Skocz do zawartości

Morane Saulnier typ N skala 1:5


Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To nie jest ten sam model, któryb już prezentowałes dużo wczesniej? Dlaczego w dziale konwersja spaliny na elektro skoro nigdy nie miał być spaliną :?:

Mam plan tego modelu w skali 1/3 i zastanawiam się czy robić taki duży - 270cm rozp. czy zmniejszyć - o to jest pytanie ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fokker napisał/a:

Dlaczego w dziale konwersja spaliny na elektro skoro nigdy nie miał być spaliną

"skala gigant"? 1:5 to będzie 1.66m.

Bez przesady; ani to konwersja, a tym bardziej żaden gigant. 166cm to dla mnie wiekszy z tych mniejszych. Skala "gigant" ma jakies normy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to już nie jest ten sam model , konstrukcja kadłuba ,podwozie, skrzydła przeprojektowałem.

 

Nie o to mi chodzi aby uświadamiać mnie czy to gigant czy nie

Wiadomo że w tym dziale połowa gigantów jest mniejsza od tego samolotu.

Może ja już nie będę go przenosił do działu z samolotami np. mini

tylko ustalmy że jest to samolot średniej wielkości.

Ten samolot ma rozpiętość skrzydeł 173cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjmuje się, że gigant to rozp co najmniej 210cm dla jednopłata i 188cm dla dwupłata. Ale nie sadzę by mozna nazwać gigantem Twój nawet jesli miałby te 210cm. To również odpowiednia masa i inne czynniki.

Podaja 80 cali (2032mm) dla jednoplata i 60 cali (1524mm) dla jednoplata. Masa nie ma znaczenia :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno pisałem, że działy nie są najmądrzej nazwane i tu mamy teraz taki przykład.

Nawet wiem dlaczego nie są mądrze nazwane => na tamte czasy wydawało mi się, że może być. Nikt nie zmienił i tak leci.

 

Panowie, proszę was, dajcie spokój. Takie dyskusje i tak nigdzie nas nie zaprowadzą, skupcie się raczej na modelu

Panie Giulio, skoro ktoś pyta, a czuję się za podział elektryków odpowiedzialny => odpowiadam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hubercie, zawsze będzie jakiś model, który nie da się łatwo dopasować do działu, musiało by być ich dużo a zbytnie rozdrabnianie nie jest dobre.

A w ogóle całą ta dyskusje można by wydzielić do osobnego wątku i tam można by zastanowić się nad ew. reorganizacją działów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hubert - ja nie adresowałem tego do Ciebie, wydaje mi się że dyskusja była zanim nadszedłeś... :rotfl:

Robertus - ale jakoś np na RC Universe nie ma najmniejszego problemu z zakwalifikowaniem modelu.

Z drugiej strony bez sensu jest kolejny post o trafności miejsca lub braku jego gdy postów sedna sprawy jest cząstka wszystkich zamieszczonych. moje dalsze pisanie w tym temacie będzie juz dotyczyło samego modelu . :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ja napiszę kilka pierwszych słów o tym samolocie.

Zaprojektowałem go przy użyciu kilku programów w tym oczywiście programu do grafiki 3d.

Inspiracją dla mnie przy tworzeniu tego projektu było stworzenie samolotu o niskiej wadze, stosunkowo dużej wytrzymałości konstrukcji. Ważny był dla mnie także końcowy efekt wizualny gotowego modelu oraz możliwość złożenia (sklejenia samolotu) w jak najkrótszym czasie.

Oczywiście projektując całą konstrukcję brałem pod uwagę materiały, z których samolot będzie wykonany .

Główne materiały, z których model jest wykonany to:

-XPS- (styrodur) o nieco innych właściwościach niż ten najczęściej spotykany.

-Balsa

Fornir- okleina naturalna gr 0,6mm.

Użyłem jeszcze znikomych ilości włókna węglowego, trochę drutu, rurki termokurczliwe, linki i oczywiście lekką szpachlę do szpachlowania XPS bez której cały projekt byłby nic niewart.

Dojdzie oczywiście jeszcze farba, folia.

Na razie tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak.

tak jak w oryginale.

z małą różnicą w tym samolocie skrzydła dodatkowo skręcają się całe , w przedniej części są zamontowane na przegubie, natomiast tylnia część skrzydła porusza się w jednej osi (góra dół).

zastosowałem takie rozwiązanie z uwagi na nieco za małe wychylenia samych końcówek skrzydła spowodowane zbyt wysoką ich sztywnością.

przes to odciążyłem serwomechanizm i poprawiłem sprawność i tego nietypowego oryginalnego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model sprawia wrażenie filigranowego, lekkiego, co bardzo pasuje do tego samolotu. Przyjemnie popatrzeć na tak czystą i dokładną robotę. Jestem pod wrażeniem i czekam na dalszą relację z budowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.