Skocz do zawartości


Zdjęcie

Viper Jet


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
94 odpowiedzi w tym temacie

#81 armand

armand
  • Modelarz
  • 293 postów

Napisano 06 grudzień 2010 - 13:17

Zbiorniki paliwa

#82 Piotrek_F3J

Piotrek_F3J
  • Modelarz
  • 16 postów

Napisano 06 grudzień 2010 - 11:11

Model piękny :) a te dwa elementy z kevlaru to do czego ? :P

#83 Wojtass_nt

Wojtass_nt
  • Modelarz
  • 1427 postów

Napisano 06 grudzień 2010 - 11:08

Piotrek, wstaw poprawnie zdjęcia tak aby było je widać. W znacznikach img a nie url.

#84 solainer

solainer
  • Modelarz
  • 181 postów

Napisano 06 grudzień 2010 - 10:41

Łaaadny. Gratulacje.


Dziękujemy. Nadal jesteśmy zainteresowani Pańskim silnikiem, muszę tyko sprawdzić jaka jest różnica w wadze w stosunku do dedykowanego silnika, gabarytowo na pewno się zmieści.

#85 Tomasz_K

Tomasz_K
  • Modelarz
  • 50 postów

Napisano 05 grudzień 2010 - 23:06

Łaaadny. Gratulacje.

#86 piotr jet

piotr jet
  • Modelarz
  • 166 postów

Napisano 05 grudzień 2010 - 22:52

:evil: :evil: :evil: a gdzie zdjęcia?????????????

#87 solainer

solainer
  • Modelarz
  • 181 postów

Napisano 05 grudzień 2010 - 21:49

No i stało się, po długie podróży, kilku telefonach i wyjaśnieniach dotarła paczka z Chin. W środku jest model skrzętnie opatulony w bąbelkową folie i dodatkowo zabezpieczony styropianem.

Dołączona grafika

Tak się prezentuje już rozpakowany. Z powodu emocji towarzyszących nam przy odbieraniu paczki, sensownych zdjęć z rozpakowywania brak. Jest tylko kilka takich.

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

O samym modelu mogę powiedzieć tyle że jest wykonany ładnie i solidnie, nigdzie nie użyto kleju ryżowego, laminat nie posiada nierówności ani widocznych pęknięć. Wszystko pasuje a przynajmniej na to wygląda bo w chwili obecnej model złożyliśmy jak klocki żeby nacieszyć oko.

Z wielu dostępnych opcji w jakich firma przygotowuje model wybraliśmy samolot niepomalowany ale z zamontowanym podwoziem. Dodatkowo zakupione zostało występujące w opcji wyposażenie kabiny.

Tak się prezentuje wstępnie poskładany model. Teraz tylko trzeba zorganizować trochę miejsca i można powoli przystąpić do składanie tego do kupy aby w przyszłym sezonie model poleciał. Na pewno w trakcie relacji z budowy będę prosił fachowców od jetów o pomoc.

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#88 Olecki75

Olecki75
  • Modelarz
  • 303 postów

Napisano 03 maj 2012 - 20:56

Jak tam prace nad ViperJetem?

#89 solainer

solainer
  • Modelarz
  • 181 postów

Napisano 12 czerwiec 2012 - 10:21

Jak tam prace nad ViperJetem?


Model prawie gotowy, jeździłem już po lotnisku, zostały drobne wykończenia i malowanie. W miedzy czasie kupiłem lalki pilotów elektroniczny zawór do podwozia i hamulców i prawą połowę skrzydła bo model miał wypadek - upadła na niego drabina niszcząc na szczęście tylko połowę skrzydła. Długo się to ciągnie ale to pierwszy taki model z jakim mam styczność i wszystkiego sie uczę. Mam nadzieję że poleci tego lata.

#90 Olecki75

Olecki75
  • Modelarz
  • 303 postów

Napisano 19 czerwiec 2012 - 23:57

Przykra sprawa z drabiną, no ale cóż i takie coś może się zdarzyć. Dobrze, że się to tak skończyło. Nie ważne, że się ciągnie, za to wszystko będzie dopięte na ostatni guzik. Powodzenia w dalszych pracach.

#91 solainer

solainer
  • Modelarz
  • 181 postów

Napisano 30 sierpień 2013 - 22:50

="

Co prawda to nie viper jet tylko hot spot ale może i lepiej. Jest to pierwszy mól lot w życiu modelem turboodrzutowca. Spostrzeżenia: duża szybkość, bardzo duża stateczność modelu i bardzo duża bezwładność modelu oraz kompletnie brak przygotowania mojej osoby do lądowania,które wyszło tragicznie - dużo za szybko , balem się przeciągnięcia co za skutkowało przeleceniem wzdłuż pasa i lądowaniem w chaszczach przez co uszkodziłem dziob modelu. Na szczęście tylko dziob. Winsoki - lekarz przepisał mi ćwiartki trzeba je kupić inaczej nie dam rady latać Miałem również spory problem ze środkiem ciężkości, model był dużo za ciężki na dziab , brakło mi trymera wysokości przez co do lotu w poziomei wykorzystywałem praktycznie pełne wychylenie wysokości. Przez tak fatalne wyżywienie łuk po którym robiłem zakręt miał około 400 metrów średnicy, latałem praktycznie cały czas na zaciągniętym drążku. Gdyby nie to lądowanie raczej skończyło by się na pasie, zresztą zobaczymy przy drugiej próbie juz po poprawkach które muszę zrobić

#92 noker

noker

    ... a ile to kosztuje?

  • Moderatorzy Forum
  • 1148 postów

Napisano 31 sierpień 2013 - 01:05

GRATULACJE, to musi być nieziemskie uczucie pierwszy raz polecieć dżetem ;)

#93 Jurek_O.

Jurek_O.
  • Modelarz
  • 22 postów

Napisano 31 sierpień 2013 - 12:16

Co prawda to nie viper jet tylko hot spot ale może i lepiej. Jest to pierwszy mól lot w życiu modelem turboodrzutowca. .... Miałem również spory problem ze środkiem ciężkości, model był dużo za ciężki na dziab , brakło mi trymera wysokości przez co do lotu w poziomei wykorzystywałem praktycznie pełne wychylenie wysokości. Przez tak fatalne wyżywienie łuk po którym robiłem zakręt miał około 400 metrów średnicy, latałem praktycznie cały czas na zaciągniętym drążku. Gdyby nie to lądowanie raczej skończyło by się na pasie, zresztą zobaczymy przy drugiej próbie juz po poprawkach które muszę zrobić

Gratuluję pierwszego lotu jetem. Środek ciężkości wg Graupnera w Hotspocie powinien być 135 mm mierzone od krawędzi natarcia skrzydła przy nasadzie skrzydła. Ja swojego Hotspota za radą Roberta wyważyłem z Ś. C. 30 mm przed głównym podwoziem, z wypełnionym w połowie zbiornikiem paliwa, a że z przelewającym się płynem kiepsko złapać równowagę, na czas tej operacji założyłem drugą butelkę z piaskiem w środku (0,8 kg = 1 l JET A1). I na koniec najważniejsze. W Hotspocie neutralne położenie sterolotek nie równa się 0 st., maja być 6-7mm wychylone do góry. Przy takich ustawieniach mój poleciał i nie wymagał jakiegokolwiek trymowania. http://Dołączona grafika

#94 solainer

solainer
  • Modelarz
  • 181 postów

Napisano 31 sierpień 2013 - 19:08

Gratuluję pierwszego lotu jetem. Środek ciężkości wg Graupnera w Hotspocie powinien być 135 mm mierzone od krawędzi natarcia skrzydła przy nasadzie skrzydła. Ja swojego Hotspota za radą Roberta wyważyłem z Ś. C. 30 mm przed głównym podwoziem, z wypełnionym w połowie zbiornikiem paliwa, a że z przelewającym się płynem kiepsko złapać równowagę, na czas tej operacji założyłem drugą butelkę z piaskiem w środku (0,8 kg = 1 l JET A1). I na koniec najważniejsze. W Hotspocie neutralne położenie sterolotek nie równa się 0 st., maja być 6-7mm wychylone do góry. Przy takich ustawieniach mój poleciał i nie wymagał jakiegokolwiek trymowania. http://Dołączona grafika

wyważałem z tej samej kartki widocznie może coś jeszcze mam nie tak że aż tak ryje na dziub, ja lotki mam w tej chwili około 12 mm w górze i dalej leci na nos.

#95 RobertK

RobertK
  • Modelarz
  • 457 postów

Napisano 31 sierpień 2013 - 21:06

Ile waży model gotowy do lotu?
W zależności od zastosowanego profilu w moich Hotspotach lotki wychylone były 7-13 mm Proponuję ,dodać hamulec aerodynamiczny, i stery kierunku (jak brak) bo z bocznym wiatrem na tym pasie będzie Ci ciężko wylądować.
p.s.Ja dokładnie z tego samego powodu zgłosiłem się do okulisty i do latania mam póki co również 0,25