Skocz do zawartości


Zdjęcie

----===SZD-55 "Promyk" firmy jispro===----


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
41 odpowiedzi w tym temacie

#1 pabork

pabork
  • Modelarz
  • 137 postów

Napisano 15 lipiec 2009 - 11:11

właśnie kończę prace nad moim Promykiem - jaki ostatecznie CG jest poprawny w ostatnich egzemplarzach?

#2 mRqS

mRqS
  • Modelarz
  • 11 postów

Napisano 15 kwiecień 2008 - 20:31

Hehe... no byłem wręcz pewien, ze tak napiszesz :)

Bo Promyki tak już mają, że powietrza się trzymają. ;)

#3 chiboogi

chiboogi
  • Modelarz
  • 1 postów

Napisano 15 kwiecień 2008 - 12:01

Witam :)

Tak wiec wczoraj oblatalem PROMYKA !!!!

Jestem zszokowany jego gracja w locie :> Normalnie jak prawdziwy.....
Co do srodka ciezkosci jednak to 70mm od natarcia okazalo sie za malo. Akumulatory cofniete zostaly o ok. 5cm do tylu. Jak bede mial chwilke czasu sprawdze dokladnie ile od natarcia jest sc. Najbardziej podoba mi sie jego swist nad glowami ;)
Co do napedu...... przeroslo moje oczekiwania :) Szybek praktycznie pionowo idzie w gore. Wywindowanie go wysoko zajmuje ok 20-30s ;) Wczoraj przy 2-m locie wlaczylem stopery i..... Przy 2min pracy silnika latalem dobre 20min (brak termiki). Z aku "wylatalo" sie 986mAh. Przypomne ze aku maja "jedyne" 4300mAh ;) Takze nie chce wiedziec ile bede wisial jak bedzie termika :)
Co do samego sterowania.... slucha sie niesamowicie. Na kierunek tez ladnie reaguje, co w poprzednim modelu praktycznie brak reakcji bylo....
Hamulce ladnie zwalniaja model, ale musze ustawic miksa razem z wysokoscia.

Po 2 lotach stanowczo pisze..... POLECAM!!

#4 chiboogi

chiboogi
  • Modelarz
  • 1 postów

Napisano 16 grudzień 2007 - 16:14

:) Krzysiu do czego ty Nas namawiasz, juz wystarczajaco grzechow mamy ;) a szybowcow jak i akrobatow, trenerkow i funflajow nie zdradze ;) bo kazdy z tych modeli daje mi radosc ;) hehehehhe kocham je wszystkie :*

#5 instruktor

instruktor

    Instruktor

  • Modelarz
  • 354 postów

Napisano 15 grudzień 2007 - 22:31

Ściemniasz to Ty Krzysiu, a w ogóle do czego ty nas namawiasz !

#6 chrisj23

chrisj23
  • Modelarz
  • 52 postów

Napisano 15 grudzień 2007 - 22:20

Tomek - zostaw te szybowce - zajmij się się wreszcie akrobatami ;) a 28-go Szczepana pod pache i przywieź go na impreze "opłatkową" bo sciemnia ze w modelarni musi siedziec - opijemy tego twojego benzyniaka wreszcie

#7 instruktor

instruktor

    Instruktor

  • Modelarz
  • 354 postów

Napisano 15 grudzień 2007 - 20:27

Jeżeli używa się regla na granicy wytrzymałości to musi się grzać ,dlatego Tomek ,jak i ja zresztą , zawsze stosujemy mocniejsze regle niż wymagany jest do danego silnika.A w tym wypadku był zbyt słaby pakiet

#8 Eryk

Eryk
  • Modelarz
  • 109 postów

Napisano 15 grudzień 2007 - 20:21

A tak poza tym to jest to motoszybowiec więc silnik jest używany sporadycznie. Więc zagrzeje się, ochłodzi i tak w kółko.


tego nie wziąłem pod uwagę :oops: :oops: :oops:
mój błąd, ale kiedyś jak lataliśmy to kolega był bliski ugotowania regla pomimo niewielkiego poboru prądu przez silnik i serwa, pakiet była aż goroący.

#9 Rafal B.

Rafal B.

    DLG konstruktor :)

  • Moderatorzy Forum
  • 536 postów

Napisano 15 grudzień 2007 - 19:29

A tak poza tym to jest to motoszybowiec więc silnik jest używany sporadycznie. Więc zagrzeje się, ochłodzi i tak w kółko.

#10 chiboogi

chiboogi
  • Modelarz
  • 1 postów

Napisano 15 grudzień 2007 - 19:22

Eryk....... nic podobnego.

Silnik bierze 30A. Regulator ma 70A, aku 90A. Przy 1 minucie pracy na full power wszystko jest zaledwie letnie. Wiec nia ma problemu :)



tutaj prawdziwy szybol :) stwierdzam ze moj pilot wcale za maly sie nie wydaje w porownaniu z prawdziwym ludzkikiem :>

Dołączona grafika

#11 Eryk

Eryk
  • Modelarz
  • 109 postów

Napisano 15 grudzień 2007 - 19:15

zaczyna mi sie to coraz bardziej podobać.

ale wydaje mi sie że regiel jest troche za blisko aku, będzie miał dość ciepło, a już tym bardziej kiedy będzie przez niego przepływał tak duży prąd.

#12 chiboogi

chiboogi
  • Modelarz
  • 1 postów

Napisano 15 grudzień 2007 - 19:10

witam...

Model zostal wywazony, tzn jest zwarty i gotowy na obloty ;)

Tak jak zalecaja Panowie ść ustawiony na 70mm od natarcia :)

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#13 robintom

robintom
  • Modelarz
  • 79 postów

Napisano 13 grudzień 2007 - 19:28

Zapomiałem dopisać w moim wcześniejszym wklejeniu że na końcu powinno być popraw nie napisane:

" Pozdrawiam Piotr Piechowski"
bo to on odpowiadał na newsach w sprawie śr. ciężkości.

#14 MarekJ

MarekJ
  • Modelarz
  • 157 postów

Napisano 13 grudzień 2007 - 10:49

W instrukcji jest zatem oczywisty błąd. Jak pisał kolega wcześniej, nawet zmiana kąta zaklinowania nie może zmienić położenia ść tak dużo. Ustaw na 70 mm i będziesz miał spokojny oblot. Zauważ, że rysunek w instrukcji dość precyzyjnie pokazuje zarys Promyka. Tam też zaznaczono prawidłowe położenie ść. Jest tylko błędna liczba go określającą. Gdyby miał być w okolicach 100 mm to z pewnoscia było by to sporo za połową cięciwy przykadłubowej.

#15 chiboogi

chiboogi
  • Modelarz
  • 1 postów

Napisano 13 grudzień 2007 - 07:48

Witam.

1 raz mam taki mankament. Modele za 400 zł maja przynajmniej 1 instrukcje i wszystko jest OK. A tutaj ?? Firma robi sobie testy na modelarzach ?? Sam juz nie wiem. Zobaczcie instrukcje. Jedna jest moja a 2 sciagnieta z internetu:

Dołączona grafika

Dołączona grafika


PS. MOZE USTAWIE 80MM OD NATARCIA ? :)

#16 robintom

robintom
  • Modelarz
  • 79 postów

Napisano 13 grudzień 2007 - 00:30

Witam,
takie małe wklejenie z pl.rec.modelarstwo z 06.09.2007

"
> > Stałem się posiadaczem tego pięknego modelu i mam pewien problem.
> > W instrukcji środek ciężkości podano jako wartość 95 - 105 mm.
> > Na stronie Pana Piotra Piechowskiego który dokładnie opisuje montaż podane
> > wartości to 60 - 65 mm (pisze też że to zalecenie producenta).
> > To 60 -65 mm bardziej mi pasuje bo ta wartość wypada na bagnecie głównym.
> > Ale z drugiej strony ta instrukcja .
> > Może któryś z kolegów może coś poradzić lub ma własne doświadczenia z tym
> > modelem
> > Pozdrawiam wszystkich Artur.
> >
> >
> Z pewnością nie może to być 95-105 mm. Jeśli tak napisano to jest błąd.
> Wartości podane przez Piotra są prawidłowe i takie były w "instrukcji" w
czasie
> gdy my te modele kupowaliśmy.
>
> Pozdrawiam
> Marek
>
"Dzięki" takiemu położeniu środka ciężkości jak zaleca producent - znajomy
rozbił model w pierwszym locie. Informowałem producenta o tej mylnej
informacji w instrukcji, na co otrzymałem odpoweidź, że w nowszych seriach
produkcyjnych zmniejszono kąt zaklinowania (co jest zupełnie OK) i to
położenie śc jest do tego kąta prawidłowe.

Mimo to, szczerze NIE polecam jego stosowania i uważam za zupełnie błędny! Po
zmniejszeniu kąta zaklinowania, można (i trzeba) nieco cofnąć śc ale napewno
nie az tyle.

Pozdrawiam Piotr

"

#17 chiboogi

chiboogi
  • Modelarz
  • 1 postów

Napisano 13 grudzień 2007 - 00:08

Marek to moze ja dam 80mm od natarcia ?? Wracajac do instrukcji,,, po co pisza np 95-105mm albo w innej instrukcji inaczej ??

#18 MarekJ

MarekJ
  • Modelarz
  • 157 postów

Napisano 12 grudzień 2007 - 22:46

Takze 2900g do lotu

Czyli normalnie :D . Będziesz miał szybki model, ale nie przejmuj się, latał bedzie znakomicie.
U mnie ść jest ustawiony ok. 70 mm. (można go jeszcze nieco dać do tyłu, co z pewnością zrobię). Proponuję zacząć od tej wielkości i w locie sprawdzisz jak model będzie się zachowywał. Piotr znakomicie opisał na swojej stronie jak sprawdzać w locie położenie ść i kąta natarcia. Stosuję ta metodę od 30 lat i nigdy mnie nie zawiodła.

#19 chiboogi

chiboogi
  • Modelarz
  • 1 postów

Napisano 12 grudzień 2007 - 22:28

Witam....

dzisiaj zwazylem model i waga wyszla 2800g. Trzeba doliczyc jeszcze mocowanie pakietu i odbiornika. Takze 2900g do lotu. Miejmy nadzieje ze nie bedzie za ciezki :) Jakby co mozna zrezygnowac z pakietu o pojemnosci 4300mAh.
Dołączona grafika

No i oklejanie :) zaczete....

Dołączona grafika

#20 MarekJ

MarekJ
  • Modelarz
  • 157 postów

Napisano 10 grudzień 2007 - 13:39

Podają niestety od krawędzi natarcia. Oczywiście nie można sugerować się położeniem wzgledem cięciwy cetropłata. Promyk ma krawędź spływu w jednej linii (prostopadłą do płaszczyzny symetrii kadłuba). Natomiast krawędź natarcia jest zbieżna. W takim układzie ść wyznaczony na średniej cięciwie i przeniesiony na cięciwę przykadłubową będzie wydawał się pozornie bardziej tylny, i to jest normalne. Jednak wielkość 100 mm wydaje mi się przesadzona. Jak wrócę do domu to poptrzę jak to u mnie wygląda w rzeczywistości.