Skocz do zawartości

Tunelowiec multiplexa (Twister)


Dj.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, z braku czasu znów poszedłem na łatwiznę i kupiłem gotowca (no może nie zupełnie) o nazwie Twister. Jest to model o napędzie "odrzutowym", z turbina .Troche danych:rozpietość 850mm,długosc1170mm,waga do lotu 750-880g, pow.skrzydeł 26dm, obciążenie pow 29g/dm, sterowanie lotki(2serwa), wysokosc, obroty silnika. To tyle suchych danych. Tu macie jeszcze fotki:

pudoud7.jpg

kabinapa6.jpg

 

O dalszych pracach poinformuje Szanowne Grono Kolegów, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 134
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Hubert, turbinka nie ma żadnych drgan.Uruchamiałem ją... no muszę przyznać ze ma power, dużo większy niż vasafan75 z silnikiem mega 16/15/3(z tym napędem latał mój tunelowy depronowiec całkiem sprawnie przy wadze 800g)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to cecha, charakterystyczna każdego modelu multiplexa. Mam w sumie 5 modeli tej firmy (easy glider,twinstarII,gemini,funjet,twister), wszystkie doskonale lataja, w zadnym z nich nie szlifowałem tych nadlewów, ale twister to tunelowiec, wiec przemyśle Twoja sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem juz 3 modele MPX i szlifowanie wypustek to najgorsza mozliwa idea. Chyba ze ktos lubi zabawe z papierem sciernym 1500 albo 2000. Ja szlifowalem 400 i zostaje taki beznadziejny meszek. Czytalem na rcgroups ze mozna przeszlifowac wlasnie 2000 ale wg nie jest to najlepszy pomysl.

Miejsca klejenia oczywiscie szlifujemy ale skrzydel nie radze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

400 to owszem ,ale balsę można dopieścić.

2000-2500 i tylko miejsca wypustów.

A wszystko po to aby powietrze nie robiło zawirowań w tunelu.

Tak jak w depronie zeszlifowanie całej wierzchniej warstwy to zły pomysł pomysł.

Czyli delikatnie i punktowo wyczyść tunel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam ze od jakiegos czasu tez interesuja mnie dmuchawki :) Widzialem i macalem tego multipleksa ale cena powyzej 700 zl mnie zdecydowanie odstraszyla. Zamierzam sobie za to na gwiastke sprawic taka zabawke TU w cenie mamy pakiet i regler a brakuje nam jedynie serw. No i cena troche ponad 300zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punktowo powiadasz, no można napewno to zrobić.Czy napewno jest to potrzebne? Opływ laminarny jest owszem bardzo porządany, ale małe zawirowania w tunelu nawet pomogą niz zaszkodza. Nie mówie o poprzecznych płytkach w stylu hamulce aerodynamiczne. Reasumując te drobne "gwiazdki" nadlewów nie beda chyba az tak istotne jezeli chodzi o sprawnosc napedu, napewno beda istotne jezeli wezmiemy pod uwage estetykę modelu... Jednak w końcu to elapor, i uproszczona konstrukcja, nie zadna replika, makieta... No sam już nie wiem. Poprostu przemyśle temat, ale za wszystkie sugestie bardzo dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocno odchodzimy od tematu :evil:

Ale co tam, i ja się przyłączę :D : tu jest fajny styropianik za 30$ plus 40$ przesyłka: http://www.rc-warbirds.com/product_info.php/cPath/64_111/products_id/538

Co prawda goły, ale za to daje możliwość wyboru napędu na miarę potrzeb i możliwości.

 

PS

Nie wiem, jak bardzo Elapor w Twisterze jest podobny do EPP, ale takie "gąbki" dosyć trudno się szlifuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze trzymałeś kciuki Kolego! Modelik wykonał od wczoraj w sumie sześc lotów. Pełny sukces, lata jak po sznurku, kreci naprawdę szybkie beczki (widac na filmie). Turbinka z silnikiem z zestawu sprawdza sie doskonale. Na pakiecie 3LiPO 2250mAh lata na full ok 5minut, ale na 3/4 gazu lot trwa 7,5minuty, choc nie jest taki dynamiczny. Lądowanie..., byłem zaskoczony, kombinowałem funkcje klapolotek z różnymi wychyleniami - niepotrzebnie. Model z wyłączonym silnikiem powolutku wytraca wysokosc i ląduje bardzo łagodnie. Naprawde cieszy mnie ten samolocik, nie jest tani, ale naprawde kolejna udana konstrukcja MPX'a, tak jak twinstar, EG, cularis, już nie wspomnę o kultowym easy star. Jezeli kogś cieszą takie modele(o napędzie tunelowym) to zachecam do kupna, warto. Film własni się ładuje do youtube, jutro podam link do niego. W sumie nie wiele dzieje sie na nim, aleszybkie beczki widac, pionowe wznoszenie także, ranwers..., ocenicie sami.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.