Skocz do zawartości

Tłumik do DLA 111


Mariusz N
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Chcę zamienić standardowe tłumiki przy silniku DLE 111 na chińskie canistry np. http://www.sdshobby.net/special-muffler-canister-for-da100dle111cc-80120cc-p-627.html

ale gdzieś wyczytałem że tłumią tak samo jak puszki. Jak jest naprawdę i czy warto w to wchodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie doszukalem sie nic odnosnie ich ukladu, wiec trudno cokolwiek powiedziec na temat zdolnosci tlumienia. Jesli posiadaja tylko jedna, albo dwie komory, nie spodziewalby sie po nich zbyt wielkiej poprawy.

 

Moge Wam polecic znakomite tlumiki Krumscheid i Zimmermann. Nie sa tanie, ale za to naprawde bardzo dobre.

 

Natomiast oryginalne tlumiki DLE sa jednokomorowymi puszkami, wiec niestety za wiele tego dzwieku nie tlumia. Ja nie wiem, jak w Polsce wyglada sprawa ograniczenia halasu, ale w Niemczech stosowanie tych tlumikow jest praktycznie wykluczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc "nie tylko dźwięk" chodziło mi o to, że mogą zmniejszać również osiągi.

Tak tez to zrozumialem. Takze cel Waszych pytan jest jasny.

 

Generalnie wiadomo przeciez, ze dobrze zaprojektowany tlumik, nawet trojkomorowy nie powinien w zauwazalnym stopniu powodowac zmniejszenia osiagow silnika. Sens mojej poprzedniej wypowiedzi mial byc taki, ze jak dlugo nie dysponujemy informacjami na temat wlasciwosci tytulowych produktow chinskich, moze jednak lepiej siegnac po tlumiki wyprobowane i powszechnie uznawane za bardzo dobre? Przeciez nie sa one az tak duzo drozsze od chinskich, a za to spelniaja europejskie wymogi. Ja uzywam tlumikow Zimmermann (trojkomorowe ze stali nierdzewnej) i bardzo je sobie chwale, ale znam wielu, ktorzy stosuja produkty Krumscheid (aluminium) i rowniez sa z nich bardzo zadowoleni. Inaczej w ogole nie odzywalbym sie w tym watku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge Wam polecic znakomite tlumiki Krumscheid i Zimmermann. Nie sa tanie, ale za to naprawde bardzo dobre.

To może i ja podepnę się do tej rozmowy.

Co do tych Chińskich tłumików z HK to kolega kupił coś takiego i niestety okazało się, że tłumik jest jednokomorowy i w zasadzie nic nie tłumi tylko „poważnie wygląda".

Ja też mam silnik benzynowy oczywiście Chińczyk http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11973__5_5HP_53cc_Twin_Cylinder_Gas_Engine_.html z niego niepoprawny i chciałbym go ucywilizować.

Czy zakładając tłumik proponowanych tu firm (Krumscheid , Zimmermann) mogę liczyć na powiedzmy 50%-towe wyciszenie silnika? Zależy mi na pozbyciu się pierdzącego dźwięku silnika benzynowego, którego po prostu nie cierpię. Czy te tłumiki coś poprawią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zakładając tłumik proponowanych tu firm (Krumscheid , Zimmermann) mogę liczyć na powiedzmy 50%-towe wyciszenie silnika?

Na to pytanie nikt Tobie od reki nie odpowie. Zeby operowac porownaniami liczbowymi trzebaby w scisle ustalonych warunkach pomierzyc poziom glosnosci konkretnego silnika, pracujacego z kazdym ze wspomnianych tlumikow. Jedno jest pewne - w porownaniu z jednokomorowymi puszkami produkcji chinskiej, tlumiki Zimmermann i Krumscheid z cala pewnoscia spowoduja wyrazne zmniejszenie poziomu halasu bez wywolania istotnego spadku osiagow.

 

 

 

Zależy mi na pozbyciu się pierdzącego dźwięku silnika benzynowego, którego po prostu nie cierpię. Czy te tłumiki coś poprawią?

Jesli zrodlem jest faktycznie silnik, jedynym lekarstwem na pozbycie sie tego "pierdzacego" dzwieku byloby kupno silnika czterosuwowego. Mianowicie ten dzwiek jest charakterystyczny dla silnikow dwusuwowych, bowiem wynika z wyzszej czestotliwosci suwow pracy. Zaden tlumik tego nie zmieni, a co najwyzej przyczyni sie do zmniejszenia poziomu glosnosci.

 

Jednak bywa tez, ze niewlasciwie dobrane smiglo moze stanowic zrodlo dodatkowego halasu o wysokiej szestotliwosci, ktory nieslusznie przypisuje sie silnikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to pytanie nikt Tobie od reki nie odpowie. Zeby operowac porownaniami liczbowymi trzebaby w scisle ustalonych warunkach pomierzyc poziom glosnosci konkretnego silnika, pracujacego z kazdym ze wspomnianych tlumikow. Jedno jest pewne - w porownaniu z jednokomorowymi puszkami produkcji chinskiej, tlumiki Zimmermann i Krumscheid z cala pewnoscia spowoduja wyrazne zmniejszenie poziomu halasu bez wywolania istotnego spadku osiagow.

A może jest jakiś filmik gdzie można zobaczyć i posłuchać dźwięku przed i po wymianie tłumika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę to jednak na te nasze pytania może odpowiedzieć tylko hamownia. To znaczy próby na hamowni.

I módlmy się, że na razie ekolodzy nie każą nam latać z katalizatorami !

Pozdrawiam.

 

Ps: dlmtb. Twój bokser i tak lepiej brzmi niż jednocylindrowiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie używam tego tłumika w DLA 111, ale zamontowałem go do silnika DL-50. Początkowo miałem oryginalną puszkę - strasznie pierdziała. Później zmieniłem na pittsa - efekt ten sam. Jako, że w modelu wcześniej przewidziałem tunel na canistra postanowiłem go kupić, bo pitts rozpadł się od drgań i nie miałem ochoty już go naprawiać. Krótko mówiąc - co do osiągów na pewno ich nie pogorszył, może delikatnie poprawił, ale tego na 100% nie powiem. Zaś dźwięk to już inna bajka. Na obrotach od minimum do 1/2 drążka silnik ledwo słychać. Na wyższych zachowuje się trochę jak gwizdek, ale zamiana była warta. Strasznie zależało mi na wadze modelu, a canister to dodatkowe ok 200-250g, ale teraz nie chcę go zmieniać. Z czystym sumieniem mogę polecić tłumiki, nie ja jeden je stosuję i jestem zadowolony. Przy 2 cylindrach dźwięk na tych tłumikach to już w ogóle powinna być bajka. Trzebaby mieć znajomego na rtg i zrobić zdjęcie tłumika, to wyszłoby ile ma komór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie używam tego tłumika w DLA 111, ale zamontowałem go do silnika DL-50. Początkowo miałem oryginalną puszkę - strasznie pierdziała. Później zmieniłem na pittsa - efekt ten sam. Jako, że w modelu wcześniej przewidziałem tunel na canistra postanowiłem go kupić, bo pitts rozpadł się od drgań i nie miałem ochoty już go naprawiać. Krótko mówiąc - co do osiągów na pewno ich nie pogorszył, może delikatnie poprawił, ale tego na 100% nie powiem. Zaś dźwięk to już inna bajka. Na obrotach od minimum do 1/2 drążka silnik ledwo słychać. Na wyższych zachowuje się trochę jak gwizdek, ale zamiana była warta. Strasznie zależało mi na wadze modelu, a canister to dodatkowe ok 200-250g, ale teraz nie chcę go zmieniać. Z czystym sumieniem mogę polecić tłumiki, nie ja jeden je stosuję i jestem zadowolony. Przy 2 cylindrach dźwięk na tych tłumikach to już w ogóle powinna być bajka. Trzebaby mieć znajomego na rtg i zrobić zdjęcie tłumika, to wyszłoby ile ma komór.

To co piszesz jest budujące. A jakiej firmy masz tłumik? Tej z chińskiegio linku?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, kiedyś kupiłem ten z SDShobby, ale sprzedałem, bo tak walczyłem o wagę i wstawiłem pittsa. Później kupiłem go w ef3m bo zależało mi na czasie i to identyczny tłumik. W HK jest taki sam i HK ma tańsze wysyłki w porównaniu do SDShobby. Wszystkie tłumiki są identyczne, więc kombinuj, aby było najtaniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.