Skocz do zawartości

Gama 2100 Pelikan


piromarek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Panowie, jakiś czas temu wpadł mi w oko szybowiec Gama 2100 dystrybucji Pelikana:

 

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p5416,gama-2100-rtf-2-4-ghz-elektroszybowiec-zestaw-rc

 

Myślałem nad zakupem dla siebie jako drugi ( po foxie 1800 ) albo dla syna jako pierwszy.

 

Poproszę o uwagi. W szczególności pożądane od osób które już zakupiły i latają owym modelem.

 

Z racji tego , że jakąś ilość "złomu" RC posiadamy, w grę wchodził by może zestaw tylko z silnikiem - widziałem w cenie ok. 370 zł.

 

pozdrawiam

 

Piromarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

No proszę: Pelikan rozwija bardzo udaną konstrukcje czyli Alpha1500. Nie mialem doczynienia z tym modelem jeszcze ale jeśli w prostej linii jest to motoszybowiec wywodzący się od Alphy to prawdopodobnie będzie bardzo ładnie latał. Duża rozpiętość skrzydeł, kadłub wzmocniony węglem, oczywiście łatwe do poklejenia EPP - może być bardzo dobrym modelem na początek. I jest też opcja dorzucenia klap jakby co. Też jestem ciekaw opinii osób które fizycznie oblatają Gammę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Jest jakiś filmik na tubie i w linku który podałem.

 

Ale wiadomo, co osobiste wrażenia i relacje, to nie materiały reklamowe.

Pytanie jak wyglądają dostarczone zestawy i co zawierają ( np. odpowiedni klej - po moich ostatnich doświadczeniach z próbami dobrania kleju do EPO foxa wolałbym uniknąc błędnego wyboru ) oraz jak się je składa ( np. czy zawierają błędy konstrukcyjne ) .

 

Ciekawe czy jest to do dostania pod inną nazwą gdzieś taniej.

 

 

pozdrawiam

 

Piromarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiscie nabylem kiedyś zestaw Pelikana - Cessna 480 RTF więc to moge opisac. W pudelku od Pelikana w zestawie RTF znalazł sie: model, silnik, serwa, pakiet, nadajnik 2,4 GHz. I tyle. Sam model praktycznie był już złożony. To byla kwestia montażu steru kierunku i wysokości , wpięcia kółek w golenie i gotowe.

 

Co do zestawu jaki jest przedstawiony w Twoim linku to jest podobnie:

 

 

Jeśli masz obawy co do wlasciwosci lotnych samego modelu lub swoich umiejętności to może lepiej nabyć najpierw model używany np. Alpha 1500 (http://tablica.pl/oferta/alpha1500-IDVUjw.html) lub poszukać tutaj na forumowej giełdzie.

  • model z napędem elektrycznym - silnik bezszczotkowy,
  • aparatura 5 kanałowa 2,4 GHz (4+1),
  • akumulator 1500 mAh 7,4V LiPol i ładowarka (z 12 V).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, najpierw się przedstawię ponieważ jest to mój pierwszy post. Mam na imię Łukasz, lat 29 i bardzo początkujący w modelach rc (wylatałem dopiero 2 godziny).

 

Dwa tygodnie temu zakupiłem podany model (gama 2100) w wersji KIT.

Zestaw zawierał:

- sklejony już kadłub,

- skrzydła,

- 2x rurki węglowe,

- snapy,

- popychacze,

- łoża serw na klapy,

- 2x kable Y

- silnik

- rzepy samoprzylepne i taśmy (po kilka kawałków)

 

Do tego dokupiłem:

- regulator FOXY 45SB (chociaż regulator 25A też wystarczy),

- 4x serwa Tower pro MG90 (na lotki, kierunek i wysokość)

- 2x serwa Tower pro SG90 na klapy

- pakiet 3S 2200mAh

- przewody do przedłużenia kabli serw lotek i klap (około 2m)

- kleje do CA (rzadki, średni i gęsty)

 

Po złożeniu wszystkiego pojechałem wypróbować model. Wcześniej latałem jedynie na symulatorze :)

Na szczęście na lotnisku byli bardzo pomocni modelarze i pomogli mi odpowiednio skonfigurować aparaturę (Turnigy 9x) bo wszystko miałem na odwrót :)

 

Pierwszy lot był bardzo bardzo stresujący bo stracha miałem że po 2 minutach się rozbiję i tyle z mojego nowego hobby. Okazało się jednak że model bardzo fajnie się steruje, nie jest nieprzewidywalny. Oczywiście nieocenioną pomocą były rady starszych kolegów na miejscu podczas lotu. Po wylataniu 3 pakietów (około 40 minut) już nabrałem odrobinkę pewności siebie i się już tak nie trząsłem :)

 

Podczas pierwszego lotu miałem problem z wyważeniem modelu. Pakiet umieściłem wg instrukcji i środek ciężkości był około 8,5cm - 9cm od krawędzi skrzydeł (a powinien być 7,5cm wg instrukcji). Dorobiłem półkę ze styropianu tuż za silnikiem i tam umieściłem pakiet (jak by co mogę umieścić zdjęcie). Dzięki temu środek ciężkości jest około 6,5 -7cm od krawędzi i lata się o niebo lepiej.

 

Kończąc swoją wypowiedź, mogę stwierdzić że model jest bardzo fajnie zrobiony i lata się nim cudnie.

 

Pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

O! I to jest odpowiedź na moje pytanie.

Bardzo dziekuję za info.

Poczekamy, może pojawi się ktoś jeszcze :-)

Wiem wiem, to nie model dla profi.

Wiadomo, ci co już latają perfekcyjnie nie kupują trenerków.

Ale liczę, że może komuś przez przypadek udało sie z nim spotkac - na prezent na przykład :-)

 

pozdrawiam

 

Piromarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, Radek, jako ze to mój pierwszy post tez chciałem sie przywitać.

 

Kkupilem Game 3 dni temu, latam na turnigy 2200/ fox 35a i serwach 9g. W Wawie na Pałacowej Koledzy troszke pomogli wyważyć sprzęt ( czyli akumulator całkowicie na dziób :-) pomogli ustawić serwa i cięgna i poszło..jak po maśle...bez symulatora bez niczego..jeden głupi kret...cyjano na ster kir. i znowu do boju.

 

 

Piekna pogoda to i efekty były.

 

Dziś wybrałem sie pod Wawe do znajomego Kuligowa...wiało jak nieszczeście, szybowiec sam startował bez rzucania i silnika unosił sie ostro z reki, na pełnym ciągu czasami nie był w stanie do przodu ruszyć rzucało nim na wszystkie strony miotało, przewracało czasami...i znowu bez strat...jak dla..... idioty?

 

Jestem pod wielkim wrazeniem tego kawałka styropianu :-)

 

Pare beczek, petli i innych rzeczy juz wykręciłem....i chce więcej :-)

 

 

Pozdrawiam i polecam

 

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Nie ukrywam , też skusiłem się na ten model.

Zakupiłem zestaw z silnkiem w Poznaniu przy Łazarzu. Mam niestety kilka uwag do wykonania, ale o tym postaram się później.

 

Radek.

 

ŚĆ umieściłeś zgodnie z sugestiami w instrukcji ?

Jakie serwa dałes w lotki ? Zasugerowane w sklepie (HS 81) niestety nie mieszczą się dokładnie w kieszeniach.

Kierunek i wysokość wkleiłeś na stałe, czy wykorzystałeś naklejone taśmy dwustronne ? Miałem ochotę na małą przeróbkę i montaż na śrubę.

 

pozdrawiam

 

Piromarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się powoli przymierzam do tego modelu :) Będę musiał sobie przypomnieć jak się lata ,bo już prawie rok nie latałem no i kupić sprzęt :D .

Planuję wersje KIT z silnikiem .

Wcale nie musisz kupować serw HS 81 możesz kupić np: Tower pro sg90 ,albo jakieś corony z HK itp .Możesz sobie powiększyć te kieszenie na serwo np: lutownicą :)

Mam do was prośbę czy jest tam w środku dużo miejsca ? I bardzo bym prosił o wrzucenie jaiegoś zdjęcia ,które będzie przedstawiać środek kadłuba i całą elektronikę co i jak :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, serwa to narazie niestety tylko :9g e-sky 0508 na kierunek,na lotki i star wysokości poszły te 9g niebieskie :-) czyli narazie po taniości, ale ciągle żyją :-) a juz ze trzy godziny w powietrzu a co ciekawsze dają radę nawet przy coraz dynamiczniejszym locie :-)

Serwa rozparte kawałkiem drewnianego klocka i wklejone na taśmę. nawet nie drgną, w czasie pracy :-)przewiew pod klockiem ciągle jest wiec REG ma chłodzenie, a pozatym staram się latać jak najwięcej bez silnika :-)

 

Dołączona grafika

 

 

Na lepsze serwa i wieksze poczekać musi jeszcze ze dwa tygodnie :-)

 

Baterie umiesciłem na początku tak jak przykazała fabryka: Turnigy 2200, ale Koledzy z Pałacowej, wybili mi to szybko z głowy. Akumulator na nos i jeszcze chcieli ołowiu sypać bo ciągle go tyłu leciał jak go sprawdzali.

 

Dołączona grafikaCo do ilości miejsc w środku to chyba troszke jest :-)

 

Dołączona grafikaTył napoczątku skleiłem na tą tasiemke 3M co była w komplecie, ale jak było widać na zdjęciu wcześniej zostałem zmuszony to CYJANO, ciągle działa :-)

 

 

Jutro pewnie uruchomię klapy i znowu do boju.

 

 

Dziś było wieczorne latanie...bajka!!!! choć zdjęcia troszke słabsze :-) i orjętacja w położeniu to masakra widząc tylko czarną plamę :-)

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Maciek22 wewnątrz kabiny jest dużo miejsca. Dodatkowo ilość jego zwiększa się, ponieważ nieprzezroczysta kabina wykonana z czarnego plastyku jest zrobiona skorupowo umożliwiając umieszczenie wyposażenia powyżej krawędzi kadłuba.

Jeśli chodzi o kieszenie, to można je powiększyć lutownicą ale tylko w piance skrzydła dla klap, co i tak da niewiele z uwagi na dostarczone w zestawie wkładki z twardego plastiku.

Niestety nie potrafiłem wkleić zdjęcia. Podaję link do strony komercyjnej gdzie można kupić zestaw do klap.

http://www.sklep.mod...wy-klap-pelikan

 

Radek a możesz zmierzyć ile milimetrów od krawędzi natarcia masz teraz ść ?

Zgodnie z instrukcją to 75 mm.

 

Co do klap. Mam pytanie. Zgodnie z sugestiami producenta, klapy wychylać mają się tylko w zakresie plusów czyli w dół.

Czy latał ktoś już gamą z klapami w górę ? Z jakim skutkiem ?

Pytam bo foxem 1,8 latałem na małym zboczu przy dużym wietrze z niezłym skutkiem. Dużo lepiej szedł pod wiatr niż z klapami na zero. Aha. W foxie nie ma typowych klap. Wykorzystałem do tego lotki. Może to inny efekt . Nie wiem. Nie mam doświadczeń.

 

pozdrawiam

 

Piromarek

Edytowane przez piromarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między 73 a 76 mm :-) czyli nie jest chyba strasznie żle :-)

Witam. Ja nie wiem czy to źle. Nie chciałem Cię oceniać "broń Boże". Wiesz pytałem, ponieważ wydawało mi się, że zrobiło sie trochę zamieszania wokół tego rozmieszczenia akumulatorów w stosunku do wyważenia i chciałem wyjaśnić, ponieważ widziałem że model lata, czy umieszczając pakiet w dziobie przesuwamy ść dalej niż założony przez Pelikana. Zresztą kolega P_iotrek też nie określa położenia ść a lata :-) . Co zauważyłem to, to że magnesu do kabinki u Kolegi również trzymają się jak u mnie na słowo honoru. Tak to jest z klejeniem EPP i EPO. Do tego nie ma łatwo dostępnych metod klejenia. Jestem ciekaw, bo akupiłem ten sam "regiel", czy BEC 3A pociągnie 4 serwa HS 81 plus 2 serwa cyfrowe 9g E-sky. ( nie znalazłem nigdzie poborów dla tych serw ) pozdrawiam Piromarek Edytowane przez piromarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chłpaki bardzo ładnie latacie :D Na filmie wydaje się większy ten szybowiec niż 2 metry .

Ten bec 3A to będzie tak na styk na 6 serw ,lepiej wymień te cyfrowe esky na analogowe (to będzie ok) ,bo cyfrowe ciągną 3x więcej prądu od analogowych .Chyba ,że kup sobie regulator z większym bec 4A .

Miałem w swoim ASW 15 2 serwa cyfrowe i 2 analogwe ,ale bec 2A ,to odcinało mu prąd :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja troszke z innej beczki pytanie...Kolego Bronti, gdzie w Pruszkowie latasz? Niedługo się tam przeprowadzam (na ulicę Promyka) a i teraz często bywam, więc może jest miejsce gdzie latasz regularnie i wiesz że są tam dobre warunki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja nie wiem czy to źle. Nie chciałem Cię oceniać "broń Boże". Wiesz pytałem, ponieważ wydawało mi się, że zrobiło sie trochę zamieszania wokół tego rozmieszczenia akumulatorów w stosunku do wyważenia i chciałem wyjaśnić, ponieważ widziałem że model lata, czy umieszczając pakiet w dziobie przesuwamy ść dalej niż założony przez Pelikana. Zresztą kolega P_iotrek też nie określa położenia ść a lata :-) . Co zauważyłem to, to że magnesu do kabinki u Kolegi również trzymają się jak u mnie na słowo honoru. Tak to jest z klejeniem EPP i EPO. Do tego nie ma łatwo dostępnych metod klejenia. Jestem ciekaw, bo akupiłem ten sam "regiel", czy BEC 3A pociągnie 4 serwa HS 81 plus 2 serwa cyfrowe 9g E-sky. ( nie znalazłem nigdzie poborów dla tych serw ) pozdrawiam Piromarek

 

Primorku, broń Bże nie oceniam twojej odpowiedzi jako ocenianie :-) ciesze sie jak dziecko,że coś w moich rekach wzniosło sie w powietrze.

 

Moje latanie ciagle jest nieudolne jak nieudolne tylko może być :-) ale walcze i sie ucze i jeden magnes już zgubiłem :-)

 

Sklejenie wyszło na polu bardzo sprawnie, bez żadnych problemów, dla pewności poczekałem jakieś 25 minut i znowu do boju :-)

 

 

Pozdrawiam :-) i luz i dystans..najlepiej jak najdalej od ziemi..albo bezpiecznie od ziemi :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Radku.

Gratuluję tego sukcesu.

Niejednokrotnie takie próby kończą się "większymi kretami" i koniecznością pozyskania nowych latadeł.

Ja również, po bezmała 20 latach, przymierzyłem się do latania i nie ukrywam idzie to nie bez trudności.

 

Zacząłem od Fox'a 1,8m EPO a teraz dokupiłem Gamę z myślą, że nada się do termiki bardziej niż Fox.

Wiem , że koledzy latający na żaglu zaraz podniosą larum ,że Gama nie jest nawet namiastką prawdziwego termika z epoksydu, ale na chwilę obecną Gama wydaje mi się rozsądnym kompromisem pomiędzy cenę i możliwościami, szcególnie w przypadku kraksy.

 

pozdrawiam

 

Piromarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Radek, z racji identyczngo regla foxy mam pytanie: Jak ustawiłeś timingi do tego silnika , bo nie znalazłem w necie jego (silnika ) opisu ?

Zmiany timingów na reglu nie powoduja "na oko i ucho" wyczuwalnych reakcji - poprawy czy pogorszenia.

Mam pewien problem czy wątpliwość co do poprawnego działania regla i silnika, ponieważ na początku ruchu drążka, na najmniejszych obrotach po starcie , silnik przez chwilę zachowuje się tak jakby nie wiedział w którą stroną ruszyć i wykonuje mały ruch ( czy też drgnięcie ) w stronę przciwną właściwym i późniejszym obrotom.

Nie wiem, może to jakaś usterka silnika bądź regulatora.

 

pozdrawiam

 

Piromarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.