Skocz do zawartości

Taylorcraft Hangar 9


dlmtb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 10 miesięcy temu...

Witam,

Odkopuje temat ponieważ wielkimi krokami zbliża sie do mnie Taylor z H9.

Poczatkowo chciałem zainstalowć w nim Zenoaha 26 , ale bije sie z mysla o Saito , 21 wydaje sie być zbyt słaba , a nie wiem czy 30-stka (benzyna )sie jakoś ładnie zmieści.

Czy macie koledzy jakieś dośwadczenie w tym temacie ?

Bede wdzieczny za opinie i przepraszam za braki w polskiech literach - awaria klawiszy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Odkopuje temat ponieważ wielkimi krokami zbliża sie do mnie Taylor z H9.

Poczatkowo chciałem zainstalowć w nim Zenoaha 26 , ale bije sie z mysla o Saito , 21 wydaje sie być zbyt słaba , a nie wiem czy 30-stka (benzyna )sie jakoś ładnie zmieści.

Czy macie koledzy jakieś dośwadczenie w tym temacie ?

Bede wdzieczny za opinie i przepraszam za braki w polskiech literach - awaria klawiszy:)

 

Właśnie jestem po wstępnym oblocie Taylora z nowy silnikiem. Też zastanawiałem się nad Saito FG-21, ale w rezultacie kupiłem FG-30 . W sumie myślałem, że będzie lepiej a w zasadzie jest podobnie jak z ASP180, który był zamontowany wcześniej. W związku z tym uważam ze FG-21 będzie trochę za słaby do tego modelu.

 

Wymiana dała mi tylko tańszą eksploatację, dłuższe loty (na zbiorniku 500ml można wisieć w powietrzu 40min!) i czystość modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dojechał w ogromnym pudle moj Taylor, od jutra zabieram sie do składania . Ostatecznie padło na naped kosiarkowy ZG 26 EI - na poczatek. Silnik dotrze lada dzien , serwa i reszta jutro.

Mam nadzieje ze pogoda bedzie łaskawa dla mowego w stadzie :)

 

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwa nabyłem HITEC-a HS 5485 maja ponad 5kg/cm myśle że na poczatek do lotow paradnych wystarcza, na gaz zaadaptuje coś z helika , mam jakieś przyzwoite futaby w odwodzie.

Na razie Taylor spoczywa zapakowany w szarym kartonie , aby oczy małżonki przyzwyczaiły sie do widoku, i w razie pytania "a to co " bede mogł z czystym sumieniem odpowiedzieć "a to samolot wiesz leży już tyle czasu czas sie za niego zabrać " :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

pytanie do kolegi dlmtb: Jakie wrażenia z kombinacji Taylorcrafta z FG30? I jak ten silnik mieści się pod maską? Przeglądałem instrukcje, nie jest to jasne napisane, ale wychodzi mi, że jest nieco za długi i wymagał by mocnego wycięcia firewall-a. Za to dźwięk jest ekstra, no, może za boxerami. A może jakieś foto do opublikowania się znajdzie? Za dwa tygodnie powinienem coś zdecydować, serce mówi FG30, rozsądek Zenoah 26...I co tu począć???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

pytanie do kolegi dlmtb: Jakie wrażenia z kombinacji Taylorcrafta z FG30? I jak ten silnik mieści się pod maską? Przeglądałem instrukcje, nie jest to jasne napisane, ale wychodzi mi, że jest nieco za długi i wymagał by mocnego wycięcia firewall-a. Za to dźwięk jest ekstra, no, może za boxerami. A może jakieś foto do opublikowania się znajdzie? Za dwa tygodnie powinienem coś zdecydować, serce mówi FG30, rozsądek Zenoah 26...I co tu począć???

Trochę późno ale odpowiadam. W zasadzie odbyłem na FG30B dopiero kilka lotów. Na jesieni 2 i teraz na wiosnę ze 3 - 4-ry. Silnik ma mniej więcej tyle samo do powiedzenia co ASP FA 160. Większej różnicy w ciągu nie obserwuję. Jedyny plus to tania eksploatacja no i czysty model po lotach.

Co do długści silnika to racja jest za długi i trzeba pokombinować aby nie wystawał zbyt daleko. Poradziłem sobie z tym w prosty sposób. Wykrzystałem do montażu aluminiowe łoże które jest w zestawie Taylora i podciąłem firewola tak by schował się częściowo gażnik. Wszystko ładnie mieści się pod maską i lata :)

Jak będę miał chwilę to zrobię fotki.

Co do Zenoaha to znasz moje stanowisko, motokosa do ogrodu silnik (4-takt) do modelu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź :). Mój dostał Zenoaha-a 26ccm. Cóż - koszty i mniej przeróbek. Przy okazji zainteresowanych informuję, że znany niegdyś spory podobno apetyt na prąd układu zapłonowego tych silników jest już przeszłościa w serii "platinium", ponad godzinne loty kosztują ok. 600mAh. Zasilać można od 4,8V do 7,2V. Co do dżwięku - wiadomo, to niezbyt dokładnie to co czterosuwy, ale myślałem, że będzie gorzej.

 

Za to jeżeli chodzi o moc, to myślę, że coś około tego pasuje do tego modelu, on musi kręcić z wykorzystaniem inercji, bardziej rozciągniete figury - z tym jest mu ładnie! A jeszcze coś w rezerwie zostaje, zeby się wyciągnąć z mniej zręcznych manewrów, np. udało mi się zatrzymać go w Immelmanie, na dość silnym wietrze i poza utratą kierunku poradził sobie. Agresywny pilotaż, w stronę 3D, to raczej nie dla tego modelu, są do tego lepsze. Chociaż pewnie się da o wiele więcej, niż odważyłem się próbować, to nie jest on Jakiem, Extrą czy S-Bachem.

Model jest wdzięczny do latania, nie jestem szczególnie doświadczony i dla mnie jest świetny. Miałem okazję lądowania bez silnika, model dobrze szybuje, byle od razu trochę nos w dół i można było jakimś "esem" znalezć się na pasie i łagodnie usiąść, tyle, że nieco dalej do siebie. Więcej emocji dostarczyły mi lądowania przy wietrze około 8 m/s, w porywach do 15. Ale poza kangurem nic gorszego się nie wydarzyło. Acha - mój egzemplarz dostał większe, 100mm koła pompowane i nie zakładałem owiewek, latam z trawy. Generalnie - lubię go i polecam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten Asp daje odpowiednimzapas mocy,np do zawisu?

Od dluzszego czasu interesuje mnie ten model, ale chcialbym go do nieco agresywniejszego latania?

Pzdr

 

Bart

ASP tylko do makietowego latania. Akrobacja tak ale tylko taka jak mógł wykonać oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.