Skocz do zawartości


Zdjęcie

Lim-1 (MiG-15)


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
113 odpowiedzi w tym temacie

#101 Radek Oleksy

Radek Oleksy
  • Modelarz
  • 443 postów

Napisano 15 listopad 2010 - 16:23

No Panie właścicielu zbudowanego w Polsce Focke Wulf-a , tylko patrzeć jak cie Wojtek Migiem przeleci :-) to znaczy chciałem powiedzieć zestrzeli :D . Co do MP nie mam pojęcia, ale ale nie zaśmiecajmy wątku !!!!

#102 mecenas

mecenas
  • Modelarz
  • 365 postów

Napisano 15 listopad 2010 - 15:42

Noooo! I wreszcie coś się dzieje, trza pokazać reszcie świata że Polacy nie gęsi i swoje Limki mają :lol: Wojciechu, "no ładne cacko", tylko zróbcie w jakimś ładnym kamuflażu, bo inaczej zerko za kolorystykę oberwiecie i znowu będą nerwy. Muszę się kopnąć do was i obejrzeć to z bliska. Radziu?! nie wiesz przypadkiem kto robi MP w przyszłym roku?

#103 waldi1973

waldi1973
  • Modelarz
  • 381 postów

Napisano 15 listopad 2010 - 15:14

Piękna ta samolota.. :) Zapraszam na obloty do Kielc.. Jestem pracownikiem AKi i umożliwiłbym korzystanie z pasa betonowego, bez łączeń i nierówności.. A i sam chętnie bym oko nacieszył :) Gratulacje za przedsięwzięcie i powodzenia..! Pozdrawiam, Bartek.

#104 medyko

medyko
  • Modelarz
  • 14 postów

Napisano 15 listopad 2010 - 14:17

Jeśli to ten sam MiG co w tym albumie to za bardzo mi przypomina wersje CARF


Masz oczywiście rację, również uderzyło mnie podobieństwo w konstrukcji. Oczywiście widzialem negatywy formy które zrobił Michał, ale nie widzialem kopta... przy kolejnej okazji spytam go o to :wink:

pzdr!

#105 Wojteq

Wojteq
  • Modelarz
  • 39 postów

Napisano 15 listopad 2010 - 13:51

Co prawda jego wersja jest jego własną konstrukcją wykonaną od podstaw !

Jeśli to ten sam MiG co w tym albumie to za bardzo mi przypomina wersje CARF. Albo był robiony na podstawie CARFa, albo to oni zgapili konstrukcje :P

- jak model "leży w planach " ?
- i pod którą kategorię go szykujesz F4C, cz F4G ?

Właśnie leży zadziwiająco dobrze :P Jeszcze co prawda nie wiemy w 100% ale to się zobaczy jak będzie gotowy.
Raczej pod F4G :P Ale to też się zobaczy :D

#106 Radek Oleksy

Radek Oleksy
  • Modelarz
  • 443 postów

Napisano 15 listopad 2010 - 12:45

No ładnie Wojtku, twój Ojczulek chwalił mi się na zawodach w Krakowie, że go kupiliście, mnie interesują w tym momencie dwie sprawy : - jak model "leży w planach " ? - i pod którą kategorię go szykujesz F4C, cz F4G ? Pozdrówka Radek

#107 medyko

medyko
  • Modelarz
  • 14 postów

Napisano 15 listopad 2010 - 12:24

Piekny model do podziwiania w locie i dobrze latający!
Przyjaciel z Ostrawy Michal Dvorak latał MIG'em 15 na spotkanich w Czechach : ZDZ CUP i w Pradze w którch wspólnie uczestniczyliśmy.
Co prawda jego wersja jest jego własną konstrukcją wykonaną od podstaw !
Zachorowałem i poprosilem by zrobił jeden zestaw dla mnie :P ...na początku przyszłego roku powinien być gotowy , już nad nim pracuje.
Bardzo jestem ciekawy wersji CARF :roll: Temat będę śledził z uwagą a może i coś będę mógł pomóc :wink:

A propos lotniska to Michal lata głównie z TRAWY , bezproblemowo startuje po 30-50 m, co prawda u niego jest jetcat 120 na pokładzie ale widać wyraznie że model szybko łapie wiatr pod skrzydla i chetnie się odrywa bez niespodzianek...naprawdę radość dla oka.Poza tym MiG bardzo nisko ''siedzi'' i łatwo o obtarcia :? Tym bardziej równa trawka bardziej wskazana.
Byłem też swiadkiem bardzo żle wyglądającego lądowania ''na skrzydle'' i bez strat sie obylo.

Koniecznie musimy spotkac się z naszymi MIG'ami w 2011 , może też uda mi się go skończyć. Choć mój raczej nie bedzie przygotowany na zawody a do rekreacji.

Pzdr!

Linki do zdjęć z picasa kolegi proponuję troche poprzewijać i zobaczyć resztę :wink:

parę zdjęć z wnętrza...czeka Cię trochę pracy Wojteq :lol:
http://picasaweb.goo...800803652308610

Michał z swoim dziełem:
http://picasaweb.goo...216240635745138

tak wyglądalo owe lądowanie na skrzydło:
http://picasaweb.goo...222135216718130

#108 Wojteq

Wojteq
  • Modelarz
  • 39 postów

Napisano 15 listopad 2010 - 11:25

Faktycznie z "dywanu" mógłby wystartować ale raczej mamy zamiar latać nim tylko na lotniskach betonowych tj. Bemowo, Częstochowa, Dęblin itp. - na zawodach, MPL na Czyżynach (mamy nadzieję że i tym razem dostaniemy zgodę :P) i treningowo na Pobiedniku :) Właśnie między innymi dlatego zdecydowaliśmy się na tego konkretnego MiGa że ma wolne podejście do lądowania. W czasie podejścia do lądowania używa się hamulców aerodynamicznych i klap, a obroty silnika się zwiększa do 1/4 drążka. W ten sposób (wg. instrukcji) można osiągnąć niemożliwie niskie prędkości. Do tego dochodzą hamulce w kołach :P No i na swoim lotnisku czuje się najlepiej więc myślę że nie powinno być problemu. :)
Mam jeszcze do tej pory model starego typu F3A "Mondera", którym ostatnio właśnie latałem. On to dopiero zasuwa :D A wylądować jakoś się dało :P

Pare zdjęć wstępnie złożonego. Może jeszcze nie prezentuje się jakoś super ale jest postęp :P (znowu slaba jakosc ale nie mam czym zdjec robic :( ) :

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

#109 Callab

Callab
  • Modelarz
  • 644 postów

Napisano 15 listopad 2010 - 10:38

Podejrzewam (strasznie jestem podejrzliwy ;-) ), że stosunek mocy silnika do masy modelu będzie dużo korzystniejszy niż w modelowanym samolocie. Dlatego może być szansa na start z trawiastego lotniska.

#110 MareX

MareX

    MareX

  • Moderatorzy
  • 1025 postów

Napisano 15 listopad 2010 - 10:10

Pomysł Wojtku bardzo fajny, maszynka też, ale przy okazji pytanie praktyczne: gdzie będziecie tym latać? Tzn. mam na myśli pas startowy. Z trawy oryginały raczej nie startowały, nawet podczas dni "ich chwały", tzn. podczas wojny w Korei, tym bardziej więc taka makieta z trawy nie wzleci. Na Pobiedniku ten asfalt maciupeńki i też niezbyt równy, a w Czyżynach ja bym się nie odważył z wystarczająco wiadomych powodów. A do najbliższych byłych lotnisk, pozostałych po byłej "bratniej armii" daleko, jak diabli... Jaki macie tutaj pomysł? A może wygospodarowaliście "wolne godziny" na Balicach? :D

#111 extream

extream
  • Modelarz
  • 69 postów

Napisano 14 listopad 2010 - 22:20

Fajna maszyna :shock: Ale jak rozumiem to Wasz pierwszy jet?


Postanowiliśmy przejść na coś zupełnie nowego czyli jety

Na to wygląda :) Modelik piękny i na pewno o wiele bardziej interesujący niż te wszystkie praktycznie identyczne akrobaty :P

#112 wichercat

wichercat
  • Modelarz
  • 54 postów

Napisano 14 listopad 2010 - 22:13

Fajna maszyna :shock: Ale jak rozumiem to Wasz pierwszy jet?

#113 koszkin

koszkin
  • Modelarz
  • 239 postów

Napisano 14 listopad 2010 - 21:31

ahhh te Limki, mam słabość do tych maszynek. Czekam z niecierpliwością na postęp prac nad tym cudem

#114 Wojteq

Wojteq
  • Modelarz
  • 39 postów

Napisano 14 listopad 2010 - 21:19

Witam wszystkich kolegów!
Dawno nie zaglądałem na forum więc myślę że czas to nadrobić i opisać model, który przygotowujemy na sezon 2011.
Postanowiliśmy przejść na coś zupełnie nowego czyli jety i nabyliśmy model MiGa-15 Fagot CARF, którego mamy zamiar "przerobić" na Lima-1 stojącego w muzeum w Krakowie.
Kilka danych technicznych:
Skala: 1:5
Rozpiętość: 2,05 m
Waga(przypuszczalna): 12 kg
Silnik: JetCat P80-SE

Kilka zdjęć oryginału (fot. Bartosz Budzyń):

Dołączona grafika

Dołączona grafika

I kilka zdjęć jeszcze w pudle (sorry za słabą jakość)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Komin :P :

Dołączona grafika

I podwozie, które kosztuje prawie tyle co model :|...:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Jutro zrobię pare zdjęć całości bo podwozie wstępnie już zamontowane (chociaż to nie było takie proste jak mogłoby się wydawać...) :P