Skocz do zawartości

YAK 88'EF /23.09 filmik/


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po Extrze 330 postanowiłem spróbować Yaka 54. Wymiary modelu kwalifikują go do F3M.

Rozpiętość 88` - pomiar - 225 cm

Długość 86` - pomiar - 205 cm (sam model bez śmigła i kołpaka)

Waga do lotu 7,5 -8,5 kg

Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Rozpakowuję paczki, bardzo solidnie opakowane w podwójne kartony, a największa zabezpieczona konstrukcją ze sklejki.

yak1.jpg

yak2.jpg

yak3.jpg

yak4.jpg

yak5.jpg

cdn..

i kolejne ujęcia

yak6.jpg

yak7.jpg

skrzydła wchodzą w kadłub

yak8.jpg

duralowe kołki ustalające (ok10cm)są już w skrzydle

yak9.jpg

yak10.jpg

yak11.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 110
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
a ja błąd konstrukcyjny, oby nie był tak wypełniony cały dzwigar jak przy rurkach prowadzących :shock:

Skrzydła Yaka i Extry wyglądają w konstrukcji dość podobnie.

W tej firmie nie spodziewam się raczej błędów konstrukcyjnych.

Yak

yak13.jpg

Extra

yak14.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock: Jejku jaka paczka. Pierwszy raz widzę taką paczkę i części tak solidnie zapakowanie. :shock:

 

Jaki silnik zastosujesz?

Zastosuję DA 50.Zastanawiam się jeszcze nad tłumikiem.Jest bardzo ciekawe rozwiązanie z węglową rura rezonansową , ale są to duże koszty i raczej sprawdzę najpierw latanie z tłumikiem MTW. W Extrze o wadze 7,2 kg mam ok. 30-40% zapasu mocy na tym silniku. Jeśli uda się uzyskać wagę Yaka do 8,5 kg to sądzę ,że taka wersja wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ma Jaka z Top model 2.3m rozpiętości. wazy to to 9kg i na DA 50 i tłumiku typu Pits było trochę słabo z mocą. Modelik wisiał ale odejścia z zawisu nie było prawie wcale. Wszystko zmieniła rura rezonansowa KS. Z 11,5kg na zwykłym tłumiku zrobiło sie 15kg ciągu. Teraz maszyna lata pięknie, mocy nie brakuje;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ma Jaka z Top model 2.3m rozpiętości. wazy to to 9kg i na DA 50 i tłumiku typu Pits było trochę słabo z mocą. Modelik wisiał ale odejścia z zawisu nie było prawie wcale. Wszystko zmieniła rura rezonansowa KS. Z 11,5kg na zwykłym tłumiku zrobiło sie 15kg ciągu. Teraz maszyna lata pięknie, mocy nie brakuje;)

Tak, rozmawiałem z Darkiem i porównywaliśmy osiągi na różnych tłumikach. Widziałem jak ten model lata bez rezonansu i nie bylo problemu z mocą. Zależy jaka waga wyjdzie na finale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na hardware , to chyba nie zapomnieli o niczym. Dużo bogatsze wyposażenie niż CARF.Są wszystkie snapy,śruby i nakrętki.Jest podwozie tylne z kółkiem. Wszystkie dżwigienki (podwójne mocne).

yak15.jpg

Serwa rekomendowane to min. JR 8611 wszędzie.

Ja zastosuję 4 szt JR DS8711 - 25 kg na lotki i wysokość

Na kierunek JR DS8911 najnowsze 29 kg z mocną obudową metalową.

Na gaz szybkie i mocne S 9405.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce przekreślać DA50 w tym modelu - ale bez rezonansu może mu do figur 3D braknąć - w tym modelu widziałbym mvvs58 lub zdz60. Najlepiej wypada mvvs58 - mam takiego i w moim ultimate 1,85m 8,3kg sprawdza się idealnie duży zapas mocy. Wcześniej tym ultimatem "targał" wspomniany zdz60 - mimo że jest to konstrukcja mniej nowoczesna niż mvvs58 i katalogowo ma niby tylko 5,4KM to ma ogromny moment i na tłumiku JMB na bieli 24x10 kręci ponad 6000 obrotów co daje spory ciąg. Oba silniki są sporo cięższe od DA50 (1,8Kg) ale przy tej wielkości modelu lżejszy silnik spowoduje braki masy na „mordzie”. Co do rury rezo do DA - nie ma najmniejszego powodu kupować węglowej - zbytnia ekstrawagancja - tradycyjna - nie zaszkodzi KS - ale czeskie AMT są równie dobre. Jeśli kogoś to zainteresuje - to modelarze holenderscy z powodzeniem stosują silniki ZDZ z rurami rezonansowymi. Znam przypadek gdzie ZDZ60 napędza extre 2,6m o wadze 9,5kg wykręcając na rezonansie na śmigle 24x12 6900 obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce przekreślać DA50 w tym modelu - ale bez rezonansu może mu do figur 3D braknąć - w tym modelu widziałbym mvvs58 lub zdz60. Najlepiej wypada mvvs58 - mam takiego i w moim ultimate 1,85m 8,3kg sprawdza się idealnie duży zapas mocy. Wcześniej tym ultimatem "targał" wspomniany zdz60 - mimo że jest to konstrukcja mniej nowoczesna niż mvvs58 i katalogowo ma niby tylko 5,4KM to ma ogromny moment i na tłumiku JMB na bieli 24x10 kręci ponad 6000 obrotów co daje spory ciąg. Oba silniki są sporo cięższe od DA50 (1,8Kg) ale przy tej wielkości modelu lżejszy silnik spowoduje braki masy na „mordzie”. Co do rury rezo do DA - nie ma najmniejszego powodu kupować węglowej - zbytnia ekstrawagancja - tradycyjna - nie zaszkodzi KS - ale czeskie AMT są równie dobre. Jeśli kogoś to zainteresuje - to modelarze holenderscy z powodzeniem stosują silniki ZDZ z rurami rezonansowymi. Znam przypadek gdzie ZDZ60 napędza extre 2,6m o wadze 9,5kg wykręcając na rezonansie na śmigle 24x12 6900 obrotów

Silnik desygnowany przez producenta to DA50, więc nie ma obawy ,że będzie niedoważony na przód.Na dziś myślę ,że najważniejszę jaka będzie waga.edit

Waga jest nastepująca

Kadłub z rurami 1580g

skrzydła 2 szt 1180g

kierunek 130g

wysokości 2 szt 275g

kabina 400g

maska 360g

hardware 180g

podwozie 520 g

razem 4625g

Pozostaje silnik,zbiornik,zasilania,radio,serwa,koła,właczniki i kleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model na DA50 na pewno będzie latał - ale weź pod uwagę nie tylko masę - ale też fakt że model jest ogólnie większy od obecniej extry no i to Yak - czyli kawał maski a co za tym idzie wieksze opory...

Słusznie Krzysztof, to naprawdę spora mordka.Od razu włożę tam rezonans. KS nie wychodzi jednak wcale tanio. To 168 E. i waga 300 g.Węglowy waży tylko 120g i ma dużą przewagę nad metalowym - nie nagrzewa się. Waga tylko 120g !

Jakiej firmy rurę jeszcze można tu zastosować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem cos podobnego napisać wcześniej, ale nie wiem dokladnie jakich zywic używa sie do produkcji tych kompozytow. Standardowe miękna juz przy 70-80 stopniach. Są żywice które i wytrzymują 200-300, ale proces technologinczy jest znacznie bardziej kosztowny. Przy temperaturach spalin jest bardzo mozliwe ze mogą ulegać wypalaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.