Skocz do zawartości

Latanie w termice...


Rekomendowane odpowiedzi

Teotetycznie masz racje mowiac ze technika maskuje bledy pilotow.... ale...

Lece sobie noca ostatnio C-150,pogoda zdycha, zaczyna sie robic mgielka, a tu mi nagle przestaja pracowac przyzady - wario,wysokosciomierz,predkosciomierz.... poprostu SZOK. przez 2-3 min stres taki ze bania mala. Gdy widzisz pozycje horyzontu i gdy mozesz realnie ocenic wysokosc (A noca jest to zdecydowanie trudniejsze) to jest ok... ale gdy pogoda plata figla przyzady sa niezbedne !

Na szczescie odblokowaly sie po pewnym czasie ( prawdopodobnie jakis robal strzelil w rurke pitota), ale gdyby nie to byly by problemy z ladowaniem. Przyzady sa po to by pomagac pilotowi. Fakt faktem, dalo by sie wyladowac ale bezpieczenstwo bylo by zagrozone

 

 

Co to termiki - dzisiaj bede mial wiecej czasu to usiade i postaram sie jakos strescic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 133
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Wiem ze f3f to modele zboczowe. Moze nie napisalem wczesniej dokladnie ale czy komar jak lata na zboczu to juz f3f?

Chodzilo mi o modele czysto sportowych z serii f3 o elektrykach nie wspominam I modele inne ktorymi akurat latamy w danej chwili na zboczu

Jak Fox, Komar . Mucha I inne przyjemnosci skalopodobne lub w skali oraz wynalazki wlasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Kiedyś nie było żyro , nie było wario były aparatury nieproporcjonalne i ludzie latali , ...

 

Podobnie jak w samochodach - tera to ino same komputry i takie tam ... a Kamyczek jako hardcorowiec dalej jeżdzi PF125p bo w nowych to tylko elektronika i nie czuje się tego zapachu spalin - echhhhh ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to ograniczanie zmysłów przez vario to lipa...

 

Jestem zdania, ze częste latanie zamiennie z vario/bez varia powoduje znaczące rozwnięcie zdolności szukania termiki.

Takie coś stosuję ostatnio w lataniu DLG i naprawdę przynosi świetne rezultaty (po pewnym czasie lepiej się wzrokowo kominy centruje, naprawdę)

Co więcej vario niesamowicie zwiększa bezpieczeństwo lotów!

 

 

Co do żyroskopów to stosunek mam ambiwalentny. Zwróćcie uwagę, że mogą maskować również termikę.

 

Inną sprawą jest, że i tak najlepszy sprzęt nie zastąpi dobrego pilota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk, z jakimi ustawieniami vario latasz (rozumiem że też masz SkyAsistanta)?

Ja po pierwszych doświadczeniach trochę się zniechęciłem. Duża czułość powoduje, że vario sygnalizuje nawet termikę drążkową. Natomiast po zmniejszeniu czułości przestaje pokazywać mniejsze noszenia. Doszedłem do wniosku, że i tak pierwszy widzę po modelu noszenie, zanim vario to jeszcze zasygnalizuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mam właśnie bardzo dużą czułość i małą stałą czasową noszenia do DLG ustawioną.

Wprawdzie sygnalizuję ruchy drągiem, ale jak się przyzwyczaić to każde pierdnięcie sygnalizuje, a i pomaga też w eliminowaniu zbędnego machania drągiem.

Tylko trzeba się do tego przyzwyczaić mimo wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Ha...termika to fajna sztuka..jest sporo materiałów o termice na forum ,ktore analizuję bo zawsze cos się "wyskrobie" z tekstu i zastosuje w swoich doświadczeniach. Ja jadac na loty -obserwuję jakie jest ciśnienie atm-oraz dymy walace z kominów elektrowni. Najłatwiej kominy / nie te z elektr/ zlapać przy bezwietrznej pogodzie...super po burzy. Dym walacy z kominów prosciutko w niebo wskazuje ,że będzie dobra termka i nie będzie sie przesuwała poziomo. Można to wszystko opisywać fachowo...ze specjalistycznymi okresleniami itp-itd ale liczy się "NOS"-do termiki...ustawienie modelu artykuł Jurka Markitona...i otwarte oczy obserwujac zachowanie ptakow...przyrody. Ja najczęsiej latam w termice zimą przy minusowych temperarurach w pełnym słońcu-Pozdrawiam janek Ps. dodam ,że motoszybowce i szybowce - na zbocze doskonale nadaja się do lotów w termice-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.