Skocz do zawartości

PZL P11c z depronu - plus plany


robertus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym zrobić model P11 z depronu.
Na razie wymodziłem model w sketchupie i jest on w skali.
Rozpiętość będzie ok 100cm.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Proszę o sugestie co przerobić w stosunku do skali. Tradycyjnie powiększyć stateczniki?
Silnik, emax 2822, chcę zmieścić w owiewce śmigła

Czytam sobie artykuł pana Schiera Modelarz 5/1994.

 

 

Plany sa w poście #35

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Super pomysł :) z tym silnikiem w kołpaku. Jeśli czytasz P. Schiera to na pewno wiesz już, że podwozie trzeba wysunąć do przodu, statecznik poziomy też trzeba powiększyć. Reszta chyba może być w skali. Na tym forum jest kilka relacji z budowy PZLki i nie pamiętam by coś jeszcze było zmieniane.

 

Jak projekt zakończy się sukcesem to chętnie skorzystam z ew. planów. Przez zimę mam zamiar popełnić dwumetrowy model zbliżony do PZL-P24, nie będzie to makieta tylko model do weekendowego latania, więc chętnie potrenuję loty na modelu w mniejszej skali.

 

Zatem dołączam się do grona kibiców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozwinąłem plany. Z grubsza będą trzy moduły: ogon, przód z silnikiem i skrzydło.

dzisiaj zrobiłem ogon.

Szkielet z depronu 6mm. Poszycie z 3mm

 

Szkielet:

Dołączona grafika

Część ogonowa ma trzy wręgi.

Tu dwie przednie

Dołączona grafika

 

Nawijanie poszycia

Dołączona grafika

Dołączona grafika

A tu cieniutka wręga tylna przy krawędzi poszycia.

Dołączona grafika

Miało tak zostać wg planu, ale dosztukowałem kawałki poszycia

Dołączona grafika

 

 

Tu charakterystyczny garb

Dołączona grafika

I zamontowany

Dołączona grafika

 

Część ogonowa w komplecie

Dołączona grafika

 

Całość waży 35 gram

Średnica kadłuba w najszerszym miejscu to 113mm

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas na przednią część.

Wręgi z depronu 6mm. Poszycie miało być wg planu z 3mm depronu, ale zmieniłem zdanie na rzecz 6mm.

Będą mocowania podwozia i skrzydeł, może lepszy 6mm.

 

szkielet

Dołączona grafika

 

Poszycie głównej część w przedniego części kadłuba (śróddzidzie-przeddzidzia ;)

Dołączona grafika

Przewężenie

Dołączona grafika

Osłona silnika

Dołączona grafika

 

Przymierzyłem całość

Dołączona grafika

 

Aaa, zapomniałem o wykończeniu silnika.

Dołączona grafika

 

I widok z przodu. Widać kółko przyklejenia osłony/kołpaka śmigła

Dołączona grafika

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panie! aleś się pan rozwinął!

super robota!

podziwiam i mam coraz większą ochotę na przeszkolenie się w programach w których działacie ze Sławkiem :)))

 

PS jesli wywiniesz depron na "lewą" stronę to może powstać bardzo fane poszycie skzrydeł... :)

choć fakltura depronu i rowków pewnie fajniej by pasowała do mojego ulubionego Ju52... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Ju52 pasowałby idealnie :)

Na razie to prototyp, sklejam go w całość. Ciągle otwarte pozostają różne kwestie. Np: chciałem zrobić odejmowane skrzydło, ale może zrobię odejmowane tylko końcówki od zastrzałów. Później też będę wycinał wzierniki itp.

 

Używam scetchupa z dodatkowym pluginem unfold. Bardzo fajne narzędzie do robienia modeli samolotów z rzutów. Mam już kilka modeli wyrysowanych, więc w zimie nie będzie mi nudno.

Rozwinięcia są jak widać bardzo dobre. Czasem trzeba coś przyciąć lub dopasować, ale to bardziej z moich błędów bo zapomniałem uwzględnić na wrędze grubości poszycia - offset.

Na Youtubie jest kilka tutoriali na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zacny projekt. Śledzę z niecierpliwością :-)

A powiedz mi którego SketchUp'a używasz?

I kiedy ty na to czas znajdujesz??!! U mnie leżą dwa projekty rozgrzebane i nie da się popchnąć przez brak czasu a u Ciebie co chwila coś nowego się buduje... :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie raz w różnych sytuacjach życiowych się przekonałem, że gdy tylko zaczynałem myśleć na jakiś temat w cudowny sposób pojawiały się okazje i sytuacje pozwalające realizować plany.

Właśnie od jakiegoś czasu myślałem o PZTelce i proszę, Kolega tworzy bardzo fajny model, Marek R też coś wymyślił i prawie w tym samym czasie jest możliwość przyglądania się dwóm odrobinę różnym podejściom do tematu.

Trzymam kciuki za finalizację projektu (bardzo mi się podoba) i po zdaniu egzaminu praktycznego (ulotnieniu) liczę na plany.

Trzymam kciuki i pozdrawiam

Viper

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz skrzydło. Wzmocnione węglem. Łączenia w załamaniach zrobiłem z gwoździa wklejonego w rurkę węglową. Obie połówki skrzydła również są łączone "na gwoździa".

Dołączona grafika

Profil skrzydła to KFm3. Skrzydło jest analogicznie robione do tego jak robiłem w Wing Dragonie. Dla zaoszczędzenia wagi Drugi stopień nie idzie od krawędzi natarcia a jest tylko nieco dłuższy aby pierwszy stopień miał się na czym oprzeć. Tutaj widać zaślepkę profilującą również pierwszy stopień.

Dołączona grafika

A tu podczas klejenia płatów ze sobą. Na razie swobodnie oparte na kadłubie, dla sprawdzenia geometrii itp.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to super wychodzi :D Jestem pod wrażeniem. Chyba też zostanę Kfm fanem i będę próbował sił w takich własnych, prostych konstrukcjach :P Mam jeszcze pytanie, czy można byłoby prosić o model tej jedynastki w sketchupie ? Chciałbym spróbować rozłożyć go na plany i może sam takiego wyskrobię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem dzisiaj wyważenie. Wygląda na to, że model wyważył się samym silnikiem i śmigłem składanym. Wyposażenie będzie w kadłubie pod skrzydłem w okolicach środka ciężkosci.

 

Widok górnej rewizji, w głębi serwa kierunku i wysokości.

Dołączona grafika

 

Rewizja z boku

Dołączona grafika

To prototyp i trochę nie przemyślałem do końca wcześniej pewnych spraw. Proponuję zrobić półeczkę przed założeniem pokrycia.

 

Zastrzały węglowe. Przebijają całe skrzydło i wbijają się we wręgi kadłuba.

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wkleiłem rurki mosiężne pod podwozie. Przykleiłem do wręgi i aby wzmocnić połączenie nakleiłem od góry szeroki pasek depronu. Nie wiem czy nie będzie to za słabe, zobaczymy.

 

Zamontowałem silnik emax cf2822 i regulator.

Do zdjęcia nałożyłem osłonę śmigła i smigło składane. Myślę, że nawet nieźle się komponuje

Dołączona grafika

 

Teraz waży 305 gram, dojdą jeszcze dwa serwa na klapo-lotki, podwozie i akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.