Skocz do zawartości

Piper Pa-18 super cub


merlin71
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niektórzy twierdzą, że Piper Super Cub to nudny samolot. Mnie jednak marzy się model tego samolotu w wersji z ogromnymi kołami taki jakich używają piloci Busch na niedostępnych terenach Alaski.

Fajnie byłoby potrenować lądowania na bezdrożach.

Dla miłośników tego samolotu jest dostępna prawie rełna jego dokumentacja

http://www.supercubproject.com/drawings/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Myślałem też o takich kołach  :)   i pewnie kiedyś założę. Narazie jednak muszę dokończyć model i do oblotu będą zwykłe.

O kołach tundra czytałem:

https://en.wikipedia.org/wiki/Tundra_tire

 

i nawet rekonesans lekki już przeprowadziłem  ;)   z opisu wynika ze powinny mieć 148mm średnicy do skali 1:6

fajne były by takie:

http://www.modelemax.pl/popup_image.php?pID=9493

jednak są za drogie jak na mój gust. 

takie też mogły by byc chyba:

http://www.radiomodels.com.pl/pl/kola/3111-kolo-piankowe-50-x-19mm-o-35mm.html

 

ale to jeszcze czas pokaże...  ;)

 

Robota pomału jakoś idzie ale to taki etap że duperele się dłubie. Efektów nie widać zbytnio a czas leci...

z maską tragedii nie ma, elementy silnika nie wystają aż tak raząco:

 

f8e13b4f33f11c78med.jpg

 

46a8cd5858c92bc0med.jpg

 

Kadłub narazie poszedł na szafę, a wziełem sie dalej za skrzydełka.

Zamontowałem żarówki w reflektorze do lądowania:

 

d32e153d3025930bmed.jpg

 

Oszlifowałem lotki i klapy, może jeszcze trzeba będzie trochę poprawić ale to bliżej końca.

Zamontowałem też serwa do klap:

 

c6025208b206025amed.jpg

 

Serwa do lotek będą tak samo.

Dłubanina...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...

No i cóż by tu napisać... ?   :huh:

Model leży i czeka na lepsze czasy...  :huh:

 

Od ostatniej aktualizacji tematu coś tam porobiłem trochę.

 

Nie dawał mi spokoju kąt zaklinowania płata. Powszechnie wiadomo że profil Clark-Y 12% ma własny kąt zaklinowania około 2,5 stopnia. U mnie dodatkowo był jeden stopień od dolnej płaszczyzny profilu do osi modelu, czyli łącznie kąt zaklinowania płata był około 3,5 stopnia. Dużo.

Wydarłem żebra przykadłubowe:

 

1fae08782413372bmed.jpg

 

zrobiłem nowe:

 

9a9ed763dc882879med.jpg

 

Teraz dolna krawędz profilu jest równoległa do osi kadłuba czyli kąt zaklinowania zmniejszyłem do wartości kąta własnego profilu. Myślę że wystarczy i jest mi z tym lepiej na duszy   :P

Przerobiłem też samo mocowanie płatów. Pierwotnie przez cześć kadłubową miały przechodzić druty 2mm i na nie miały być nasuwane płaty. Przerobiłem to tak że zrobiłem kołeczki bukowe wystające na ok 1,5cm i na nich będą osadzone płaty.

Skróciłem też trochę zastrzały żeby zmniejszyć wznios z pierwotnego 3 stopnie do 2 stopni.

 

Okleiłem kesony i nakładki na żebra:

 

2e71947ddb9c2506med.jpg

 

818d204e1de1d1f1med.jpg

 

Zamocowałem serwa lotek, serwa klap. Zrobiłem popychacze i dzwigienki. Lotki i klapy dopasowałem, doszlifowałem, okleiłem papierem.

 

Ogólnie muszę zrobić jeszcze klapki rewizyjne do serw i można by oklejać płaty pokryciem.

Aha,jeszcze drobiazg ale zmieniłem też kółko ogonowe na goleni bardziej pasującej  ;)

 

tutaj taka przymiarka całości:

 

43f8a6be399369e2med.jpg

 

Miałem zamiar skończyć Pipera tak do końca marca żeby na wiosnę własnie zrobić wreszcie oblot ale odłożyłem go znów na szafę a robię teraz Jaka-1, małego, 1/12... nakręciłem się jakoś w "międzyczasie"...  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ponieważ moja odskocznia z grubsza gotowa do oblotu, a wygląda na razie tak:

 

27be54505d795620med.jpg

 

8f2fb73139f9a243med.jpg

 

Jeśli oblot będzie pomyślny dokończę malowanie.

 

Wyciągnąłem dzisiaj skrzydełka piperowe i trochę coś porobiłem.

Pokażę najpierw to co już było wcześniej zrobione. 

włącznik reflektora lądowania:

 

ff7f1935f89a0458med.jpg

 

krzywka ze sklejki przykręcona na maleńkie wkręty, dociska dwie blaszki do siebie. Jedna jest sprężysta.

Chciałem zastosować jakiś fabryczny mały włącznik ale jakoś z braku miejsca zrobiłem coś takiego   :P

może czym prościej tym lepiej?

Reflektor będzie się włączał przy wychyleniu klap, czy to do startu czy lądowania.

 

światła pozycyjne:

 

dbbed77a59567aa7med.jpg

 

i obróbki klapek inspekcyjnych, które zrobiłem dzisiaj właśnie:

 

25980a79a5836041med.jpg

 

df99c53f889d22admed.jpg

 

teraz muszę dorobić klapki, może jakaś drobnica jeszcze, szlif lekki i będzie można oklejać   :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.