Skocz do zawartości

SZD-51 Junior


Wojtass_nt

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 192
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Ostatnia faza w toku czyli malowanie.

Wszystko co było założone jako plan działania zostało zrealizowane pomyślnie.

Laminatowy kokpit zostawiam sobie na deser bo z tym jest więcej roboty.

 

Waga pustego kadłuba z podkładem 785g,

 

Więcej zdjęć będzie po skończeniu malowania.

post-4493-0-33323200-1353519816_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostały mi jeszcze znaki do namalowania więc wagi już nie przybędzie.

Wyważyłem go nieco przed bagnetem +/- i waga wyszła równe 2900g.

Czyli zyskałem 300g. Nie da się kadłuba już lżej zrobić. Może 50g mniej to wszystko. Lakier i podkład który zeszlifowałem to 160g. Natomiast moje malowanie to 60g (pucha podkładu i pucha+20% gratis białego lakieru).

Obecnie projektuję skrzydła konstrukcyjne. Mam o tyle utrudnione zadanie, że wszystko musi się zgodzić z obecnym stanem przy kadłubie (bagnet, otwory na kable). Chcę mieć możliwość zamiany skrzydeł w każdej chwili.

 

Fotki może jutro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakowało mu tej lekkości w termice. Musiałem napotkać naprawdę potężne kominy aby się wznosić. Nie powiem, że się to nie zdarzało ale latanie bez termiki miało po prostu zbyt duży współczynnik przyciągania ziemskiego i nie można się było nacieszyć :) Krążenie trzeba było robić szerokie z racji na prędkość jaką osiągał.

Układ sterowania SW gdy by nie patrząc na to gdzie jest umieszczone serwo to w zasadzie działa identycznie. Natomiast SK ma teraz bardzo małe luzy.

Zobaczymy co uda mi się wymyśleć ze skrzydłami. Chciał bym mieć delikatne- lekkie do termiki, a te które mam obecnie używać do latania na zboczu czyli do szaleństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam, się jaki stosujesz pakiet do zasilania odbiornika i serw? Uważnie podglądam zmiany w Twoim modelu, ponieważ zacząłem modyfikacje Juniora od Kuby. Czy bowden do SW sprawdzi się w tych modelach, bo widziałem to rozwiązanie w większych modelach.

Pozdrawiam Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Li-ion'y z laptopa. Bowden który zastosowałem to ten w grubszych osłonkach ze snapem m3 do serwa. Na ogonie troszkę go oszlifowałem i dałem snap m2 bo m3 się tam nie mieści. Wszystko będzie działać jednak serwo do tak zamocowanego bowdena musi mieć 5-6kg ciągu aby dobrze centrowało. Jeśli odpowiednio ułożysz bowden w kadłubie to nie powinno być większych luzów i oporów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po oblocie nowego starego Juniora.

 

Trochę wiało i powietrze było bardzo niespokojne więc nie mogłem go idealnie wyważyć. Jednak znacznie zmniejszyła się prędkość minimalna i promień skrętu. Czuję wyraźnie jak się nosi i lądowanie do nogi nie sprawiało większego problemu.

post-4493-0-57493700-1354112860_thumb.jpg

post-4493-0-13234300-1354112877_thumb.jpg

post-4493-0-65345500-1354112895_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.