Skocz do zawartości

wilga od Marka


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tabela odnosi sie do 2 łopatowych "kwadratowych " (inaczej by pisało 3 BLADE)

EDIT

Dodam jeszcze tylko to że tak mocny napęd zmieni stateczność modelu ,zrobi sie bradziej nerwowy przy locie z maksymalną prędkością ,będzie miał na niej tendencje do zadzierania , nie mówiąc o tym czy wytrzymają skrzydla np wyjście z nurkowania na pełnym "gazie" B)

Nie zapomnij wyważyc model ponownie bo na pewno większy silnik zmieni SC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

o sc to jestem pewien że będzie potrzebny ołów na ogonie. co do nerwowości i wychodzenia z nurkowania to jeszcze nie.zgłupiałem tym modelem ale planuje dodatkowy płaskowniczek węglowy w skrzydło wsadzić. a no i będzie dziwnie wyglądać z wystającym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Silnik jednak zostanie ten co jest turnigy, okazało się, że raz : działa (musiał wyschnąć) dwa w kedzie jest problem z łożyskiem przednim. Więc pewnie poczeka na naprawę, albo kupię nowy jakiś silniczek pod 18a.

 

Na razie czekam na nowe śmigła xoar pjn 10x5, bo poprzednie połamane wisi w modelarni na ścianie płaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Na swój debiut wybrałem właśnie ten model. Gotowy do lotu i czeka na pogodę. Mam delikatny stres związany z tym co nas czeka. Na weekend zapowiadają ładną pogodę, więc wybiorę się w poszukiwaniu wolnej przestrzeni (przede wszystkim na ziemi ) :-) Niebawem zdam relację z oblotu a tymczasem Wilga na parkingu w domu czeka na dziewiczy lot.

 

540a2b1ac64862f9med.jpg

 

37e9005a52881fa7med.jpg

 

5d0f4f896194b752med.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I już po pierwszym locie (usiłowaniu lotu) ... efekty na poniższej fotce. Całość od startu do lądowania trwała kilkanaście sekund.

Pogoda fajna natomiast wiatr porywisty i Wilga nie dała rady :-), poza tym adrenalina i panika. Cóż , pierwsze koty za płoty".

Powiedzcie, jakie zastosować do tego modelu połączenie skrzydło kadłub? 

Jakieś ekstremalnie mocne, czy lepiej może z uwagi na przyziemienia coś takiego jak tu miałem?

 

fa022f922022b98dmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się co dziwić ... źle wbiłeś nakrętkę kłową. Nakrętkę kłową powinieneś wbić kolcami w kierunku płaszczyzny skrzydła a Ty zrobiłeś na odwrót ... a to wzmocnienie sklejkowe pod nakrętkę kłową umieścić najlepiej od środka kabiny będzie stawiać większy opór co powinno się przełożyć na to że przy krecie śrubę nylonową zetnie i ocalisz skrzydło. Dodatkowo kły nakrętki wbiją się i schowają w epp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się co dziwić ... źle wbiłeś nakrętkę kłową. Nakrętkę kłową powinieneś wbić kolcami w kierunku płaszczyzny skrzydła a Ty zrobiłeś na odwrót ... a to wzmocnienie sklejkowe pod nakrętkę kłową umieścić najlepiej od środka kabiny będzie stawiać większy opór co powinno się przełożyć na to że przy krecie śrubę nylonową zetnie i ocalisz skrzydło. Dodatkowo kły nakrętki wbiją się i schowają w epp.

 

O dzięki. Biorę się właśnie za naprawianie i zastosuję te uwagi. Mam nadzieję, że testowanie tego rozwiązania nie przyjdzie mi za szybko :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj chyba będę musiał na gumach większość zamontować bo dzisiaj znów próby lotu i znów krety zaliczone :-) .

Ciężko mi ta sztuka wychodzi. Poniżej film i zwracam się do Was doświadczeni lotnicy. Możecie wytknąć mi wszystkie błędy

jakie tu zaobserwowaliście?

 

http://www.youtube.com/watch?v=8wz26npo7HE

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze za słaby wyrzut i za duży gaz.

Porzucaj go najpierw bez silnikaj mocniej i poziomo. Na szybować poziomo. Jeśli skręca, lub zadziera, to wytrymuj, aż będzie szybował po prostej.

Potem  spróbuj jeszcze raz, z silnikiem, ale z najwyżej połową gazu, bo widać, że model ma nadmiar mocy.

Być może trzeba będzie zwiększyć skłon silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejsze latanie już zdecydowanie dłuższe, jest progres. Z lądowaniem były problemy (panika na drążkach), ale ogólnie jest super.

Poskładałem model po wczorajszej kraksie i tak jak sugerował TeBe wykonałem rzuty w celu sprawdzenia stabilności podczas swobodnego lotu.

Ku mojemu zaskoczeniu okazało się, że samolot bez trymowania ładnie szybuje. Jednak skrzydło zamontuję tak jak radziliście na gumie bo przy ćwiczeniach lądowania

będzie różnie. Tylko jest taki wybór w sklepach, że zupełnie nie mam pojęcia jaka nadawałaby się do tego modelu i jak ją zamontować. Pomożecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj kolejne starty. Polatałem już nawet całkiem długo. :-). Jednak walczyłem dzisiaj z Wilgą bardzo mocno. Przy zwiększonym gazie uciekała bardzo w górę i musiałem korygować praktycznie całym wychyleniem steru wysokości. Środek ciężkości był ustawiony odpowiednio. Śmigło jakie zastosowałem to SF 10x4,7. Jakie parametry mają wpływ na takie zachowanie modelu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pochyl jakieś 3' w dół - napęd ciągnie model a skrzydło stawia opór  ,napęd nie jest na jednej wysokości ze skrzydłem - dalej sobie dopowiedz  -prosta fizyka   ,dochodzi jeszcze zwiększenie siły nośnej od prędkości w locie na napędzie i strumienia zaśmigłowego.....a ogon zostaje....:)

(w dolnopłatach też to występuje ale w mniejszym stopniu)

 

plus mały odchyl w prawo ~2-3' jeśli miał dodatkowo tendencje do zakrętu w lewo (efekt od śmigła- najczęściej tym większy im większe śmigło w porównaniu do rozpiętości skrzydła- tak w skrócie  )  , śmigło masz wielkie !-jaki masz  silnik  ? i na jakim pakiecie  -od tego uzależniony jest prawidłowy dobór śmigła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.