Skocz do zawartości

katana mini problem


spiderok
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

może za mały wykłon silnika w prawo , a jak lecisz pionowo do góry przy bezwietrznej pogodzie to nie zciąga modelu na lewo ? ja w niektórych modelach robię na przełączniku taki miks do zawisu , który przetrymowuje mi kierunek w prawo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak mam byc szczery bo teraz nie ma pogody aby to sprawdzic a to dopiero pierwsze loty ale jak sprawdze napewno napisze :)

 

 

ale przy okazji pytanie wyklon silnika ma byc w lewo czy w prawo i w dół bo słyszałem raz tak raz tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o wyklon silnika, nie ja składałem ten model ale jak sprawdziłem jest zamontowany bezpośrednio do sklejki łoża bez żadnych podkładek. Nie wiem czy producent katany zrobił wykłon fabrycznie czy musze go zrobic sam ?

 

 

Malker, Jeśli dobrze poznaje też masz tą katane powiedz coś więcej na jej temat co do wykłonu? jaki masz silnik ? jakie śmigło? oraz na jakiej baterii latasz?

 

Ja swoją kupiłem od kogoś gość ją złożył poleżała u niego i sprzedał (prawdopodobnie bał sie ją rozwalić) ja tą katanke oblatałem i jestem zadowolony :)

 

 

Mój silnik to dualsky MX3536CA-8

a bateria to 2200 30C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem ze swoją kataną gdy latam normalnie odbywa sie to bez problemu ale gdy chce zrobic zawis sciaga mi ja mocno w lewo. Stery są proste dlatego nierozumiem co moze sie dziac.

 

witam!!!mam podobny problem w trzech moich modelach...

 

EXTRA 260 PA,KATANA EPP VA models i CRISTEN EAGLE EPP też VA models.

 

modele są złożone perfekcyjnie a wykłony silnika są ustawione prawidłowo,z wyważeniami też jest ok.

 

dziwne jest to że takie zjawisko nie zawsze występuje,ważne jest wejście w sam zawis.

zauważyłem też że takie coś nie występuje w modelach halowych tzw.depronach lub epp.

 

próbowałem różnych kombinacji i ciągle bez skutku.

 

a co się będzie działo jeśli wykłon silnika w prawo będzie za duży niż preferowane 1,5-3 st.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Z instrukcji do ww modeli firmy PA jak i z informacji reklamowych na stronie producenta (PA) wynika że, domek silnika jest już odpowiednio sklejony (wychylony) aby zapewnić odpowiednie ustawienie silnika i nie wymaga żadnych podkładek.

Skoro jest tak na referencyjnym silniku - Thrust, to nie bardzo widzę powód aby nie działało to na innym przymocowanym w taki sam sposób do tego samego domku.

Pozdrawiam

Viper

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z wyważeniami też jest ok.

 

 

wyważenie jest ok , to znaczy że przednie , tylne , czy zgodnie z instrukcją , każdy ustawia wyważenie według swoich preferencji , jeśli model ma nie machać skrzydłami przy ostrym zaciągnięciu SW to na pewno ma to być wyważenie tylne , mam extre z VA i nic takiego się nie dzieje , chyba że latasz w mode 1 i przy zaciąganiu SW nieświadomie ruszysz SK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może za bardzo ogólnikowo się wyraziłem.preferuję raczej tylne wyważenie właśnie po to aby model lecąc w maksymalnym przeciągnięciu nie machał skrzydłami.

i tu pojawia się problem ponieważ KATANA z VA zachowuje się bardzo przewidywalnie i mogę nią latać wolno tak jak depronem nie "macha skrzydłami" i nie ma tendencji do przepadania.to mi się w tym modelu podoba.

 

jedyny problem jest w zawisie że ucieka częściej w lewo niż w prawo...

 

natomiast z EXTRĄ mam taki problem że w zawisie zachowuje się całkiem przyzwoicie natomiast robiąc "windę" buja się na boki i ma tendencję do przepadania.

latając z maksymalnie zaciągniętą wysokością boję się że w każdej chwili może się zwalić.

 

koledzy co jest nie tak??

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zawisie model utrzymuje się tylko i wyłącznie dzięki strumieniowi zaśmigłowemu (ciąg silnika) Lotkami korygujesz obrót a ogonem pozycję modelu. W windzie ciąg skierowany jest poziomo ale prędkość postępowa jest minimalna więc może zapewne skrzydła przestają nosić najpierw na końcach i stąd machanie skrzydłami. Czołowy wiatr w tym manewrze zapewne by pomógł. Na takie zachowanie wpływają różne czynniki : zastosowany profil, obciążenie powierzchni, w pewnym stopniu proporcje modelu (w swoich modelach staram się ustawić cięciwę skrzydła w osi ciagu albo niewiele niżej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak już jest z tymi modelami że nie wszystkie latają tak samo , jeśli buja się na boki to wystarczy korygować to lotkami , jedne bujają się bardziej inne mniej , z tego co wiem to jeszcze nie udało się zbudować idealnego modelu , po to są trymy , miksy i przełączniki w nadajniku , pooglądaj filmiki na YT , podczas hariera w niektórych modelach lotki cały czas są w ruchu , a co do zciągania modelu na lewo w zawisie , pisałem już w tym wątku jak ja sobie z tym radzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!!!zwiększyłem w KATANIE VA wykłon silnika o jedną podkładeczkę i to dało odpowiedni efekt.model zachowuje się idealnie w zawisie oraz pionowym wznoszeniu.

nie ucieka na boki ani nie przepada.w CRISTENIE VA musiałem zrobić podobnie.

 

z tego wynika że modele z VA models muszą mieć dość spory wykłon w prawo (min 3 st.) aby poprawnie latać 3D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaki kto ma silnik i śmigło dla każdego napędu będzie inny kąt w tym samym modelu.

Śmigło kręcąc się w lewo wytwarza złośliwą dla poprawnego latania siłę ,która znosi model w lewo.Zwiększając skok śmigła lub moc czyli obroty siła to rośnie i kąt trzeba zwiększać lub miksować ster kierunku z gazem.Przy ogromnym zapasie mocy zaczynają się problemy gdyż kąt jest nawet większy niż 3 stopnie , wtedy przy pełnym gazie model lata prosto, lecz na średnich obrotach przydało by się zmniejszyć kąt co jest niemożliwe w powietrzu. Tutaj mikser gaz kierunek ma przewagę, bo można ustawić to nieproporcjonalnie w zależności od tego jaką sprawność przy danych obrotach ma nasze śmigło.Dla przykładu latając na Turnigy 16x8 E expo gazu miałem na -60 i model wisiał w połowie drążka.Po wymianie na APC E musiałem zejść z expo do -40% i dopiero przy wyższych obrotach uzyskałem ten sam ciąg.

 

Jak się dowiedziałem wielu pilotów w modelach lekkich zawodniczych 3m z silnikami 170ccm ma większe przekonanie do miksowania steru jednak to już wyższa szkoła jazdy i w małych modelach nie wiem czy jest sens się w to bawić.Dla kogoś kto lubi testować może to być ciekawostka :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.