Skocz do zawartości


Zdjęcie

Elektryczny gigant. Na początek - Stinson Voyager 1:5


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 extream

extream
  • Modelarz
  • 69 postów

Napisano 20 wrzesień 2010 - 08:08

Ciekaw jestem kto skończy szybciej.Ja Beavera czy ty Stinsona.Oczywiście poczekam z budową aż dojdziesz do tego stanu co ja.
A silnik to chyba 3548 .

Zależy jak Pan podejdzie do tematu ;p Bo jeśli tak jak teraz to mam szanse 8)

#2 Wojtass_nt

Wojtass_nt
  • Modelarz
  • 1429 postów

Napisano 19 wrzesień 2010 - 22:57

A silnik to chyba 3548 .


No tak. Mała literówka.

Mam dokładnie ten: http://www.hobbycity...?idProduct=3888 w swoim Mentorze (2.2kg) wykorzystywanym jako holownik szybowców max 1kg.

#3 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 2147 postów

Napisano 19 wrzesień 2010 - 22:40

Ciekaw jestem kto skończy szybciej.Ja Beavera czy ty Stinsona.Oczywiście poczekam z budową aż dojdziesz do tego stanu co ja. A silnik to chyba 3548 .

#4 extream

extream
  • Modelarz
  • 69 postów

Napisano 19 wrzesień 2010 - 21:10

Będziemy myśleć jak waga będzie znana :) Na razie pewnie będę potrzebował pomocy w budowie. Jutro zamieszczę zdjęcia planów i powoli zaczniemy budowę :) Jeszcze muszę skończyć piperka pod spalinkę przygotowywać ale w przerwach ruszam ze stinsonem.

#5 Wojtass_nt

Wojtass_nt
  • Modelarz
  • 1429 postów

Napisano 19 wrzesień 2010 - 21:00

Pod górnopłat 2m wagi 2100g do lotu potrzebujesz silnik 3648 900kv i śmigiełko 13x4 APC E, pakiet 3S 5000 30C i latania masz do woli :)

#6 extream

extream
  • Modelarz
  • 69 postów

Napisano 19 wrzesień 2010 - 20:52

Albo na depron papier na wikol lub folia na depron. Myślę że tak będzie mi wygodniej a też jak już ustaliliśmy nie może model być zbyt lekki :twisted:

#7 Wojtass_nt

Wojtass_nt
  • Modelarz
  • 1429 postów

Napisano 19 wrzesień 2010 - 20:46

Kryjesz depronem, tak? A depron papierem i to malujesz? A nie prościej okleić folią?

#8 extream

extream
  • Modelarz
  • 69 postów

Napisano 19 wrzesień 2010 - 20:37

extream napisał/a:
Czyli niedrogiego giganta

A,czemu nie.Konstrukcja sosnowo-sklejkowa,trochę węgla,pokryte depronem :devil: i wychodzi całkiem tanio i waga będzie jak należy :D

Tak więc zaczynamy :) Na początek Stinson Voyager o rozpiętości 2 metry. Konstrukcja balsowo - sosnowo - sklejkowa kryta 3 mm depronem :) Jeśli coś nie tak proszę o sprostowanie póki nie za późno ;)

#9 tytan12

tytan12
  • Modelarz
  • 319 postów

Napisano 19 wrzesień 2010 - 19:05

extream napisał/a:
Czyli niedrogiego giganta

A,czemu nie.Konstrukcja sosnowo-sklejkowa,trochę węgla,pokryte depronem :devil: i wychodzi całkiem tanio i waga będzie jak należy :D

#10 extream

extream
  • Modelarz
  • 69 postów

Napisano 19 wrzesień 2010 - 18:40

Czyli to co lubię :P U mnie RWD przy rozpiętości 180 cm ważył 1 kg i latał fajnie choć dosyć wolno - ale to mi odpowiadało ;)

#11 baxter12

baxter12
  • Modelarz
  • 18 postów

Napisano 19 wrzesień 2010 - 18:37

Tutaj film z lotu tej bellanci :


No właśnie, wyszła latająca gazeta. Mnie model gotowy do lotu wyszedł ok 1 kg wagi przy rozpiętości 2 metrów i pow skrzydła, o ile pamietam 49dm2. latał dopiero jak doważyłem do 1,5 kg i te wagę uważam za w miarę optymalną. Latanie takim ustrojstwem to duża przykemnośc, choć jak ktoś lubi adrenaline to raczej nudy na pudy. Po prostu puszczasz drążek, odwracasz się, zapalasz papierosa, zawiązujesz buta a model nadal tam gdzie był.

Baxter

#12 extream

extream
  • Modelarz
  • 69 postów

Napisano 19 wrzesień 2010 - 18:25

To wiem, natomiast na pewno tańsze niż elektryfikacja tego typu modelu pod benzynę :)

#13 alchemique

alchemique
  • Modelarz
  • 7 postów

Napisano 19 wrzesień 2010 - 18:20

Czyli niedrogiego giganta


Oksymoron niestety ;]

#14 extream

extream
  • Modelarz
  • 69 postów

Napisano 19 wrzesień 2010 - 18:13

No właśnie mnie nie chodzi o elektryfikacje giganta pod benzynę, tego typu model wolałbym jako benzynowy. Myślałem o budowie czegoś tych rozmiarów niskim kosztem. Czyli np. rozpiętość ok. 3 metrów o wadze max. 3-4 kg. Sam uważam że konstrukcja tego gościa jest za lekka i delikatna. Chciałem coś pośredniego. Czyli niedrogiego giganta 8) A model z drugiego linku ? W całości z depronu. Duża rozpiętość i na pewno nie jest tak delikatny jak ten balsowy - przynajmniej w transporcie :) Tutaj film z lotu piperka : http://www.rcmovie.d...ewicht-Erstflug

#15 alchemique

alchemique
  • Modelarz
  • 7 postów

Napisano 19 wrzesień 2010 - 17:43

Nie wzoruj sie na tym modelu. Z tego co pamietam wychodzi NIEMILOSIERNIE lekko. Aby go zrobic w takiej wadze trzeba miec mega skilla i cierpliwosc, wszsystko co mozliwe musi byc odchudzone do granic mozliwosci. Niemiec ktory zbudowal ten model jest nieziemsko zakrecony, kazdy jego model wazy mniej wiecej 20% mniej niz oryginalny wiec zapomnij o tym ze polatasz 3,2m na 3s. Poczytaj jego inne wspicy na RCN to sie przekonasz. Model tej wielkosci mozna bez problemu zelektryfikowac i nie bedzie to wcale masakrycznie drogie, ale nie na 3s tylko raczej na 10s. Poza tym nawet jak juz zbudujesz taka szmate latajaca, odpowiednio ja wyposazysz, nawet jak ja dowieziesz w calosci na lotnisko (co przy tak delikatnej konstrukcji bedzie trudne) to i tak nie polatasz bo byle wietrzyk zawieje i bedzie kibel. Podsumowujac- elektryfikuj! Bedzie fajny projekt ale zapomnij ze zrobisz model podobnyu do tego Niemca. Zobacz jakie silniki ludzie wsadzaja do takich modeli (pewnie cos kolo 35- 50cc) i dobierz podobny naped elektryczny i bedzie malinka.

#16 Wojtass_nt

Wojtass_nt
  • Modelarz
  • 1429 postów

Napisano 19 wrzesień 2010 - 17:20

moim zdaniem nie jest tak oklepana jak piper.


Czekałem aż ktoś to napisze :) Mdłości ogarniają człowieka na widok ciągle tych samych modeli :)

#17 Rafal B.

Rafal B.

    DLG konstruktor :)

  • Moderatorzy Forum
  • 532 postów

Napisano 19 wrzesień 2010 - 16:56

Moim skromnym zdaniem piper jest konstrukcją trudniejsza. Belanca ma dość fajny kadłub i moim zdaniem nie jest tak oklepana jak piper.

#18 extream

extream
  • Modelarz
  • 69 postów

Napisano 19 wrzesień 2010 - 16:52

Czyli mówisz że lepiej od razu z balsy ... Hmmm... Myślę żeby spróbować coś prostego np. Piperka :) Nie będzie dużo pracy a przynajmniej będziemy wiedzieć czy ma sens coś takiego :)

#19 Rafal B.

Rafal B.

    DLG konstruktor :)

  • Moderatorzy Forum
  • 532 postów

Napisano 19 wrzesień 2010 - 16:50

Zrezygnowałem bo nie mam gdzie trzymać modelu i wtedy jeszcze nie miałem dostępu do lotniska. EDIT: No i zapomniałem o najważniejszej sprawie. Lekki model = okreslona pogoda do latania (słaby wiatr). Tym modelem przy większym wietrze nie będzie się dało latać. Duża powierzchnia kadłuba, jego lekkość powodować będzie znoszenie modelu i trudności w locie pod wiatr.

#20 extream

extream
  • Modelarz
  • 69 postów

Napisano 19 wrzesień 2010 - 16:48

Czemu nic z tego nie wyszło ? :) Oni też później założyli do tego modelu pakiet lipo 3s. Początki ten model miał w 2000 r ! Tak przynajmniej zrozumiałem.. :)