Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mirage 2000B


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 rafał .k

rafał .k
  • Modelarz
  • 241 postów

Napisano 22 czerwiec 2011 - 09:27

WITAM .a ja myślę że dobrze by było zatykać przewód od gazu ja zawsze zatykam miałem problem z uszczelnieniem mojej pierwszej turbiny i wiem że to ważne! Gdy jest jakieś lewe powietrze turbina zaczyna prychać itp . Nie zatkanie tego wężyka prowadzi do wyprowadzenia par po za komorę spalania i wprowadzenie ponownie do turbiny może spowodować zapłon paliwa z wału po wyłączeniu silnika ,może prowadzić do nieznacznego zmniejszenia ciśnienia w komorze spalania i turbina może nie dopalić paliwa które smaruje łożyska i spowodować rozlanie po wyłączeniu turbiny. Na filmie widać parę która wydobywa się z wężyka a tak nie może być plus wiatr z tyłu i kłopot gotowy . Pamiętać trzeba że para paliwa najłatwiej ulega zapłonowi nie samo paliwo .Kombinowałem kiedyś z dopalaczem i w sumie wyszedł mi niezły smugacz zamiast zwiększenia mocy był piękny biały dym . Ale to tylko moja opinia oparta o moje skromne doświadczenie dłubacza turbinowego

#2 mario_z

mario_z
  • Modelarz
  • 45 postów

Napisano 22 czerwiec 2011 - 07:48

Z tego co pamiętam (byłem obok) to mirage stał bokiem do wiatru.

#3 Piotr_O.

Piotr_O.
  • Modelarz
  • 97 postów

Napisano 20 czerwiec 2011 - 21:19

Przelutowałem przewody i wykonałem trzy udane próby uruchomienia i pracy turbiny we wszystkich zakresach obrotów i jest OK :D
Najprawdopodobną przyczyną powstania płomienia było nagromadzenie się paliwa w silniku, model stał dobre dwie godz. zatankowany do pełna. :?


Raczej nie, silnik pracował już ok. minuty na różnych zakresach. Obejrzałem film kilkakrotnie i tuż przed pojawieniem się płomieni słychać specyficzny dźwięk jaki towarzyszy pompażowi silnika.


Przy okazji, jak model był ustawiony względem wiatru?

#4 vader

vader
  • Modelarz
  • 45 postów

Napisano 20 czerwiec 2011 - 20:46

Przelutowałem przewody i wykonałem trzy udane próby uruchomienia i pracy turbiny we wszystkich zakresach obrotów i jest OK :D Najprawdopodobną przyczyną powstania płomienia było nagromadzenie się paliwa w silniku, model stał dobre dwie godz. zatankowany do pełna. Fotki wrzucę po urlopie, teraz mam ograniczony dostęp do internetu. :?

#5 Piotr_O.

Piotr_O.
  • Modelarz
  • 97 postów

Napisano 20 czerwiec 2011 - 13:58

Na prośbę mego brata Jurka umieściłem krótki film nagrany w Radawcu: Od siebie dodam, że taki zbędny odbiór powietrza z za sprężarki (3:30 m filmu) obniża jej sprawność i niepotrzebnie podnosi EGT. W niektórych samolotach w czasie startu, gdy silniki pracują na pełnej mocy zamyka się odbiory powietrza np. do klimatyzacji, aby silnik w 100% pracował na wytworzenie ciągu przy jak najniższej temperaturze EGT.

#6 RobertK

RobertK
  • Modelarz
  • 472 postów

Napisano 19 czerwiec 2011 - 21:37

Paweł wrzuć fotki w nowym malowaniu

#7 eptita

eptita
  • Modelarz
  • 480 postów

Napisano 09 czerwiec 2011 - 20:24

Na stateczniku pionowym również brakuje anten i zasobników :P

No widzisz sam kolego, że nie czepiam się tego pięknego modelu, nawet tego szczegółu jakoś nie zauważyłem. :wink:
Pozdrawiam Piotr.

#8 vader

vader
  • Modelarz
  • 45 postów

Napisano 09 czerwiec 2011 - 07:35

Widocznie tak było na planach, a model jest półmakietowy ( chociaż w locie wygląda jak oryginał ). Na stateczniku pionowym również brakuje anten i zasobników :P Teraz model został przemalowany i ozdabiany, jak skończę wrzucę fotki. :D

#9 eptita

eptita
  • Modelarz
  • 480 postów

Napisano 08 czerwiec 2011 - 19:00

to nie dział makiety tylko jety(: a takie szegóły to tylko wybitni znawcy tematu wałkują i to zazwyczaj na mistrzostwach rangi co najmniej światowej.


Tak wiem że to nie dział makiet, ale skuszony tytułem tematu sądziłem że takie detale są także brane pod uwagę w Jetach. Powinno się zmienić tytuł na coś w stylu "Model bazujący na Mirage 2000B". No jeśli ktoś nazywa swój model nazwą oryginału, a ten tylko generalnie z nazwy ma się do niego, to coś jest nie tak. Moim zdaniem Jet czy makieta obrys sylwetkowy powierzchni nośnych oraz kadłuba powinien nie odbiegać od oryginału, można zapomnieć o detalach np. wlotach, nitach włazach, przeziernikach, lukach itp. Ale jeśli ktoś spojrzy w górę od razu powie ci, co to za model lata. :wink:
Mówiłem, nie czepiam się bo, model bardzo jest ciekawy.

#10 daan

daan
  • Modelarz
  • 128 postów

Napisano 08 czerwiec 2011 - 18:19

to nie dział makiety tylko jety(: a takie szegóły to tylko wybitni znawcy tematu wałkują i to zazwyczaj na mistrzostwach rangi co najmniej światowej.

#11 eptita

eptita
  • Modelarz
  • 480 postów

Napisano 08 czerwiec 2011 - 14:29

Witam, kolegów. Nie wczytałem się może dokładnie w posty, ale zauważyłem złe wykonanie (niezgodne z oryginałem końcówek skrzydeł). W modelu kolegi jest pełna delta, a w originale noski skrzydeł mają łagodne łuki i krótki odcinek prostej która przechodzi w krawędź spływu. To dosyć dobrze widać nawet na wstawionych fotkach. Takie skrzydła jak w modelu kolegi, posiadał Amerykański F-102 Delta dagger. Nie czepiam się, bo model mi się podoba, ale troszkę to bije po oczach.

#12 Malker

Malker
  • Modelarz
  • 629 postów

Napisano 10 maj 2011 - 21:13

Jakiś czas temu myślałem o takim malowaniu, ale do tego trzeba mieć rękę i coś jeszcze :D
Wystarczy zwykłe bojowe malowanie w tych właśnie barwach.
A swoją drogą Koszkin to za jakiś czas wybieram się do Białej w odwiedziny do kuzyna z mirage-m rzecz jasna, wię się odezwę, może wpadniesz na latanie do byłej JW.


To zlecić komuś kto maluje aerografem na kaskach, motorach, samochodach itp :)
Koszt spory ale efekt dobijający :shock: :shock:

#13 vader

vader
  • Modelarz
  • 45 postów

Napisano 10 maj 2011 - 21:09

Jakiś czas temu myślałem o takim malowaniu, ale do tego trzeba mieć rękę i coś jeszcze :D Wystarczy zwykłe bojowe malowanie w tych właśnie barwach. A swoją drogą Koszkin to za jakiś czas wybieram się do Białej w odwiedziny do kuzyna z mirage-m rzecz jasna, wię się odezwę, może wpadniesz na latanie do byłej JW.

#14 koszkin

koszkin
  • Modelarz
  • 239 postów

Napisano 10 maj 2011 - 19:00

A może zaszalec i coś takiego :)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

#15 vader

vader
  • Modelarz
  • 45 postów

Napisano 10 maj 2011 - 17:38

Zadtanawiam się nad zmianą "ubarwienia" i mam pomysła na taki ;D
Dołączona grafika
Obecne barwy na pochmurnym niebie troszeczkę zawodzą i nie widać którą stroną model jest ustawiony.
Prośba o pomoc w ustaleniu kodów koloru, czy jest to FS 35240 i FS 36320. Ten pierwszy pasuje natomiast ten drugi jakby troszeczkę za ciemny.

#16 koszkin

koszkin
  • Modelarz
  • 239 postów

Napisano 07 maj 2011 - 16:53

ładnie ładnie. Podobały mi się te kosy :)

#17 DarekRG

DarekRG
  • Modelarz
  • 351 postów

Napisano 07 maj 2011 - 15:47

A mnie interesuje ile Cię wyniósł koszt modelu łącznie z wyposażeniem? (oczywiście jeśli żona lub dziewczyna nie czyta forum ;-) hehee

#18 Wojteq

Wojteq
  • Modelarz
  • 39 postów

Napisano 07 maj 2011 - 15:10

Dobry :D Ładnie śmiga ;) Ja mojego Miga też za pierwszym razem tak ostro poderwałem :P

#19 vader

vader
  • Modelarz
  • 45 postów

Napisano 07 maj 2011 - 11:30

Dzięki Paulusr Na początku troszkę adrenalinki było, ale po paru minutach lotu wszystko się uspokoiło. Model jest stabilny i naprawdę ładnie lata. Odnośnie zakrętów, to jeden albo dwa faktycznie troszeczkę za ostro ale jakoś tak samo wyszło. Przed startem powiedziałem sobie wóz albo przewóz i drążek gazu na maxa. :jupi: Po paru minutach wykonałem kolejny lot ale już spokojniej.

#20 paulusr

paulusr
  • Modelarz
  • 271 postów

Napisano 07 maj 2011 - 11:00

Gratuluję udanego oblotu. Pewnie niezła z niego trzęsiłaparatura... Ostre zakręty robisz na niskich prędkościach - dobrze, że to delta. A może to tylko złudzenie na filmie. Nieważne, po prostu ci zazdroszczę.... :D