Skocz do zawartości

Opinie o Artist TopModel


Geralt

Rekomendowane odpowiedzi

Wyglada na Kabriolina ze zmienionymi skrzydlami, tak więc mógłbym coś napisać o kadłubie - warto wzmocnić przednią wręgę żeby mocniej trzymała się reszty kadłuba, poza tym kolejna wręga u mnie z czasem u góry zaczęła się lekko odklejać i kadłub u góry, przy wyciąganiu skrzydeł, potrafił się lekko rozszerzać. W związku z tym też metalowa rurka w którą wchodzą kołki ustalające skrzydło też się wyrobiła w swoim mocowaniu i luźno chodzi (tzn możnaby było ją wysunąć- kąty skrzydeł nadal trzyma właściwe). Generalnie kadłub zrobiony lekko i porządnie. U mnie, do Kabriolina dali podwozie od The Artist - przy pierwszym locie miało nylonowe śruby - przy starcie w Jaworznie od razu poszły - dalem dzięki Grześkowi Cz. zwykłe metalowe i trzymają - a podwozie mam skośnie do tyłu :)

 

Bierz i pisz jak lata - mnie się piernik też podoba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

Mnie również bardzo podoba sie ten model i przymierzam sie do zakupu. Myślę o wersji ARC - pod napęd elektryczny. Celowo chcę kupić nieoklejony folią, ponieważ myślę o wzmocnieniu kadłuba tkaniną szklaną. Chętnie wysłucham opinii innych użytkowników tego modelu, jak się zachowuje w powietrzu. Może któryś z kolegów modelarzy lata wersją elektryczną - byłbym ciekaw jaki zastosował zespół napędowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Geralt, czy moglbys powiedziec cos wiecej o ''The Artist'' ?

Wprawdzie jam nie Geralt ale Artist też u mnie zagościł :D

Waga mojego do lotu z napędem elektro ok. 2500g. Dokładnie ciężko zważyć na mojej niewielkiej kuchennej wadze. Odliczając wyposażenie (wagi przybliżone, orientacyjne): silnik + śmigło + RM 400g, pakiet 480g, regler + złącza 60g, serwa 140g, odbiornik 20g czyli razem 1100g pozostaje na model 1400g. Znając wagę wyposażenia do spalinki można sobie policzyć orientacyjnie całość do lotu. Na wadze można trochę zyskać oklejając folią transparent czy dając węglowe podwozie. W każdym razie mój lata bardzo przyjemnie i na pewno nie jest latającą cegłą. Przy tej powierzchni obciążenie wychodzi na poziomie bardzo przyzwoitym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie Krzysiek odpowiedział, a ja mogę się do tego przychylić. Tego Artista kolegi Adama nie ważyliśmy, ale mogę pochwalić się o wadze Rebelova. Gotowy do lotu (bo już więcej do niego nie włożę poza paliwem) waży 2870g. Zakładając, że jest to modelik trochę większy to waga 2500g dla Artista jest jak najbardziej do osiągnięcia. W Artiscie mieliśmy trochę problemu z wyważeniem, bo silnik wsadziliśmy 15ccm ASP 4-takt i przód był ciężkawy.

A można szykować się na oblot w niedzielę :rotfl: - na razie Reblove

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Więc dla zainteresowanych Artist oblatany. Na temat odczuć pilota nie będę się wypowiadał bo ja go nie pilotowałem. Ze strony widza wygląda na super zabawę. Model trochę szybszy od mojego Reblove.

Konfiguracja jaką pamiętam:

Silnik ASP 15ccm 4-T (ciężko go tylko zmieścić w tym modelu)

Śmigło 14x6 Pelikan

Odbiornik i serwa Hitec

Pilot zaliczył pierwszy lot spaliną, ale miał rumieńce :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam! Jestem poczatkujacym modelarzem i przymierzam sie do kupna Artista. Na stronie Topmodel jest pod akrobatami, a w opisach modelarzy ze jest to model 3D. Jak sie spisuje w stosunku do Diablotica albo Kabriolina ktore sa 3D? Rozumie ze chodzi o profil skrzydła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc dla zainteresowanych Artist oblatany. Na temat odczuć pilota nie będę się wypowiadał bo ja go nie pilotowałem. [ciah]

Pilot zaliczył pierwszy lot spaliną, ale miał rumieńce :lol2:

 

a 2-3 tygodnie pozniej Artist zaliczyl kreta i ognisko :/

wypadla bateria od odbiornika po odczepieniu sie kabinki...

 

niestety :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak wygladaja mozliwosci 3D Artista?

Nie wiem, nie widziałem w akcji, ale należy domyślać się, że średnio. Ja do 3D wybrałem Kabriolina. To to samo, tylko z innym skrzydłem. Skrzydło Artista ma większą rozpiętość, większe wydłużenie, wyraźny skos i skośne natarcie, za to lotki mają mniejszą powierzchnię niż w Kabriolinie. Przy kręceniu akrobacji będzie OK, ale już przy wszelkich figurach związanych z wiszeniem na śmigle będą kłopoty. Do tego dochodzi znacznie większe obciążenie powierzchni nośnej.

 

 

EDIT: błędy :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarantuję, że dobry pilot poradzi sobie z Artistem we wszystkich figurach z zawisem. Na pewno nie jest to FunFly jak Kabriolin, ale nic nie stoi na przeszkodzie by latał 3D. No chyba, że pilot :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ miałem Kabriolina a obecnie mam Artista więc mogę porównać te modele. Wprawdzie dobrym pilotem bym się nie nazwał ale próbowałem zawisu Artistem, na pewno się da a skala trudności jest podobna. W obu miałem to samo wyposażenie i różnica w wadze wychodzi jakieś 300-400g (dokładnej wagi nie pamiętam). Kabriolin jest typowym funflayem z grubym profilem i małym obc. powierzchni. To daje możliwość latania z małą prędkością co przy Artiście jest raczej trudne i mało bezpieczne. Generalnie do typowego 3D polecam raczej Kabriolina, do akrobacji z ew. dodatkiem 3D dobrym wyborem będzie Artist. W obu modelach zastosowałem napęd elektro - Kabriolin latał nawet do kilku minut dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mam jeszcze trzy pytania:

1. Czym rozni sie Kabriolin od Diabolic, poza mala roznica w wielkosci?

2. Wolalbym bardziej podpiac do do ktoregos z tych w pkt 1 spalinowyniz elektryk bo ladowanie aku jest bardziej czasochlonne niz wlewanie paliwa a cena paliwa jest do przelkniecia. 2 takt jest lzejszy i mocniejszy od 4 taktu ale ktos napisal gdzies ze 4 takty szybciej reaguja na nagle zwiekszenie obrotow. Prosze o jakies opinie co do takiego modelu zalozyc?

3. Jak na tle pkt 3. wyglada sprawa silnikow benzynowych? Oczywiscie nie do tak malego ale generalnie jaka jest roznica w lataniu i uzytkowaniu benzyny w stosunku do 2 i 4 taktow np. 45ccm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.