Skocz do zawartości

P-51D Mustang z Art-Tech


RAFALR30
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę, że prędkość wypuszczania/chowania zależy tylko od samego mechanizmu. To nie jest serwo, które można ustawić w dowolnej pozycji. Zmiana wysterowania kanału jest tylko sygnałem dla rozpoczęcia ruchu. Ruch rozpoczyna się po przekroczeniu pewnego poziomu wysterowania. Gdy włączysz spowalnianie w aparaturze, osiągnięcie tego poziomu ma miejsce póżniej niż bez spowalniania - dlatego obserwujesz opóźnienie. "sprzętowy" spowalniacz też tylko wprowadzi opóźnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pokazały testy i powyższa opinia w zastosowany przeze mnie mechanizmie podwozia nie można wyregulować szybkości (czasu) chowania i wysuwania podwozia tak z poziomu programu nadajnika czy z zastosowanie regulatora prędkości - Turnigy servo speed regulator.

Gdyby ktoś chciał zastosować go w swoich modelach do innych mechanizmów podwozia czy sterowania klapami lub innymi elementami zamieszczam poniższy schemat podłączenia.

Serwomechanizmy można podłączyć do każdego kanału także poprzez kabel Y.

 

post-10327-0-83337800-1383501106_thumb.jpg

 

SW1 oraz SW2 - regulacja szybkości dla wszystkich kanałów CH1, CH2 i CH3

SW3 - ustawienie kierunku obrotu normalnego i w kierunku przeciwnym tylko dla kanału CH3

IN - Input - wejście z odpowiedniego kanału sterującego z odbiornika.

 

Ogólnie mała, lekka, tania zabawka. Minus - sterowanie wszystkimi 3 kanałami z jednego kanału odbiornika.

Lepszym rozwiązaniem dla sterowania np.: mechanizmem podwozia i klapami zamykającymi wnękę podwozia jest

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__30983__Turnigy_Smart_Retractable_Landing_Gear_Gear_and_Door_Sequencer.html

lub

https://www.hobbykin..._w_Display.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demontaż fabrycznych części rozpoczęty.

1. część dolna elementów mocowania podwozia

post-10327-0-55775900-1383598486.jpg

 

2. część górna elementów mocowania podwozia po zdarciu czarnego pasa ze skrzydła

post-10327-0-08732400-1383598487.jpg

 

3. pierwsza przymiarka "na sucho"

post-10327-0-48163000-1383598489.jpg

 

Grubość skrzydła jest wystarczająca do schowania mechanizmu podwozia i goleni podwozia wraz z kołem - to będzie jednak zmaganie o każdy 1mm grubości skrzydła. Przewidziałem wzmocnienie wnęk od podwozia i górnej części skrzydła - ale o tym później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

"Nagle - gwizd! Nagle - świst!

Para - buch! Koła - w ruch!

Najpierw powoli jak żółw ociężale

Ruszyła maszyna po szynach ospale."

 

I tak przebiega moja praca przy podwoziu :)

 

Trzeba było przebić się na wylot, wyciąć elementy starego mocowania, trochę wydłubać pianki i wkleić listewki sosnowe do montażu mechanizmu podwozia.

post-10327-0-55854300-1384711321.jpg

 

Kolejna przymiarka przed mocowaniem - w dolnej części podstawa mocowania mechanizmu wystaje poza obrys skrzydła po to aby mechanizm nie wystawał w górnej części skrzydła

post-10327-0-40260300-1384711322.jpg

 

Widok z góry.Nastąpiła konieczność rozebrania goleni podwozia w celu skrócenia oryginalnego drutu i odpowiedniego wyprofilowania końcówki, która będzie włożona w otwór w ruchomym mechanizmie.

post-10327-0-04975000-1384711322.jpg

 

Wszystko zmierza w dobrym kierunku.

Następny krok - ustawienie odpowiedniego konta goleni podwozia i drylowanie głównych komór podwozia wraz z opracowaniem ścianek bocznych i dna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj skończyłem drążenie wnęk podwozia.

 

Mój warsztat.

 

post-10327-0-16337100-1385851093_thumb.jpg

 

post-10327-0-97042700-1385852221_thumb.jpg

 

Następny ruch to opracowanie tych wnęk - oklejenie (co wzmocni skrzydło) przezroczystą klisza i pomalowanie na srebrno.

W miejscu gdzie przebiega w skrzydle okablowanie (obecnie zaklejone srebrną taśmą) włożę i przykleję dla dodatkowego wzmocnienia płaski pręt węglowy.

 

Niestety po zamontowaniu oryginalnej goleni podwozia i koła okazało się, że koło wystaje o około 4mm. Mechanizmu nie zagłębie bo będzie wystawać ponad górną część skrzydła.

 

Rozważam więc następujące warianty:

1. oryginalna cała goleń (drut i plastik) + cieńsze koło

2. oryginalne tylko pionowa część goleni (drut i plastik) bez tej części która jest wygięta + oryginalne koło (które mocowane na samym drucie "wpadnie" głębiej

3. oryginalne tylko pionowa część goleni (drut i plastik) bez tej części która jest wygięta + cieńsze koło (które mocowane na samym drucie "wpadnie" głębiej

4. Odchudzone nowe golenie podwozia (oryginalny drut na który przykleję i pomaluję słomkę do picia napojów ) + oryginalne lub

nowe koło.

 

Przymiarki pokażą który wariant będzie dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Od góry miejsca wycięte na mechanizmy podwozia zaślepione kliszą a powierzchnia pod którą znajdują się komory koła i w której umieszczony jest serwomechanizm klap wzmocniona także kliszą. Całość pomalowana na srebrno.

 

post-10327-0-37346800-1387274482_thumb.jpg

 

Od spodu będzie wklejony płaskownik węglowy w kanale którym jest całość okablowania od oświetlenia, lotek i dodatkowo od mechanizmów podwozia.

Mechanizmy podwozia mają już przedłużone kable.

Golenie podwozia odchudzone.

Pozostaje montaż podwozia i naklejenie nowych (trochę szerszych) czarnych pasów na skrzydłach i lotkach.

Niedługo META :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W dolnej części skrzydła w kanał gdzie znajdują się przewody wkleiłem płaskownik węglowy (grubość 0,5mm, szerokość 5 mm). Uzyskałem w ten sposób niesamowity efekt usztywnienia/wzmocnienia skrzydła.

 

post-10327-0-45605400-1388172665.jpg

 

Mechanizmy zamocowane wraz z pozostawieniem zapasu okablowania co umożliwia jego wyjęcie i demontaż goleni, śrubki pomalowane na czarno, maskownice kanałów kablowych przyklejone, czarne pasy w dolnej i górnej części skrzydła przyklejone.

 

Niestety nie udało się całkowicie schować kół w komory. Mimo wszelkich prób "odchudzania" poszczególnych elementów wystają w pewnym miejscu na około 3mm poza obrys. Gdybym zrobił zwykłe golenie np.: z 3mm drutu to koła idealnie schowałby się, ale chciałem zachować "oryginalny makietowy" wygląd. Nawet mniejszej średnicy piankowe koła (45mm) mają tę samą grubość co oryginalne gumowe o średnicy 50mm.

 

Jutro wrzucę fotki i może krótki filmik.

THE END (w temacie chowanego podwozia głównego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma "The End" ... "The End" będzie jak zobaczymy film że model lata po modyfikacj ;)

 

Z tym "The End" to się jednak pospieszyłem. Teraz model muszę zważyć :unsure:i wyważyć.

Wyważenie będę realizował poprzez odpowiednie umiejscowienie regulatora, odbiornika i kabli.

 

A tak wygląda już po zakończeniu prac.

post-10327-0-18593800-1388245180.jpg

 

post-10327-0-50716700-1388245176_thumb.jpg

 

post-10327-0-34281800-1388245179_thumb.jpg

 

post-10327-0-93540300-1388245178.jpg

 

post-10327-0-79708200-1388245179_thumb.jpg

 

post-10327-0-16890800-1388245178.jpg

 

Z wersji 4 kanałowej zrobiłem wersję 8 kanałową :)

 

post-10327-0-87007500-1388245204.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.