Skocz do zawartości

Lotnisko modelarskie - Kęty


Shock
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Rafał silnik jest ok. jest moc idalnie moim zdaniem dobrana tylko to co widziałeś to ostatnie mA akumulatora. Po zamianie pakietu - o 200% lepiej.

Natomiast co do wypowiedzi Konrada - chyba się nie zrozumieliśmy. Wiem jak działa trymer i jak się to koryguje tylko problem polega na tym że jak ustawiłem model tak by go nie ciągnęło na żadną stronę czyli żeby leciał prosto to lewa lotka musiała być wychylona do góry a prawa na dół. czyli wychodzi na to że model jest mocno przestawiony na prawo bo mocna korekta na lewą stronę zniwelowała dopiero te siły.

Chciałem po prostu by w locie poziomym lotki były równo jak fabryka nakazała, i kiedy ustawiłem je z Rafałem równo to model mocno ciągnął na prawo.

Chyba że jeszcze złe ustawienie V-ogona może mieć na to wpływ, bo generalnie rudder też działa podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wojtek, może po prostu masz jakimś trafem prawy płat cięższy od lewego ? Przyklej na końcówkę lewego skrzydła odważnik, wystartuj i zobacz czy się coś zmieniło, jeżeli tak to dobierz taki odważnik żeby lotki były mniej więcej na równo (powinny to być małe ilości ołowiu, jeśli jednak okaże się, że trzeba naprawdę dużo dać na to skrzydło to wina musi leżeć gdzie indziej.. ) Takie jest moje zdanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Krystian za uwagę. Sprawdzę to , choć skrzydła składałem sam z balsy i listewek. Pamiętam że przy montażu skrzydła były montowane identycznie , ale może czasem.

Przeszło mi już przez ręce kilkanaście różnych małych modeli, ale powiem szczerze że takiego przypadka jeszcze nie miałem w swojej karierze. Przypomina mi się trochę sytuacja z zakupionym lokalnie (Pozdrowienia Marku) DIABLO 3D gdzie po trymowaniu była podobna sytuacja, ale tam ewidentnie było krzywe skrzydło (folia się zbyt ponaciągała)

Ale spróbuję. Dziś przed oblotem też nie obyło się bez małych problemów z ustawieniem bo jak Rafał słusznie zauważył wychył ELEV był większy na dół niż do góry. Czyli model chętniej by lądował niż się wznosił, ale pogrzebałem na szybko w ustawieniach i było trochę lepiej. Największą bolączką tego modelu jest miejsce w kabinie. Musiałem dodatkowo przerobić go na dualaileron bo na jednym serwie była kaszana i finalnie serwa nie mają zbyt dużego ruchu więc dokładając do tego ew. luzy efekt jest dość wytłumaczalny.

Ale taka nasza - modelarzy dola. Nigdy nie jest idealnie i zawsze można coś poprawić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek ,zerknij jeszcze na prostopadłość skrzydeł do kadłuba ,na oko  ;)  widać było że są one lekko przestawione.Może to mieć wpływ na lekkie ściąganie modelu podczas lotu :) .

Zmierz czy końcówki skrzydeł są w idealnej ,równej odległości od końcówek motylka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast co do wypowiedzi Konrada - chyba się nie zrozumieliśmy. Wiem jak działa trymer i jak się to koryguje tylko problem polega na tym że jak ustawiłem model tak by go nie ciągnęło na żadną stronę czyli żeby leciał prosto to lewa lotka musiała być wychylona do góry a prawa na dół. czyli wychodzi na to że model jest mocno przestawiony na prawo bo mocna korekta na lewą stronę zniwelowała dopiero te siły.

Sorry ale tak po przeczytaniu od razu mi się tak myśl nasunęła. To takie klasyczne i czasami o tym zapominamy w ferworze.

 

Myślę że to co proponuje Rafał to dobry pomysł. Pomierzyć i dokładnie sprawdzić. Waga skrzydła ma też znaczenie ale musiały by się różnić wagą znacznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę zaległości foto...pozostało po Lipowej więc warto jeszcze tam wrócić we wspomnieniach.

 

post-14986-0-16248800-1466965000_thumb.jpg

 

post-14986-0-99600100-1466965004_thumb.jpg

 

Antares... zacny model, a co potrafi ? warto zobaczyć na żywo.
Fotografia tego raczej nie oddaje, model piękny i tak samo lata...
Krystian dał nieźle czadu ;) hehe

 

post-14986-0-59716600-1466965206_thumb.jpg

 

post-14986-0-21539800-1466965211_thumb.jpg

 

post-14986-0-60901500-1466965215_thumb.jpg

 

post-14986-0-14976700-1466965226_thumb.jpg

 

post-14986-0-94231000-1466965239_thumb.jpg

 

post-14986-0-97296000-1466965247_thumb.jpg

A tu nieco większy kaliber skala 1:1
Wysokość może 1,5 tyś a może 2,0 tyś
Latał sobie dostojnie nad naszymi głowami prawie w chmurach...

Oczywiście ,,PUCHACZ,,

 

post-14986-0-31044900-1466965482_thumb.jpg

 

post-14986-0-38139600-1466965488_thumb.jpg

 

Jak zwykle Marcin musiał zaszaleć swoim sprzętem.

 

post-14986-0-02990000-1466967217_thumb.jpg

 

post-14986-0-68422300-1466967221_thumb.jpg
 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boguś jak zawsze foto pierwsza klasa :) , gdzieś Ty tam tego Puchacza wypatrzył ;)

Marcin z Twoim tatą śledziliśmy go, latał prawie w chmurach, potem zrobiła się błękitna wyrwa

więc nie czekałem ani sekundy :)

I kolejny piękny model, można śmiało powiedzieć że do zadań specjalnych.

Miss Morava

 

post-14986-0-87038100-1466968694_thumb.jpg

 

post-14986-0-14626000-1466968716_thumb.jpg

 

post-14986-0-99283700-1466968728_thumb.jpg

 

post-14986-0-81546200-1466968699_thumb.jpg

 

post-14986-0-46409100-1466968710_thumb.jpg

 

post-14986-0-35060400-1466968705_thumb.jpg

 

post-14986-0-25468900-1466968734_thumb.jpg

 

post-14986-0-67869900-1466968739_thumb.jpg

 

post-14986-0-33843200-1466968724_thumb.jpg

 

post-14986-0-95615800-1466969239_thumb.jpg

 

Trochę fot na tzw... luzie

- Lądowanie

- drift

- parkowanie

 

post-14986-0-59254600-1466970325_thumb.jpg

 

post-14986-0-48155200-1466970256_thumb.jpg

 

post-14986-0-93263200-1466970263_thumb.jpg

 

post-14986-0-91119600-1466970275_thumb.jpg

 

Koszenie trawy ;)

 

post-14986-0-71775200-1466970290_thumb.jpg

 

Wycieczka z zaświatów

 

post-14986-0-62389400-1466970283_thumb.jpg

I jeszcze kilka fotek

 

post-14986-0-31740100-1466971304_thumb.jpg

 

post-14986-0-96622500-1466971296_thumb.jpg

 

Odrobina pejzażu gdzie mogliśmy odetchnąć świeżym powietrzem

i nacieszyć się widokami oraz fantastyczną pogodą.

 

post-14986-0-29347200-1466971281_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boguś, foty jak zwykle wymiatają ;) Drugie ujęcie skywolfa wygląda jakby za ułamek sekundy miało się wydarzyć coś niemiłego :D Na szczęście tylko tak wygląda ;)         

No dokładnie, na filmie tak samo wygląda, natomiast samolot wylądował bezpiecznie, jedynie wiatr był na tyle silny momentami, że potrafił

dmuchnąć na tyle mocno że lekki samolot z dużą powierzchnią nie był zbytnią przeszkodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert takie samo spostrzeżenie przyszło mi do głowy i nie wiem czy w przyszłości nie będzie ciut szersze podwozie.A co modelu ,cóż przewidywalny,na klapach stoi prawie w miejscu co było moim zaskoczeniem jak wylądowałem  w poprzek lotniska ze względu na wiatr ,jeszcze pracuję nad środkiem ciężkości bo ma tendencję delikatnego wejścia w korkociąg,ale po dołożeniu na dziób, coraz mniej.Cóż dodać, model według mnie godny polecenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.