Skocz do zawartości

MIG - 3 z Cyber Fly


Thonni
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów :D

 

W końcu przyszedł czas na mnie i na pierwszy modele ESA :mrgreen:

Mój wybór padł oczywiście na malowany model MIG - 3 ze strony Cyber fly

 

Zawartość mojego zestawu:

 

Model: MIG - 3 Malowany

Silnik: EMAX GF2210

Regulator: Hobbyking SS Series 25-30A ESC

Serwa: TowerPro SG-90 9g (2x)

Pakiet: Turnigy nano-tech 1300mah 3S 25~50C

Dodatki:

-piasta śmigła

-śmigło 9x5

-złączka 't' ( pakiet -regulator)

-złączki banan 2mm 3szt ( silnik-regulator)

-klej CA średni

-aktywator do kleju

 

Łączny koszt to 298 zł :rotfl:

 

Zdjęcia zestawu :jupi:

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Budowę modelu myślę że zacznę na ten weekend :rotfl: także przedstawię swoją fotorelację z budowy mojego Miga :jupi: Na dzień dzisiejszy myślę jak rozmieścić całe wyposażenie :crazy:

 

Jeśli macie jakieś pomocne uwagi w tej sprawie bardzo proszę o porady nawet zdjęcia waszych modeli z umiejscowionym osprzętem. Bardzo mi to ułatwi budowę mego Esiaka :wink:

 

Pozdrawiam i do usłyszenia :faja:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

oczywiście na malowany model MIG - 3

Nie bardzo wiem dlaczego to tak oczywiste, ale wybrałeś.

To bardzo poprawny model i nie powinien Cię zaskoczyć w locie. Wersja malowana daje szybki efekt skończonego modelu ale nie pozwala na wyokrąlglenia i indywidualne "dopieszczenie" modelu.

 

Polecam po wklejeniu wzmocnień umocować silnik i złożyć model na szpilkach. Wtedy najłatwiej znaleźć SC i prawidłowo rozmieścić wyposażenie.

 

Zyczę powodzenia w budowie i chetnie zobaczę zdjęcia z jego oblotu. ESA wciaga każdego .... zatem do zobaczenia na zawodach :)

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając trochę więcej czasu ruszyłem z budową swojego Esiaka :rotfl:

 

Budowę zacząłem od skrzydeł :P

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Po wyschnięciu kleju wziąłem się za montaż prętów w skrzydło z jednej i z drugiej strony :P

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Tak samo wykonany ster wysokości ;D

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Teraz kolej na kadłub i zamontowanie w nich prętów ..

ale nie bardzo wiem na jakiej wysokości je wmontować oraz czy pręty mają być tylko do szczeliny na ster wysokości czy do końca kadłuba :crazy: :?:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Nieoczekiwanie zdziwiłem się jak dostrzegłem że kadłub jest krzywy "wygięty" :crazy:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Czy pręty po zamontowaniu w kadłubie rozwiążą problem :?: :crazy: jeśli nie to w jaki sposób to rozwiązać czy niema to znaczenia przy tego typu modelach :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że zestaw prawie taki sam jak w moim Su-26.

Wzmocnienia w kadłub wklej dopiero po wmontowaniu wyposażenia aby nie kolidowało z pakietem, serwami itp.

Na dzień dobry powinieneś kupić jeszcze min jedno śmigło. Ja już latam na 3cim. jedno

złamałem, drugie odfrunęło w siną dal.

Piastę prop-saver zamontuj tak na osi aby ośka minimalnie tylko wchodziła w śmigło. Tak aby można było wygiąć na gumkach śmigło pod brzuch samolotu.

Silnik zamontuj na deseczce bądź płytce drukowanej na śrubkach aby można było regulować skłonem i wykłonem. Regulator blisko silnika, na zewnątrz. Odbiornik, tak jak kabelki dadzą radę. Ja mam w zabudowany "kabinie". Kabelki do serw itp. natnij w EPP ścieżkę i wciśnij pionowo, bez kleju.

Dziury na serwa i pakiet wycinaj lutownicą z przygotowanym odpowiednio grotem.

Ale dziurę na pakiet wytnij dopiero po wyważeniu samolotu. Wcześniej przymocuj pakiet na rzepy. Pakiet masz taki sam jak ja. Nie wiem jaka masz grubość kadłuba. U mnie dało się nie robić dziury na wylot pod pakiet.

Znalazłem coś takiego u nas

i jeszcze

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając znów trochę czasu zabrałem się za kadłub i wzmocnienie go prętami, przed wklejeniem kadłub był wygięty :crazy:

 

Mocowanie prętów na całej długości kadłuba :P

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Pręty rozwiążą ten PROBLEM .

I rozwiązały problem wygiętego kadłuba :rotfl:

 

O to efekt :jupi:

 

Dołączona grafika

 

Teraz pozostaje kwestia umiejscowienia całego osprzętu :)

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Pozdrawiam i do usłyszenia wkrótce ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w migu, który robiłam wyposażenie upchane, jak na zdjęciu poniżej...

Dołączona grafika

model też z cyber-fly tyle, że wersja niepomalowana

 

przy czym środek ciężkości jest bardziej w 1/3 skrzydła zamiast 1/4 - zatem bateria ciut bardziej do przodu i powinno być ok

 

pozdrawiam

Gosia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

środek ciężkości jest bardziej w 1/3 skrzydła zamiast 1/4 - zatem bateria ciut bardziej do przodu i powinno być ok

Dziękuje za poradę. Widzę że w Twoim modelu skrzydła są "solidnie" wzmocnione 2 pręty jeden na całą długość skrzydła a drugi krótszy na przodzie o ile się nie mylę z tego co zauważyłem na zdjęciu. Pytanie ile waży cały Twój model ? Zmieściłaś się w tych 400 gr ?

Ja zastanawiam się w jakiej części zamontować odbiornik Turnigy 9X 9ch 2,4Ghz (v2) jest dość duży jeśli chodzi o gabaryty kadłuba :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

środek ciężkości jest bardziej w 1/3 skrzydła zamiast 1/4 - zatem bateria ciut bardziej do przodu i powinno być ok

Dziękuje za poradę. Widzę że w Twoim modelu skrzydła są "solidnie" wzmocnione 2 pręty jeden na całą długość skrzydła a drugi krótszy na przodzie o ile się nie mylę z tego co zauważyłem na zdjęciu. Pytanie ile waży cały Twój model ? Zmieściłaś się w tych 400 gr ?

Są dwa pręty od góry, tak jak piszesz... plus jeden od spodu, dokładnie w lini tego dłuższego - latanie w Krakowie jest dość kolizyjne ;)

aktualnie model waży 380g już po paru klejeniach :)

 

Ja zastanawiam się w jakiej części zamontować odbiornik Turnigy 9X 9ch 2,4Ghz (v2) jest dość duży jeśli chodzi o gabaryty kadłuba :?

do tej aparatury można zakupić odbiorniki HobbyKinga 6 lub 3 kanałowe - testowane prawie rok i działają bez zarzutu, a są dużo lżejsze

 

hk 3 kanały

hk 6 kanałów

 

a jeśli zostajesz przy tym co masz, to może w poprzek kadłuba - w tym migu jest co prawda mniejszy odbiornik, ale umiejscowiony w otworze zrobionym na wylot właśnie...

ale ilu modelarzy tyle pomysłów ;)

 

pozdrawiam

Gosia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okey mam drobny problem otóż nie bardzo wiem z której strony umiejscowić serwo do lotek :? czy od dołu czy od góry :? Jak dam od dołu będzie łatwiej serwisowane w razie spalenia czy jego uszkodzenia .. natomiast na górze pod samym kadłubem będzie kłopot z jego wymianą i wyjęciem :? Prześledziłem wiele wątków ze zdjęciami umiejscowienia tego serwa i wielu z Was ma je na górze. Jak sobie radzicie z wymianą ? Co doradzacie :? :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będziesz używał modelu do latania na zawodach i treningu ESA, to nie przejmuj się serwisowaniem serwa. Jeśli zamontujesz nowe dobrze działające to prędzej zniszczysz model niż serwo :)

A jeśli raczej będziesz używał modelu do lotów rekreacyjnych i nie zależy Ci na wadze, to zastanów się nad montażem dwóch, niezależnie na każdą z lotek. Takie rozwiązanie daje większą możliwość regulacji lotek (różnicowe wychylenia) i będziesz mógł je bez większych problemów wymieniać, zobacz TUTAJ trzecie zdjęcie :) Tylko raczej montuj na górnej stronie skrzydła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zastanawiam się nad tym że jak serwo będzie na dole to przy pierwszy lepszym lądowaniu przy zahaczeniu o jakieś gałęzie czy nawet lądując na trawie itp może serwo nie wytrzymać :? "pójdą tryby itp" i co drugi lot serwisowanie serwa :ble: natomiast jak dam od góry obawiam się tego że może się niespodziewanie spalić itp itd :? i wymiana na górnym obszarze kadłuba będzie dość bardzo kłopotliwa :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sobota więc ruszyły pełną parą prace nad moim Esiakiem 8)

 

Zamontowany odbiornik oraz serwo steru wysokości :wink:

 

Dołączona grafika

 

Po długich namysłach zamontowane zostały jednak 2 serwa na skrzydła :rotfl:

Nie prawidłowe miejsca na serwa zamaluje ładnie farbą :P

 

Dołączona grafika

 

Sklejony cały ogon :P

 

Dołączona grafika

 

Pozostało mi jeszcze zamontować silnik z regulatorem oraz zamontować pakiet i wyważyć cały model ... ale to wkrótce :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Proponuję ukryć antenkę od odbiornika bo w tym miejscu ma spore szansę na spełnienie roli taśmy o czym przekonał się mój kolegą ;) Pianka nie tłumi 2,4 GHz więc ukryj ją wewnątrz kadłuba .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję ukryć antenkę od odbiornika bo w tym miejscu ma spore szansę na spełnienie roli taśmy o czym przekonał się mój kolegą ;) Pianka nie tłumi 2,4 GHz więc ukryj ją wewnątrz kadłuba .

Właśnie też myślałem o tym aby zamontować antenkę w kadłubie i tak też zrobię :wink:

 

Jak będziesz juz ostatecznie montował pakiet to w miare mozliwości zamontuj go w osi silnika.

Zamontuję go na "sucho" i wtedy sprawdzę w jakim miejscu powinien się znaleźć :wink:

 

Do usłyszenia :faja:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.