Skocz do zawartości

F-18 Super Hornet malowanie Daimondbacks


RAFALR30
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

W tym modelu już więcej chyba nic nie da się dołożyć/upiększyć.

 

PODSUMOWUJĄC TEMAT

 

Długość modelu 105 cm

Rozpiętość skrzydeł 78,2 cm

Wysokość 21,5 cm

 

Waga modelu bez akumulatora: 515g. (po wszystkich przeróbkach)

Waga modelu do lotu z akumulatorem 1300mAh: 615g

 

"Ciąg" mierzony na wadze 1057g-615g=442g

 

Powierzchnia skrzydeł 11,4 dm2, obciążenie przy max. wadze 615g wynosi 53,9g/dm2

Powierzchnia skrzydeł z powierzchnią wzdłuż kadłuba 15 dm2, obciążenie przy max. wadze 615g wynosi 41g/dm2

 

Silnik Turnigy D2826-6 2200kv Outrunner Motor

Śmigło TGS 6x5E

Serwo Turnigy TG92 -4 szt.

Regulator 35-40A z radiatorem Hobby King

Akumulator Li-Pol Turnigy 1300 mAh 25-30C

 

JESZCZE TYLKO FILMU Z NOCNYCH LOTÓW BRAKUJE i zapraszam wszystkich innych przyszłych właścicieli modelu F18 w 2D do kontunuacji tego tematu - własnych relacji z budowy, lotów. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Temat stary ale model w służbie czynnej  - jego lot otworzył mój sezon modelarski 2015  :) 

Modelem latam na Li-Polu 1300 mAh ale ze względu na dużą wagę modelu latając na silniku  Turnigy D2826-6 2200kv Outrunner Motor  i śmigle  TGS 6x5E muszę korzystć z Li-Pola 1300 mAh 45C-90C. Włożenie Li-Pola 1300mAh 25-30C lub 25-30C powoduje, że model po wyrzucie z ręki nie ma mocy by wznieść się w powietrze - efekt jak w minucie 3:03 filmiku poniżej. Li-Pole 25-50C są w pełni sprawne.

 

 

Postanowiłem więc zrobić mały eksperyment. Ponieważ nie włożę większego śmigła niż 6" przerobiłem śmigło 7x6 na ...6x6. Jutro pomierzę prądy podczas pracy z tym śmigłem.

 

post-10327-0-04195300-1429470843.jpg

 

 

Czy waszym zdaniem takie rozwiązanie pomoże przy starcie F-18 z Li-Polem 1300 mAh 25-50C?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy wykazały znaczący wzrost poboru prądu, ciągu mierzonego na wadze i ciągu odczuwalnego podczas trzymania modelu w ręce.
A wszystko to zależne od wydajności prądowej pakietu Li-Pol. Myślę, że nie będę miał problemu ze startem modelu na Li-Pol 1300mAh 25-50C  - odczuwalny ciąg jest większy pomimo, że ten mierzony na wadze porównywalny jak na śmigle 6x5E.

 

Regulator ten sam - 35-40A.

 

Tabela wyników pomiarów.

post-10327-0-03982900-1429696978.jpg

 

Dźwięk wydawany podczas pracy silnika na śmigle "6x6" przyjemniejszy dla ucha - to już nie komar  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak pomyślałem, ale przecież to łatwe do wychwycenia uchem ;) .

Gdyby jednak tak było, to te 29A przy 60% wzrosło by znacznie przy 100% gazu.

A to już mało prawdopodobne przy tym silniku, który do tej pory pobierał ma 21A.

Chociaż pieron wie...

 

Ciekawe, co Rafał na to. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadajnik jest dobrze skalibrowany. Może to duża niedokładność mojego przyrządu pomiarowego i zamiast 29.5A rzeczywisty pobór to 35A czyli granica możliwości regulatora. Albo regulator nie ma deklarowanego zakresu prądowego 35-40A?

 

EDIT

Są jeszcze inne możliwości tego stanu rzeczy - podpowiedź kolegi modelarza

1. Regulator zaprogramowany na 60% zakresu THR
2. Spadek napięcia na akumulatorze do 9,9V (3x3,3) i regulator odcina moc - w moim przypadku testy robiłem na w pełni naładowanych akumulatorach dlatego jest to mało prawdopodobne.
3. Zrywanie strug powietrza na śmigle.

Sprawdzi się w locie czy pomiędzy 60-1000% THR coś się zmienia.
Jeśli się zmienia to może być punkt 2 lub 3 a nawet oba razem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem braku zmiany mocy przy położeniu przepustnicy 60-100% rozwiązany. To wina prostego regulatora, który jest zainstalowany. Musiałem zmienić ustawienia w nadajniku dotyczące kanału 3 (THR) tak aby zakres pełnej mocy miał odzwierciedlenie przy ruchu drążka przepustnicy w pełnym zakresie tj.: od 0-100% THR a nie jak poprzednio w zakresie 0-60% THR.

 Dokonałem pomiarów:

- stare śmigło TGS 6x5E  - 19.500 obr/min, 21,4 A, ciąg 442g.

- nowe śmigło  przerobione z APC 7x6 na APC "6x6"  - 15.000 obr/min, 29,5A,  ciąg 540g.

 

Problem ze startem na Li-Pol  1300mAh 25-50C także rozwiązany - ten LI-Pol ze względu na dużą rezystancję przeznaczony jest już tylko do celów testowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I po testach  :)  nowego śmigła APC "6x6". 3  pakiety wylatane.

WNIOSKI:

 - model przy starcie odchodzi prawie sam z ręki niezależnie od zastosowanego (25C, 45C) pakietu Li-Pol,

 - nie ma potrzeby wykonania energicznego rzutu w przód przy starcie,

 - max prędkość przelotowa dla śmigła APC "6x6" mniejsza niż przy oryginalnym TGS 6x5E

 - lot w pionie to teraz żaden wysiłek dla modelu

 - jak testy wykazały: pobór prądu większy aż o 8,1A przy mniejszych o 4.500 obr/min

 - czas lotu skrócił się z 4,5 minuty przy oryginalnym TGS 6x5E do 3 minut dla śmigła APC "6x6". W komorze modelu większego np: 1500 mAh pakietu nie zmieszczę.

 

Pakiety 1300 mAh 25-50C lub 45-90C po locie ciepłe ale dały radę przy tak dużym poborze prądu (29,5A) ale jeden pakiet (ten od małego Mustanga) o nieznanym mi "C" chyba padł.... Spuchnięty jakby go rój os pożądlił.

 

post-10327-0-12121900-1433486373.jpg

 

Prawdopodobnie to 20C...... nie dał rady przy poborze 29,5A na nowym śmigle (20x1300mAh = 26A) .

Sprawdzę jego parametry, naładuję może jeszcze trochę pożyje.

 

Testy zaliczone, powracam do śmigła TGS 6x5E aby nie ugotować kolejnych pakietów i cieszyć się dłuższym czasem lotów.

F-18 w całości powrócił do bazy. Misja zaliczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

lot nr 2 - 45 minut po pierwszym locie - było już ciemniej i zimniej stąd kamerzysta miał problem z utrzymaniem kamery a pilot z lądowaniem :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=C9uYswUZ1Ko&feature=vmdshb

model super :) ,no i pilot modelarz dał popis kunsztu modelarskiego.ślicznie to wszystko ogarnołeś od początku do oblotu,miło sie czytało cały temat,szkoda że tak póżno z mojej strony ;) .gratulacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

model super :) ,no i pilot modelarz dał popis kunsztu modelarskiego.ślicznie to wszystko ogarnołeś od początku do oblotu,miło sie czytało cały temat,szkoda że tak póżno z mojej strony ;) .gratulacje

 

Miłe słowa na koniec mojej przygody z F-18.

Dziękuję.

Kilka dni temu odbyłem pożegnalny lot tym modelem.

Od dzisiaj F-18 ma nowego właściciela i będzie sprawiał (mam nadzieję) radość z lotów innemu modelarzowi.

THE END. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.