

Napisano 03 marzec 2010 - 23:32

Podwozie okazyjnie nabylem od kolegi z forum ale rurę z osłoną zakupiłem od Christiana z Krilla. Cena za rure 18,1 euro plus 12,5 wysyłka:) Rura 30x0,9x500 od modelu Spark Alesa Zapletala. Zakupilem od razu z osłoną. Ciekawostka taka ze skontaktowałem sie z nablizszym dystrybutorem krila w niemczech a jednak dystrybutor wolał mnie skontaktować bezpośrednio z krilem. Cena to grosze nawet w porównaniu z rynkiem krajowym (Wistmodel zaoferowal mi 6 tygodni czekania bo nie robia w tej chwili bravo na rure i cena 40 euro)