Skocz do zawartości

F/A -18 Super Hornet (czy super to sie okaże :)


Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem silnik na taki jak mam w Su-22, czyli EmaxGF2215/15. Porobiłem testy na śmigłach 7x6 i 7x4.

Na obu śmigłach ciągu jest więcej niż na poprzednim setupie, aczkolwiek wciąż mniej niż waga modelu.

Lata jednak szybciej niż na Emax2812, bo jest mocniejszy i pewnie wyciąga katalogowe 1470KV.

Film z lotu na 7x6

http://youtu.be/Z0t7To1kZiE

Być może na 7x6 model szybciej lata niż na 7x4, ale za to siorbie z pakietu 25A i lot trwa mniej niż 5minut.

Lądowałem już bez silnika

 

http://youtu.be/5nd1gnbfKXk

Na 7x4 pobór prądu to 21A i już można nieco dłużej polatać.

I przy tym chyba zostanę.

 

Modelem dobrze robi się podstawową akrobację, beczki, pętle, lot plecowy.

Brakowało mi czasem steru kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tak jak pisałem, brakowało mi w nim steru kierunku. Przy próbach lotów na wysokich kątach natarcia dziób uciekał mi na boki.
Postanowilem więc coś z tym zrobić, bo Super Hornet jest stworzony do takich lotów.
Rozwiązanie wygląda tak.
DSCF8398.JPG

Taka konfiguracja powoduje, że ster wychyla się bardziej do środka niż na zewnątrz, ale nie stanowi to problemu bo praca w strumieniu zaśmigłowym czyni go bardzo efektywnym.
Film z moich dzisiejszych prób lotów high-alpha, a i czasem low-pasik się trafił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zmierzyłem obciążenie w F-18. W zależności od tego czy dodam powierzchnię kadłuba na przedłużeniu skrzydła, czy nie, obciążenie mam 20 do 26g/dm2

 

Oj jak malutko!? Ile waży Twój F-18 (3D)?

W moim F-18 (2D)

Powierzchnia skrzydeł 11,4 dm2, obciążenie przy max. wadze 615g wynosi 53,9g/dm2

Powierzchnia skrzydeł z powierzchnią wzdłuż kadłuba 15 dm2, obciążenie przy max. wadze 615g wynosi 41g/dm2

 

P.S. Przenieśmy tą rozmowe do tematu Twojego F-18 bo się Szwedzi obrażą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko wziąłem program i sprawdziłem pole powierzchni skrzydła i tej powierzchni bocznej

 

post-10327-0-81417800-1378299512_thumb.jpg

Dla dwóch skrzydeł mam 9,58 dm2

 

post-10327-0-57011100-1378299596_thumb.jpg

Dla dwóch powierzchni bocznych (po dodaniu 20% nie uwzględnionej przez program powierzchni) mam 3 dm2

 

Wówczas:

Powierzchnia skrzydeł 9,58 dm2, obciążenie przy max. wadze 615g wynosi 64g/dm2

Powierzchnia skrzydeł z powierzchnią wzdłuż kadłuba 15 dm2, obciążenie przy max. wadze 615g wynosi 48,8g/dm2

 

Ja nie liczę powierzchni kadłuba która oczywiście stanowi znaczną część modelu i powierzchni stateczników poziomych.

A może ja w czymś się mylę :mellow: HELP PLEASE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takich samolotach jak F-18, MIG29, SU27, ... itp powierzchnia nośna nie jest jednoznaczna :) ale orientacyjnie można obliczać w sposób poniższy (czerwona linia)

 

251e66b917218fc1med.jpg

 

Usterzenie poziome nie wlicza się w powierzchnie nośną bo działa na nią praktycznie ujemnie -wyjątkiem jest układ kaczki , w nim usterzenie jest "nośne".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydło tak mierzone jak u Ciebie, u mnie ma 2 x 8dm2, obwód 117cm

Same noski u mnie mają 2 x 1,9dm2

 

A tak mierzone

pole%2520skrzyd%25C5%2582a.JPG

Jak widać 2 x około 14dm2, czyli całościowo 28dm2

 

Ponieważ nie mam planów F-18 zaimportowałem zdjęcie do sketchupa i narysowałem skrzydło w skali 1:1.

 

I jak obwód myślę, że dobrze u Ciebie liczy to pole nie wiem skąd takie małe.. Prosty wzór na pole trapezu na kartce powinien rozwiać wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosty wzór na pole trapezu na kartce powinien rozwiać wątpliwości.

 

U mnie wygląda to tak jak poniżej i pomiary są OK.

 

post-10327-0-91374600-1378326854.jpg

 

Ale porównujemy przecież Robercie modele dwóch różnych autorów (Tomhe i Steve Shumate). Zapewne Steve zadbał o dużo większą powierzchnię skrzydeł a Tomhe go wyszczuplił.

 

Najważniejsze, że dobrze latają, cieszą oko i dają zadowolenie ich pilotom :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj się wtrącę ,przypomnę i sprecyzuję : Twoja eFcia Rafale jest Tomha a eFcia Roberta to mój własny projekt :P (ach - skromność ponad wszytko )

F-18 profilowe Tomha powinno mieć rozpiętości coś około 72 cm a u ciebie wychodzi 58cm ??

Mierz skrzydło od osi kadłuba a nie tylko jego wystającą część. (post #48)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg tego postu to masz rozpiętość 105cm, większą od mojej od mojego o 15cm

Wychodzi na to,że przy większej rozpiętości masz mniejszą powierzchnię skrzydła.Mówię o samym tym wystającym kawałku.

Nie mniej, Twój F-18 jest profilowy i na dobrą sprawę cały rzut pionowy jest skrzydłem. Gdybyś miał obciążenia 50gram/dm2 to efcia nie mogła by latać z tak niską prędkością.

 

PS. Odszukałem plany z których robiłeś efke. Pomyliłeś się przy podawaniu wymiarów. U Ciebie rozpiętość i długość jest taka sama = 105cm. Przykładając linijkę do ekranu stwierdzam, że nie jest :)

Teraz zaczyna się rozjaśniać, że masz po prostu mniejszą efcię niż ja, a przecież pole powierzchni idzie w kwadracie odległości.

 

I tak jak pisałeś, oby cieszyły nas swoim lotem jak najdłużej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale namieszaliśmy

 

Oj się wtrącę ,przypomnę i sprecyzuję : Twoja eFcia Rafale jest Tomha a eFcia Roberta to mój własny projekt :P (ach - skromność ponad wszytko )

F-18 profilowe Tomha powinno mieć rozpiętości coś około 72 cm a u ciebie wychodzi 58cm ??

Mierz skrzydło od osi kadłuba a nie tylko jego wystającą część. (post #48)

Nie wiedziałem że to Twoja konstrukcja. Gratuluję Sławku udanego projektu! A pilotowany model przez LT ROBERTUSA dużo potrafi. ;)

 

PS. Odszukałem plany z których robiłeś efke. Pomyliłeś się przy podawaniu wymiarów. U Ciebie rozpiętość i długość jest taka sama = 105cm. Przykładając linijkę do ekranu stwierdzam, że nie jest :)

Teraz zaczyna się rozjaśniać, że masz po prostu mniejszą efcię niż ja, a przecież pole powierzchni idzie w kwadracie odległości.

I tak jak pisałeś, oby cieszyły nas swoim lotem jak najdłużej :)

 

Moja efka ma 105 cm długości i 105 cm szerokości.

Ale ja obliczam powierzchnię skrzydła nie do osi kadłuba tylko jako tą część, która wystaje poza dolną część kadłuba. Stąd takie u nas rozbieżności w pomiarach.

 

Tylu lądowań co startów życzę!

P.S. Douglas F4D Skyray zapowiada się ciekawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.