Skocz do zawartości

Dywagacje o regulaminie WW1 ESA + głosowanie


skidan

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 123
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Qubataus z racji wieku wnoszę że udajesz tylko że nie wiesz o co w tym wszyskim chodzi (teksty o "gorszości" itp)

 

Właśnie z racji wieku, swojego i mojego powinieneś się powstrzymać od takich sądów. To, że ktoś nie lata w danej kategorii nie oznacza, że nie zamierza i nie leży mu na sercu jej przyszłość.

Marek naprawdę znajdą się tacy co będą latać byle barachłem, a jak będzie można już jednopłatem to jeszcze lepiej.

 

Jest tak i teraz w WWII i jakoś nikogo to nie bulwersuje. Temat już nieraz poruszany.

Że się łatwiej zwycięża to chyba oczywiste. Taki model lata na plecach tak samo jak normalnie, robi beczki jak Ki-61, cienki kadłub to lekka konstrukcja, brak oporów a podokładane patyki na górze będą pięknie rwać wrogie taśmy.

 

Widziałem tylko jednego zawodnika (ale może za mało widziałem), który potrafił atakować, oczywiście skutecznie z pleców. Niestety on już z nami latał nie będzie, więc nie wiem po co Ci lot odwrócony? Większość Fokkerów nawet dwupłatów miało równie smukłe kadłuby, a posiadając dwa płaty masz jeszcze większą powierzchnie do "rwania wrogich taśm" a jakoś to wcale nie jest łatwiejsze. Argumenty są co najmniej nie trafione.

Proponuję, jak to zresztą już było pisane, pozostawić tą dyskusję na najbliższe zawody, bo może paść za dużo zbyt mocnych słów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że ktoś nie lata w danej kategorii nie oznacza, że nie zamierza i nie leży mu na sercu jej przyszłość.

Jak ja zaczynałem się w to bawić, to nie pchałem się do zmian regulaminu i dyskutowania z ludźmi którzy siedzą w tym po 5 lat i są na większości zawodów w roku (nie mówię o esa tylko o "dużym" WWI). Zmiany w regulaminie dużego WWI, były one konsultowane ze wszystkimi aktywnymi ludźmi bawiącymi się w tą zabawę i w wielkiej części były spisaniem tych właśnie "dżentelmeńskich" umów wg. których lataliśmy na zawodach w Polsce. Tak powstał w miarę dobry regulamin WWI .

Jest to coś na czym można się wzorować robiąć uproszczoną wersję regulaminu ESY WWI, (która jednak powinna być czymś więcej niż tylko nawalanką jak zwykła ESA).

 

po co Ci lot odwrócony

Mi po nic, w zasadzie mogłem przewidzieć że zaraz się czepicie tego biorąc za dosłowne atakowanie na plecach czego nikt nie robi, ale napisałem o tym w celu pokazania różnicy pomiędzy tymi modelami.

 

Nie muszą padać mocne słowa, ja nie zamierzam.

W zasadzie to nie ma się co kłócić, kiedyś przyznacie nam rację, chyba że się Wam ta zabawa szybko znudzi i odpuścicie temat. :mrgreen:

 

 

Aha jeszcze jedno, przeczytajcie sobie ten opis Tomka z Pabianic (startował w około 50 zawodach i "dowodził" polskim kombatem przez ostatnie 5 lat). Szczególną uwagę zwróccie na opis WWI:

 

"...Zupełnie nie pasował do latania jako IWW model kolegi Marcina Jasińskiego z Żar. Był to Eindecker napędzany silnikiem MVVS 2.5. Zrobiony leciutko latał jak rakieta i to wzbudzało kontrowersje. Nie wygrał bo koledzy ustalili sobie w zeszłym roku że dwusuw otrzymuje w każdym locie -100 pkt. W ogóle okazało się, że zawdonicy mają różne oczekiwania co do regulaminu. Trzeba tę sprawę Panowie uporządkować żeby nie ustalać reguł na zawodach..."

 

http://www.rcpabianice.strefa.pl/teksty/2007/2007laskppOpis.html

 

 

to jest właśnie powód dlaczego jesteśmy na NIE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja zaczynałem się w to bawić, to nie pchałem się do zmian regulaminu i dyskutowania z ludźmi którzy siedzą w tym po 5 lat i są na większości zawodów w roku (nie mówię o esa tylko o "dużym" WWI)

Dziękuję...Widzę, że Ci Drogi Panie do pięt nie dorastam i przepraszam, że w ogóle ośmieliłem się zabrać swój nędzny głos w tym zacnym gronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest właśnie powód dlaczego jesteśmy na NIE.

czyli miałem rację ..... będę latał za domem :lol2:

 

Ta dyskusja zrobiła się czysto akademicka ..... wszyscy wiedzą o co chodzi, argumenty coraz płytsze a temat nadal nie wyprostowany.

Podejście do tematu, lata dłużej i to w spalinie to znaczy wie lepiej są dla mnie nie do zaakceptowania. Już nie raz wykazano na tym forum, ze kombat spalinowy i elektryczny to zupełnie inna zabawa.

 

Gdyby nieformalne ustalenie o tym, że WWI jest tylko dla modeli wielopłatowych było "formalne" i ujęte w regulaminie, cała ta dyskusja nie miałaby miejsca.

W WWII faktycznie latają "dziwolągi" odstające wagą i wymiarem ale cieszy fakt coraz szerszego kręgu jaki zatacza zabawa ESA. Szkoda, że takiego prawa w imię dobrej wspólnej zabawy odmawia się historycznym modelom z jednym płatem w WWI. Sugestia, ze z czasem wszyscy latać będą z jednym płatem bo łatwiej, taniej itd to ślepy tor .... sens tej zabawy jest moim zdaniem w różnorodności i takim uregulowaniu zasad aby wyrównać szanse wszystkich modeli.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak czytam Wasze posty,to mi się poziom adrenaliny podnosi i chyba zmienię nick na PRZEKLINIAK II -czytaj KRZYCZĄCY KOLEGA II.Może najpierw byście coś zbudowali a potem niszczyli?Dlaczego autorytatywnie wypowiadacie się na temat dwu i wielopłatów oraz regulaminu skoro jeszcze nawet nie spróbowaliście tego "miodu"Obrażacie się jak dzieci i rzucacie inwektywami na ludzi,którym naprawdę chodzi tylko o dobro tej kategorii.Mam dla Was propozycję:umówcie się któregoś dnia na latanie,większosć z modelami ESA I WS i jeden z ESA II WŚ w którym stopniowo w każdym następnym locie będziecie ograniczać max. obrorty silnika,zderzcie się jednopłatem z dwupłatem i porównajcie czas naprawy w ciągu 5 min.lotu tak jak na zawodach,oraz zapytajcie się o ogólne wrażenia kolegów,którzy brali udział w tym eksperymencie.Będziecie mieli symulację lotu ESA I WŚ z udziałem jednopłata i wtedy MOŻEMY JESZCZE RAZ PODYSKUTOWAĆ.Nie chodzi tylko o ograniczenie prędkości,ale i inne aspekty udziału jednopłatów w tej konkurencji o których pisałem ja i inni przeciwnicy tego pomysłu.Generalnie skończy się tym,że w niedalekiej przyszłości w finale ESA I WŚ spotka się 6 ślicznych jednopłatów,bo zawodnikom nie opłaci się budować innych modeli :devil: .Czy o to Wam chodzi?Czy na tym polega urok "antyków"?Z modelarskim wielopłatowym pozdrowieniem Wojtek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem tylko jednego. Dla czego traktujecie nas jak wrogów, którzy za wszelką cenę chcą zniszczyć tą piękną zabawę. Tyle razy padały wyjaśnienia dla czego zdecydowaliśmy się na ten model. Jeśli był by stosowny zapis w regulaminie to do głowy by mi nie przyszło nawet o nim myśleć, a jeśli ktoś dokładnie prześledzi temat od początku, to właśnie tylko o to mi chodzi. Jeśli zapadnie decyzja: "nie ma jednopłatów" to dla mnie nie będzie i tyle. Nie chcę nikogo przekonywać, że jednopłaty są lepsze czy gorsze.

Bardzo mi przykro, ale zawiodłem się na co niektórych. Ja się chyba jednak do polityki nie nadaję. U mnie co w głowie to na klawiaturze. Temat z mojej strony uważam za zakończony, nie będę już robił więcej bałaganu, a jeśli kogoś uraziłem to przepraszam.

Mam nadzieję, że jak pojawię się na jakichś zawodach to od nikogo "w dziób" nie dostanę :devil:

Czekam z niecierpliwością na ogłoszenie dopracowanego regulaminu na rok 2011, którego wszyscy będziemy się trzymać bez potrzeby sprawdzania modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obrażacie się jak dzieci i rzucacie inwektywami na ludzi,którym naprawdę chodzi tylko o dobro tej kategorii

myślę, że nikt na nikogo się nie obraża i wszystkim chodzi o to samo .... o dobro tej kategorii.

Problem w tym, ze inaczej do tego podchodzimy - ja jestem za różnorodnością.

 

Temat się wyjaśnia w momencie ustalenia, że wwI jest dla modeli wielopłatowych - to kończy temat i tego się trzymajmy.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cholera jak się was widzi na zawodach - to jedna wielka wesoła rodzina fanów małego lotnictwa!

 

a jak siadacie do kompów to.. ech...

 

w każdym razie wolę chcę i wierze że prawdziwe Wasze oblicza to te naturalne a nie avatarowe ;)

 

:)

 

 

Panowie! a może dopuśćmy warunkowo NA PRÓBĘ -I TYLKO na przyszły rok jednopłaty z OGRANICZENIAMI???

 

jeśli ESA pójdzie w złą stronę - uznamy to za ślepą uliczkę

 

w ten sposób myślę i wilk będzie syty i owca cała

 

 

bo inaczej będziemy dywagować i spierać się o" wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największym winowajcom całego zamieszania jestem ja i za to wszystkich przepraszam. Rozmowa z Kubą miała miejsce tak dawno, iż byłem przekonany, że projekt "umarł w butach".

Tydzień temu spotkałem się z chłopakami z Wrocławia na hali i standardowo zaczęliśmy rozmawiać o nowym regulaminie. Pojawił się problem bardzo szybkiego modelu w WW1, który na dodatek był bez podwozia. Stąd moje pytania na forum (ACES). Dodatkowo padło hasło, że nie dopuszczamy jednopłatów. Wtedy wspomniałem o telefonie od Kuby, który miał zamiar coś takiego zbudować. Poddałem temat dyskusji ogólnej na kilka dni przed (niestety) pojawieniem się relacji z budowy na forum.

Aby zakończyć temat ogłaszam głosowanie nad 2 nowymi propozycjami:

1. Czy dopuszczamy jednopłaty do startu??????????? TAK --- NIE

2. Czy dodać zapis, że model musi mieć podwozie? TAK ----NIE

 

Głosy mogą oddawać TYLKO zawodnicy, którzy brali udział w walka WW1, czyli:

1.Miszczyk Piotr (głos oddaję Marianowi)

2.Skiba Daniel

3.Dobrowolski Bartek

4.Boboli Marcin

5.Krajnik Wojciech

6.Wdowikowski Zbigniew

7.Michalski Grzegorz

8.Korczak-Horodyski Jan

9.Kiermacki Krzysztof

10.Rokowski Marek

11.Sobotka Jacek

12.Marek Marcin

13.Krystek Tomasz

14.Czernik Igor

15.Grabowski Mariusz

16.Zawłocki Wiesław

17.Pikosz Andrzej

18.Skowroński Mirosław

19.Żelazowski Andrzej

20.Eciak Piotr

21.Pacuszka Arkadiusz

22.Krużyński Ryszard

23.Wdowikowski Karol

24.Miszczyk Alina

25.Pogwizd Sergiusz

 

Przykro mi Kuba, że nie ma Cie na tej liście, ale jeśli udzielę Tobie prawa głosu to będę musiał to zrobić również dla 62 pozostałych sklasyfikowanych w tym roku. (łącznie 87 w WW2)A tylu głosów nie zbiorę nawet do przyszłej zimy dzwoniąc, wysyłając e-mail'e czy nawet prosząc osobiście.

Głosy przyjmuję do 28.11.2010 mam nadzieję, że są to ostatnie propozycje i uda nam się zakończyć regulamin w tym roku.

 

Jeśli w głosowaniu nie przejdą jednopłaty to mam do ciebie Mirku propozycję. Ale o szczegółach porozmawiamy na PW. Dżentelmeni nie rozmawiają publicznie o pieniądzach.

P.S. Mam niezłą nauczkę na przyszłość... :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wodzu, ukłon dla Twoich racji bo po części są słuszne (zwł o naprawie modelu)

 

ale oburzanie się że przy okazji ankiety dorzucimy jeden punkt żeby ludzie mogli się wypowiedzieć czy chcą czegoś nowego SPRÓBOWAĆ czy nie- tego już zupełnie nie rozumiem... bo to zakrawa na

 

NIE BO NIE

 

za gorąca zrobiła się ta dyskusja i za świeża.

 

Dobrze napisał pelikan: trzeba troche czasu i będzie dobrze.

 

Naprawdę nei obawiał bym się że to zamach na erę dwupłatów

 

ale ok,

oddaje swój głos no i zobaczymy czy chcemy różnorodności czy li tylko dwupłatów

 

z punktu widzenia estety - jestem za różnorodnością i atrakcyjnoscią-bo to dla mnie zabawa a w drugim rzedzie wyścig o miejsce na "pudle" (część chyba mysli podobnie: zob. różne latające na zawodach "cuda")

 

jeśli wiekszosc uzna ze walczymy/bawimy sie tylko wielopłatami -też jest dla mnie ok, bo kocham od zawsze dwupłatki i wole IWS od IIWS.

 

Choc teraz ciezko bedzie mi nazywac konkurencje I WS skoro pewnych samolotów nie uznajemy - głupie trochę, nie? :)

 

 

na monoplany pewnie przyjdzie pora dopiero za jakis czas -bo temat i tak znając życie powróci... ;)

 

czyli:

 

jednopłatowce -czasowo/z ograniczeniami/-tak

podwozie-obowiazkowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, powiem jak to wygląda z zewnątrz.

Ktoś zapomniał w regulaminie napisać wewnętrznych ustaleń że jednopłatom dziękujecie (trochę dziwne bo wtedy to nie jest kat. ESA WWI tylko ESA wielopłaty).

Nie każdy ma neta na co dzień, ciekawe co byście zrobili z osobą która przyjechała by na zawody z takim modelem ,bo znajomy wydrukował jej regulamin a tam ni jednego słowa o jednopłatach więc zrobił i zadowolony przyjechał.

Pisane że łatwiej, taniej itp. ze wszyscy będą latać jednopłatem to też błędne myślenie bo już dawno by wszyscy przeszli z ESA IWŚ na ESA IIWŚ nie mówiąc już o tym że nikogo by nie było w spalinowym kombacie (bo tam to dopiero są koszty :) ) Wszyscy by latali w esa przy takim podejściu a tak nie jest więc chyba płonne obawy.

 

Życzę dojścia do wspólnego konsensusu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno zasadnicze pytanie!

 

SKĄD wy w ogóle bierzecie regulamin do ESA WWI? W tym sezonie nie ma oficjalnie ogłoszonego ŻADNEGO regulaminu do ESA WWI. Aktualnie jest ustalany gdyż jest to nowa kategoria wchodząca do Aircombata!

 

Zawody rozgrywana są na zasadzie umowy dżentelmeńskiej i wg zasad organizatorów.

 

Więc o co te boje, że nie ma w regulaminie. Zgadza się nie ma w regulaminie BO NIE MA REGULAMINU OFICJALNEGO jeszcze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawody rozgrywana są na zasadzie umowy dżentelmeńskiej i wg zasad organizatorów.

Mijasz się z prawdą, regulamin był i pewnie nadal jest na stronie Aces .... importowałem go przed zawodami w Krakowie i wkleiłem na stronę zawodów.

Ponad 80 osób które jest na pucharowej liście ESA nie lata w ciemno :lol2:

 

Nie ma co sie jednak dłużej czepiać .... w nowym roku pewnie pojawi się zapis o modelach wielopłatowych i sprawa się rozwiąże.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.