Skocz do zawartości

Extra 300S - budowa od zera


Yahoon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jak już pewnego razu wspomniałem, rozpocząłem budowę Extry pod napęd elektryczny. W kilka dni zrobiłem to co widać na zdjęciach poniżej. Niestety na samym początku sklejania wyciętych części popełniłem błąd, który zaowocował skrzywieniem linii kadłuba. Otóż nie wiem dlaczego zrobiłem taką głupotę, ale to, co się stało to się nie odstanie. Chyba, że wymyślicie jakiś sposób wyprostowania tego cacka. Błąd mój polegał na tym, że przykleiłem dwie pierwsze wręgi do jednego z wyciętych boków kadłuba pod kątem prostym. Wszystko byłoby OK gdyby wręgi były tej samej szerokości. Tym czasem Extra jest z natury całkiem kształtna, więc praktycznie każda wręga jest inna. Po takim sklejeniu dołączyłem drugi bok kadłuba, który aby stykać się z krawędziami obu wręg musiał się ułożyć względem nich pod innym kątem niż bok pierwszy. Nie wiem jak to jaśniej napisać :) Wtedy można było jeszcze wszystko rozerwać z małymi stratami, ale co tam myślę sobie "jakoś będzie". No i jest ale krzywo. Wszystko przez niepotrzebny pośpiech.

 

Zrobiłem już prawie cały kadłub, próbowałem wyprostować jak mogłem. Raz przyłożyłem go na parę godzin wiatrówką, innym razem został przyłożony na całą noc stertą książek, a pod spodem położyłem miskę z wrzącą wodą z nadzieją, że para pomoże odkształcić skrzywienie. Niestety ta bryła wydaje się nie do ruszenia. Ciekawe czy tak samo wytrzyma trudniejsze lądowania hehe.

 

Końcówka ogona odstaje ok 7mm od linii, na której powinna być, aby było prosto. Czy ma ktoś jakiś pomysł, czym mogę to wyprostować? Jeśli zostanie tak jak jest to będzie to znacząco przeszkadzać w locie?

 

Modelik będzie miał 1050mm rozp. Masa poniżej 700g. Na ostatnim zdjęciu najlepiej widać odkształcenie kadłuba.

 

(niestety pierwsze fotki robione z komórki, bo aparat był na wycieczce)

 

DSC00028.jpg

DSC00029.jpg

DSC00029-2.jpg

DSC00029-3.jpg

DSC00030-1.jpg

DSC00037.jpg

DSC00035.jpg

DSC00028-4.jpg

IMG_0024.jpg

IMG_0027.jpg

IMG_0029.jpg

IMG_0031-2.jpg

 

 

 

To co widać wraz ze statecznikami i sterami waży 130g.... A to skrzywienie nie daje mi żyć i pluję sobie w brodę, że od razu tego nie naprawiłem. Pocieszające jest tylko powiedzenie, że uczymy się na błędach i kolejne kadłuby będą już proste.

Słowo pocieszenia . Skrzywienie kadłuba w dobra stronę , będzie zgadzał się kat silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.