Skocz do zawartości


Zdjęcie

MAłY BENZYNIAK SP-OLO


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
65 odpowiedzi w tym temacie

#41 olo

olo

    olo

  • Modelarz
  • 434 postów

Napisano 09 czerwiec 2007 - 21:18

No aż tyle mocy ten motorek nie ma ,pionowo to może co najwyżej na silniku w dól :D
Mocy wystarcza na na spokojne polatanie beż żadnych ekstrawagancji.
Pewnie można by było coś z niego jeszcze wyciągnąć ale raczej niewiele ,ja w tym kierunku nic nie będę robił .
Zanim zaczniesz robić do swojego silnika model dobrze go przetestuj i będziesz wiedział jakiego typu model będziesz mógł zrobić.

ps
Coś mi się przypomniało o silnikach o poj 26 ccm jeżeli Twój silnik po przeróbce zbliży sie osiągami i wagą do SPE-26 to wtedy masz już szanse do polatania pionowo do góry :D
Na takim silniku SPE-26 latał w tym roku Ultimat kol.Maćka co ciekawe to jeżeli dobrze pamiętam to w tamtym roku ten sam model latał na 4-takcie 15 ccm.





Dołączona grafika

#42 Zdzisław

Zdzisław
  • Modelarz
  • 49 postów

Napisano 09 czerwiec 2007 - 20:56

Witam. Model naprawdę fajny i super silnik. Mam takie pytanie czy wystarczy mocy aby model leciał pionowo w górę? Pytam dlatego bo mam taki silnik o pojemności 26cm i mocy coś ok. 1 KM , czy to wystarczy do modelu o rozpiętości ok. 180 cm i wadze od 4,5 do5 kg. A może można by moc silnika zwiększyć, ile można wyciągnąć z takiej pojemności. Sam pomysł o wykorzystaniu silniczka od kosiarki albo piły bardzo mi się podoba. :D
Pozdrawiam Gucio

#43 olo

olo

    olo

  • Modelarz
  • 434 postów

Napisano 03 czerwiec 2007 - 21:23

Latałem dzisiaj gościnnie u Pietrka w Wilczych Laskach i mogę powiedzieć że poczułem oddech kreta na plecach :D
W pierwszym locie jak podchodziłem do lądowania dostałem boczny wiatr pod skrzydło i w tym samym momencie silnik kichnął,prychnął i oczywiście{do tej pory tak nie robił} zgasł. Spadłem gdzieś z 1,5 m podpierając się skrzydłem.

Dołączona grafika

To już po prowizorycznej naprawie łatałem tym co miałem pod ręką
Wyłamałem jeszcze mocowanie tylnego kółka ale zostało jeszcze co nieco żeby było do czego przykleić.
Śmigło miałem zapasowe.
Normalnie u siebie na miejscu bym spakował zabawki i pojechał do domu ale nie po to jechałem 80 km żeby zrobić jeden nieudany lot no i oczywiście chciałem pokazać kolegom że to był tylko wypadek przy pracy i potrafię lądować.
Drugi lot był już bez niespodzianek.
Trzeci z niespodzianką bo znowu zgasł silnik przed lądowaniem ale trzymałem rękę na pulsie i lądowanie na 3 punkty.Dalej już nie kusiłem losu. :D
Lądowanie beż silnika nie stwarza jakichś większych problemów pod warunkiem że to ja wyłączę silnik .
Jeżeli znajdę jeszcze kawałek takiej samej żółtej folii to po naprawie nic nie będzie widać :D
Moje pozostałe fotki z dzisiejszego latania,tylko kilka bo byłem ciut zajęty :D
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Fotki mojej maszynki dopiero dojdą

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#44 Tomek

Tomek
  • Modelarz
  • 1781 postów

Napisano 21 maj 2007 - 21:06

No ale po starcie latać chyba możesz już nad trawką :D

#45 olo

olo

    olo

  • Modelarz
  • 434 postów

Napisano 21 maj 2007 - 20:19

To fakt że fajnie się mi na tym lotnisku lata ale nie jest aż tak dobrze jak się wydaje .
Mogę polatać w sobotę i niedzielę {a i to nie zawsze} w pozostałe dni lata duże lotnictwo z 8elt albo jakieś inne i to niekoniecznie polskie.
Za dużo betonu może okazać się też niekorzystne bardzo rosną szanse ubicia kreta właśnie na betonie miałem taki przypadek i wał silnika wyszedł przez tylny dekiel totalna destrukcja.

Osobiście to bardzo chętnie się z kimś zamienię na kawałek pola na którym mógłbym sobie zorganizować kawałek lotniska :D

Zapomniałem jeszcze o jednym na chwilę obecną żeby tam wjechać i polatać to trzeba mieć przepustkę. Ot taka mała niedogodność :D

#46 modelarzkobi

modelarzkobi
  • Modelarz
  • 18 postów

Napisano 21 maj 2007 - 19:37

Model prezentuje się znakomicie :D A lotniska to tylko pozazdrościć :shock: Też bym chciał na takim polatać :cry:

#47 Tomek

Tomek
  • Modelarz
  • 1781 postów

Napisano 20 maj 2007 - 23:05

Model fajowy ,ale lotnisko to bym sobie pożyczył :wink:

#48 olo

olo

    olo

  • Modelarz
  • 434 postów

Napisano 20 maj 2007 - 21:57

Parę fotek z dzisiejszego latania było całkiem przyjemnie w przeciwieństwie do latania tydzień temu gdzie komary i inne latające paskudztwo wygoniły mnie z lotniska.
W drugim locie puściło mocowanie owiewki koła a dalej latałem z jedną owiewką.
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Przypadkowy fotograf który robił zdjęcia w locie na początku nie nadążał za modelem a latałem naprawdę wolno
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Ale potem było już coraz lepiej

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#49 olo

olo

    olo

  • Modelarz
  • 434 postów

Napisano 13 listopad 2006 - 19:52

Konkretnie i rzeczowo. O to mi własnie chodziło, ale nie myśl sobie, że to koniec... Jak sie zabiorę za przeróbkę /a jest to konieczne/, to Cię będę jeszcze męczył. Pozwoisz?


Oczywiscie :D

#50 MareX

MareX

    MareX

  • Moderatorzy
  • 1274 postów

Napisano 13 listopad 2006 - 19:48

Konkretnie i rzeczowo. O to mi własnie chodziło, ale nie myśl sobie, że to koniec... Jak sie zabiorę za przeróbkę /a jest to konieczne/, to Cię będę jeszcze męczył. Pozwoisz?

#51 olo

olo

    olo

  • Modelarz
  • 434 postów

Napisano 13 listopad 2006 - 18:09

Powiedz mi z łaski swojej Olo, jak rozwiązany jest zapłon w tym silniczku? Z tego co widzę, to własnie chyba przód mu przerabiałeś, a ja także b. chętnie w mojej benzynce 29 cm pozbyłbym się tego koła zamachowego z magnesami. Bardzo mu to "mordkę" poszerza :D a przez to zawęża :wink: pole zastosowania.


Silnik kupiłem na Allegro za ok.70 zł
U Nastika zapłon z 138 zł.
O tłumiku pisałem wyżej.
Orginalne magneto poszło precz .
Dotoczyłem nową piastę w tym pierścieniu bliżej kartera silnika jest otwór z wklejonym na distal magnesem a właściwie dwoma jeden na drugim
rozmiar średnica 3 mm wys 2 mm na tych wystajacych narazie śrubach zamocowany jest czujnik Halla
Zapłon zasilany jest z 5 szt aku. rozmiar AAA 800 mAh małe ale akurat takie miałem pod ręką gdy lutowałem kabelek z wtyczką do podłączenia się pod zapłon teraz je wymienię na większe ale w pierwszych lotach się sprawdziły.

Chciałem sprawdzić czy dam radę przerobić i odpalić taki silniczek a potem sprawdzić czy to maleństwo ma chęć latać i okazało się że ma.

Pewnie w orginalnej wersji też by poleciało ale niestety nie zważyłem tego koła a już go nie mam więc nie wiem czy i ile zaoszczędziłem na wadze tego silnika .Jednak po wymianie zapłonu szybciej się wkręca na obroty i z nich schodzi.

#52 MareX

MareX

    MareX

  • Moderatorzy
  • 1274 postów

Napisano 13 listopad 2006 - 16:40

Powiedz mi z łaski swojej Olo, jak rozwiązany jest zapłon w tym silniczku? Z tego co widzę, to własnie chyba przód mu przerabiałeś, a ja także b. chętnie w mojej benzynce 29 cm pozbyłbym się tego koła zamachowego z magnesami. Bardzo mu to "mordkę" poszerza :D a przez to zawęża :wink: pole zastosowania.

#53 olo

olo

    olo

  • Modelarz
  • 434 postów

Napisano 13 listopad 2006 - 15:47

ladny modelik. jak sie nim lata?


Po pierwszych lotach a jak pisałem było ich niedużo bardzo przyjemnie jak dużym trainerem.
Zrobiłem go w zasadzie tylko po to żebym miał na czym ulotnić tego przerobionego benzyniaka a w zasadzie dwóch bo następny silnik jest w trakcie przerabiania też takiej samej pojemności.

#54 krzysiek259

krzysiek259
  • Modelarz
  • 0 postów

Napisano 13 listopad 2006 - 09:34

ladny modelik. jak sie nim lata?

#55 olo

olo

    olo

  • Modelarz
  • 434 postów

Napisano 12 listopad 2006 - 14:37

Witam Piotrze na ,,łonie" :D forum.

#56 Piotrek Pindral

Piotrek Pindral
  • Modelarz
  • 135 postów

Napisano 12 listopad 2006 - 12:58

Miałem przyjemność ogladać ten model i muszę przyznać, że prezentuje sie znakomicie! Lata niezwykle realistycznie, a o to przeciez chodzi. Po dodaniu maski, pilota z białym szalikiem :) i dokończeniu malowania bedzie to wyjątkowo urodziwy model.

#57 olo

olo

    olo

  • Modelarz
  • 434 postów

Napisano 09 listopad 2006 - 19:49

Zgodnie z życzeniem foty już mieszczą się w monitorze.

#58 MareX

MareX

    MareX

  • Moderatorzy
  • 1274 postów

Napisano 09 listopad 2006 - 09:06

Olo! Może spróbowałbyś zmniejszyć te pierwsze, zreszta b. fajne foty, do rozmiaru 640/480, bo sie forum "rozjeżdza" i trzeba mieszać strzałką na dole ekranu i nie można wtedy dokładnie czytać, bo to rozprasza. To tylko taka lużna sugestia na przyszłość, zreszta foty tłumika chyba już dałeś w takim wymiarze... :D

#59 olo

olo

    olo

  • Modelarz
  • 434 postów

Napisano 08 listopad 2006 - 19:29

Wymiary tłumika to 70x60x30 mm
Grubość razem z rurką wylotową spalin 44 mm
Rozstaw śrub mocujących tłumik silnik to 34 mm
Grubość podkładki dystansowej 5 mm
Wylot spalin fi 12/10

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#60 olo

olo

    olo

  • Modelarz
  • 434 postów

Napisano 28 październik 2006 - 16:26

Ja też myślę o dwupłatowcu i wtedy koniecznie z maską silnika taką jak owiewka silnika gwiazdowego bo te moje silniki są trochę rogate tzn, tłumik z jednej strony a gażnik z drugiej i ciężko to ładnie i zgrabnie okryć owewką.
No można jeszcze schować tłumik za cylinder ale gażnik i tak będzie odstawał.. O wiele lepiej, łatwiej taki silnik będzie shować w owiewce np. Duka niż Tiger Motha oczywiście dobierając odpowiednią wielkość całego modelu.