Skocz do zawartości


Zdjęcie

Electronic Balancer


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 "COACH"

"COACH"
  • Modelarz
  • 7 postów
  • Age: 30
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:KRZYSZTOF

Napisano 19 październik 2012 - 23:59

  • ​Witam!! Zastanawiam sie od jakiegos czasu nad wyważarka Jet Joe,producent pisze ze pracuje z piezo przetwornikiem i obsluguje kazdej wielkosci kola turbin madelarskich silnikow odrzutowych.Pytanie moje brzmi czy cos takiego jest w stanie odpowiednio wywazyc caly uklad by mogl sprawnie pracowac do kazdej wymiany łozysk.Nie wyglada to zbyt profesjonalnie ale skoro producent silnikow wprowadza do oferty taki produkt to musi to jakos sprawnie dzialac,prosze o opinie kolegow wiedzacych cos w tym temacie850914.jpg

  • 0

#2 RomanJ4

RomanJ4
  • Modelarz
  • 1620 postów
  • Age: 56
  • SkądSkępe
  • Imię:Roman

Napisano 20 październik 2012 - 19:08

Zastanawiam się w jaki sposób bez enkodera (bo chyba go niema) taki układ może wskazać który punkt turbiny jest cięższy? Chyba jest w stanie tylko wskazać że masy są nierówno rozłożone.

Kiedyś (jeszcze w szkole :o ) w czasopiśmie "Моделист-Конструктор" widziałem ciekawą i nieskomplikowaną mechanicznie konstrukcję wyważarki opartą na lampie stroboskopowej, bodaj samochodowej, która wyzwalana była wierzchołkiem drgania.
Na mierzonym elemencie była naniesiona podziałka i błysk pokazywał które to miejsce, podobnie jak punkt zapłonu w samochodzie. Niestety nie jestem w stanie tego odnaleźć, a szkoda.

Edit. W necie znalazłem filmik do czegoś podobnego
http://www.youtube.c...w&v=xBfjtTVcZ9s

może się przyda
http://www.rcgroups....d.php?t=1536133
http://www.jetstuff.co.uk/
http://www.pulse-jet...=3659&start=180
  • 0

#3 "COACH"

"COACH"
  • Modelarz
  • 7 postów
  • Age: 30
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:KRZYSZTOF

Napisano 20 październik 2012 - 21:12

Producent nie pisze zbyt wiele o tej wyważarce i zamiescil tylko to zdjęcie,a bez enkodera nie wyobrażam sobie jak to by mialo pracowac,mogl bym napisac do JET JOE ale odpowiedz napewno bedzie pozytywna o tym produkcie.Ciezko zaufac firmie JET JOE slyszac o problemach z turbinami,chyba ze sie cos zmienilo z ich trwaloscia,zna moze ktos podobne wyważarki lub moze producenta ktory oferuje cos takiego?
  • 0

#4 RomanJ4

RomanJ4
  • Modelarz
  • 1620 postów
  • Age: 56
  • SkądSkępe
  • Imię:Roman

Napisano 20 październik 2012 - 21:55

Popatrz kolego może tu
http://jetbeetle.com/
http://www.jetstuff.co.uk/
http://usbmicrobalance.com/
(niestety nie znam angielskiego aby dokładnie się zapoznać)
a tu "samodiełka"
http://www.pulse-jet...=3659&start=180
  • 0

#5 "COACH"

"COACH"
  • Modelarz
  • 7 postów
  • Age: 30
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:KRZYSZTOF

Napisano 20 październik 2012 - 22:26

Dzieki Roman ;) jest tu tego troche i napewno cos ciekawego wyczytam tylko zastanawia mnie dlaczego wszedzie wywazane jest to poza silnikiem,czy nie powino to odbywac sie w ten sposob?
  • 0

#6 d.a.r.o.

d.a.r.o.
  • Modelarz
  • 592 postów
  • Age: 53
  • Skąd3city
  • Imię:Darek

Napisano 20 październik 2012 - 22:50

Koła też wyważa się poza samochodem ;)
  • 0

#7 RomanJ4

RomanJ4
  • Modelarz
  • 1620 postów
  • Age: 56
  • SkądSkępe
  • Imię:Roman

Napisano 20 październik 2012 - 22:52

No bo w zasadzie jedyną ruchomą częścią mogącą doprowadzić do uszkodzenia nie tylko zresztą silnika ale i modelu jest sam wirnik. Spora masa + wysokie obroty w razie niewyważenia mógłby nieźle narozrabiać. Reszta silnika jest masą spoczynkową, więc nie bierze udziału w samym procesie wyważania, a jeśli jest duża to może wręcz tłumić niewielkie drgania samego wirnika i zafałszować obraz rozkładu mas. Wpływ ewentualnej wibracji od silnika rozruchowego można pominąć, bo poza samą fazą rozruchu jest wyłączony, poza tym jego wirnik wyważony fabrycznie.
  • 0

#8 "COACH"

"COACH"
  • Modelarz
  • 7 postów
  • Age: 30
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:KRZYSZTOF

Napisano 21 październik 2012 - 11:25

dzieki to wiele tlumaczy :) Jeszcze takie pytanko odnosnie lożysk.... Zastanawiam sie czy zastasowanie modyfikatora+ ochronilo by na dlużej lożyska,od wielu lat stosuje to w samochodzie i naprawde dziala,preparat ma zastosowanie praktycznie do kazdego rodzaju metalu http://www.modifikat...nosc-do-silnika Zainteresowany tym tematem napisalem do producenta i dostalem odpowiedz: "Zgodnie z informacją z działu technicznego Modifikator Plus można stosować w każdym silniku czy mechanizmie gdzie zachodzi tarcie. Aplikacja w tym przypadku może odbywać się poprzez dodanie Modifikatora do oleju turbinowego"Co wy drodzy koledzy myslicie o tym?? czy ma to wogole jakis sens i czy moze pomóc w przypadku turbiny modelarskiej??
  • 0

#9 RomanJ4

RomanJ4
  • Modelarz
  • 1620 postów
  • Age: 56
  • SkądSkępe
  • Imię:Roman

Napisano 21 październik 2012 - 12:10

W turbinach występują dwa czynniki trochę różniące się od tych w innych mechanizmach, mianowicie: - wyższa niż w innych silnikach temperatura środowiska (brak wymuszonego chłodzenia czynnika) - wysokie (15 ~ 20-kilka tysięcy) obroty Jak w takich warunkach będzie się spisywać ten specyfik? Nie wiadomo, chyba nikt tego nie testował. Co nie znaczy, że się może nie nadaje. :huh:
  • 0

#10 "COACH"

"COACH"
  • Modelarz
  • 7 postów
  • Age: 30
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:KRZYSZTOF

Napisano 21 październik 2012 - 12:40

Wlasnie zastanawia mnie jak by to pracowalo w takich temperaturach :huh: jeszcze takie pytanie odnosnie polskich GTM-ÓW czy ktos tu na forum byl lub jest uzytkownikiem tych turbin? jak sie one spisuja? Czy faktycznie warte sa uwagi?
  • 0

#11 RobertK

RobertK
  • Modelarz
  • 463 postów
  • Age: 48
  • SkądGarwolin
  • Imię:Robert

Napisano 28 październik 2012 - 21:16

"COACH" za pomocą przedstawionej wyważarki możesz przy "odrobinie" cierpiliwości i czasu wyważyć zespół wirujący.

wysokie (15 ~ 20-kilka tysięcy) obroty

Roman ,pewnie miał na myśli ok 100 - 250 tysięcy obrotów ,bo w takim zakresie pracują turbiny ;)
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych