Skocz do zawartości

Fly Fly Hobby MDM-1 FOX- relacja z...przykręcania serw i montażu


Radek Oleksy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nie przesadzajcie z tym "tragicznie " o takim ruchu jak wklejenie nowej wręgi myślałem, ale kadłub jest owalny od kabiny i jest jeszcze jedna wręga i wzmocnienia wcześniej więc wklejenie samej wręgi silnika spowoduje zdeformowanie kadłuba i będzie jeszcze gorzej - trzeba zmienić wręgi i wzmocnienia od kabiny do dziobu. Jak doreguluję model i trochę polatam to się zastanowię czy model jest wart kilkunastu godzin dodatkowej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może jakiś film z oblotu?Bardzo poważnie się nad tym modelem zastanawiam.Napisz jak się zachowuje w powietrzu,jest łatwy w pilotażu,nie będzie problemowy dla początkujących,łatwo się przewala,wpada w kora itp?

Latam już kilka sezonów,wprawę jakąś tam mam ale asem to nie jestem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam !

 

Mam pytanko o skrzydła

Jakie tam są dźwigary i jakie lączniki skrzydeł bo z tego co wyczytałem sa konstrukcyjne-balsowe.

Jakie sa cieciwy ? i max grubosc przykadłubowa, jakie sa cieciwy lotki-klapy

Czy statecznik poziomy ma jakis profil ?

ile koledze wyszła waga do lotu ? widziałem ze jakies 2800g - nadal to aktualne

 

Jak sie sprawdza mix lotek-klap przy ladowaniu. ( po ile stopni sie wychylaja)

 

Jak nie trudno sie domyslic mam podobny kadłub (Fox 3metry) i planuje dorobic mu resztę :-)

 

I jeszcze pytanie dla tzw"słabszych"... czemu silnik jest "do góry"

 

Z lotniczym pozdrowieniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydła są konstrukcyjne kryte skorupowo, jako łącznik jest solidny pręt węglowo-szklany. Cięciwy pomierzę i napiszę .

Waga gotowego do lotu modelu wynosi 2900g .

Mikser (hamulec) klap i lotek działa bardzo dobrze, ale nie wiem ile sie wychylają - tą wartość dobieram, doświadczalnie w czasie lotów .

Czemu silnik jest do góry wie tylko Chińczyk :-) , ale nie przeszkadza to w lataniu . Po przerobieniu przodu kadłuba zrobię silnik na zero

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Gratuluję wyboru, montażu oraz pierwszego udanego oblotu Fox-a. Model naprawdę robi pozytywne wrażenie. Zastanawiam się również nad jego zakupem. jak myślisz, czy można by ten model wystartować z ręki ( łąki z których grzecznościowo korzystam maja raczej wyższą trawę). i napisz jak możesz ile kosztował Cię model wraz z przesyłką. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

MOdel kosztuje 990,- zł wersja elektoz silnikiemi i 840,-zł wersja bez silnka LINK . Co do startu z ręki to nie wiem bo nie próbowałem na YT sa filmy jak ludziska lataja tymi modelami na zboczu i dają radę więc chcyba powinno sie udać. Jak tylko będę mógł wjechac na lotnisko nakręcimy filmik z lotu i może spróbuję wystartować z ręki.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Z mojej strony jedna przestroga dotycząca nakrętki śruby mocującej skrzydło od strony krawędzi natarcia: u mnie przy pierwszej próbie przykręcenia, nakrętka... wpadła do środka skrzydła.

Kilkugodzinne próby bezinwazyjnego wciągnięcia jej na miejsce magnesami neodymowymi spełzły na niczym. Skończyło się na nawierceniu otworu rewizyjnego i opeacji laparoskopowej z użyciem długiego gwintowanego pręta, drugiego zakrzywionego w "L" i kleju montażowego.

Do nakrętki od strony krawędzi spływu jest dostęp przez okienko przygotowane do przewodów serwa, ale tak czy inaczej warto na nie uważać (lub profilaktycznie wzmocnić ich wklejenie jeśli w ogóle są wklejone, bo ta moja raczej nie była, a nie są to też nakrętki kłowe).

 

DSC05341_zpsbcf3aa5e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej Radku, jak tam losy Twojego Fox'a? Ja powolutku składam swojego, a że nie jest to popularny model liczę nadal na informację od Ciebie z przecierania szlaków ;)

 

Póki co, zakończyłem pracę nad wręgą silnikową - po wyfrezowaniu tej fabrycznej razem z ostatnimi odcinkami podłużnic i rozgrzaniu nosa, wcisnąłem nową wręgę i przez pierwsze minuty było super - potem pojawiło się pęknięcie na szwie, u góry. Tragedii jednak nie było - podkleiłem i zaszpachlowałem rysę i w sumie góra wyszła lepiej niż dół, który bez pęknięcia nie dopasował się aż tak ładnie do okrągłej wręgi.

 

DSC05551_zps8c32e432.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Mój dopiero wczoraj został ukończony, nadajnik już zaprogramowany - oblot planuję dopiero na ostatni weekend czerwca, jako że organizujemy wypad rowerowy na odludzie, będzie okazja bezpiecznie go ulotnić - to mój pierwszy lot nie tylko tak dużym modelem, ale do tego pierwszym nie piankowym, więc stres będzie znaczny. Póki co, jeszcze cały i zdrowy:

 

1548193_240939469434675_8183740642964396

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć Marcin, czy oblot się odbył czy został odłożony.

Oblot był wcześniej niz planowałem, bo mnie korciło a warunki były sprzyjające - lata wybornie, lądowac muszę się tradycyjnie nauczyć, główne koło już przerobione, drobne naprawy i regulacje też za mną, po kolejnym locie najprawdopodobniej zmieni kolor na czerwony (jak tylko znajdę swój pistolet lakierniczy) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny model. 

Swego czasu kupiłem na HK model FlyFly ASK21. Też cudnie to lata, majestatycznie, spokojnie, a w powietrzu gwiżdże aż miło. Ale jakbym wówczas wiedział, że FlyFly robi takiego ładnego Foxa to na pewno brałbym lisa. Piękna linia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać ze model lata dodrze , natomiast słabym punktem modelu jest niewątpliwie podwozie główne. Długie ramie zawieszenia koła będzie powodować wyłamywanie półki ze sklejki, przy każdym twardszym przyziemieniu. Zastanawiam się co z tym problemem zrobić ,myślę o przykręceni zawieszenia na amortyzatorach gumowych i skróceniu ramienia siły gnącei, poprzez zabudowę elastycznej podpórki. Dlatego interesuje mnie Marcine w jakim  zakresie dokonałeś przeróbki podwozia głównego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.