Skocz do zawartości


Zdjęcie

Corsair 140cm, depron - mój pierwszy model :)

Corsair depron scratch F4U warbird elektryczny electric

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1306 odpowiedzi w tym temacie

#21 koprolit

koprolit
  • Modelarz
  • 21 postów
  • SkądRzeszów
  • Imię:Daniel

Napisano 31 styczeń 2013 - 14:58

Witam. Trzymam kciuki i dopinguję. Ja swojego jeszcze nie oblatałem i chyba wstrzymam się do wiosny :) tak że jeszcze możesz być pierwszy :P Pozdrawiam
  • 0

#22 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4211 postów
  • Age: 39
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 31 styczeń 2013 - 19:29

Na razie bez relacji zdjęciowej, kombinuję z powiększaniem żeber i niebawem będzie aktualizacja.

Witam.
Trzymam kciuki i dopinguję. Ja swojego jeszcze nie oblatałem i chyba wstrzymam się do wiosny :) tak że jeszcze możesz być pierwszy :P
Pozdrawiam



Witaj
fajnie, że zajrzałeś. Podziwiam Cię z tym czekaniem na oblot, ja bym nie wytrzymał do wiosny. :D
Mam pytanie na gorąco: miałeś jakieś problemy z dopasowaniem poszycia skrzydeł? U mnie albo nie schodzi się krawędź spływu, albo jak ma się zejść to "rozjeżdża się" reszta... Trzeba to będzie korygować i docinać podczas montażu skrzydła.
Poza tym:
1. Czy wszystkie serva masz Corona cs-939mg?
2. Jak rozłożyłeś poszczególne el. wyposażenia?
3. Czy masz odłączane skrzydła?
4. Ile waży Twoja bestia? ;)
  • 0

#23 JacekCichy

JacekCichy
  • Modelarz
  • 179 postów
  • Age: 30
  • SkądKraków
  • Imię:Jacek

Napisano 31 styczeń 2013 - 20:57

Witam :) Mój Korsarz już odbudowany aczkolwiek prace nie idą mi zbyt szybko. Co do pytań które zadałeś @koprolitowi to u mnie wygląda to tak: 1. serwa na skrzydłach to prawdopodobnie TowerPro SG91, SK - SG92R, SW - mała niespodzianka Hitec HS-311 (To typ standard natomiast zakupiony na próbę i powiem szczerze że gdyby nie ograniczenia wagi to wszystkie serwa dałbym takie, dlatego że ów hitec chodzi cicho, płynnie i dostojnie ;) i serwa towerPro wypadają przy nim dosyć blado) 2. Ja w swoim serwa dla SW i SK mam w miejscu kabinki a odbiornik jedną wręgę w przód od kabinki. 3. Pomimo ze nie mam jeszcze skrzydeł to w kadłubie zamontowałem 4 nakrętki kłowe co by całe skrzydło można było przykręcić na 4 śrubach plastikowych Pozdrawiam no i powodzenia!
  • 0

#24 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4211 postów
  • Age: 39
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 31 styczeń 2013 - 21:11

Witam :)

Mój Korsarz już odbudowany aczkolwiek prace nie idą mi zbyt szybko. Co do pytań które zadałeś @koprolitowi to u mnie wygląda to tak:

1. serwa na skrzydłach to prawdopodobnie TowerPro SG91, SK - SG92R, SW - mała niespodzianka Hitec HS-311 (To typ standard natomiast zakupiony na próbę i powiem szczerze że gdyby nie ograniczenia wagi to wszystkie serwa dałbym takie, dlatego że ów hitec chodzi cicho, płynnie i dostojnie ;) i serwa towerPro wypadają przy nim dosyć blado)
2. Ja w swoim serwa dla SW i SK mam w miejscu kabinki a odbiornik jedną wręgę w przód od kabinki.
3. Pomimo ze nie mam jeszcze skrzydeł to w kadłubie zamontowałem 4 nakrętki kłowe co by całe skrzydło można było przykręcić na 4 śrubach plastikowych

Pozdrawiam no i powodzenia!

Dzięki za szczegółowe info. Bardzo się przyda.
Widzę, że dążyłeś (z umiejscowieniem serw) do max. odciążenia ogona. Jak sobie poradziłeś ze sztywnością cięgieł (masz luzy?), robiłeś na bowdeny, jeśli tak to jakiej średnicy?. Ja zamówiłem wczoraj 2/0,85 na drut stalowy 0,8. Nie wiem czy nie za wiotkie.
Fajnie, że tak porównałeś te serwa, bo ja się ciągle waham między wypasioną opcją (hitec) a jak najlepszą budżetówką (corona, bluebird). Hitec, powiadasz... :) Gdzie kupowałeś serwa? W Polsce?
Gniazdo na skrzydło wzmacniałeś jakoś, sklejką czy będzie depron-sklejka, jak w projekcie?
W ogóle to byłoby super, gdybyś cyknął parę fotek. Ja sobie postanowiłem zrobić najlepszą jak umiem dokumentację zdjęciową, pro publico bono, dla kolejnych takich jak ja.
  • 0

#25 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4211 postów
  • Age: 39
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 02 luty 2013 - 17:42

Panowie!
PILNIE potrzebuję Waszej pomocy w wyborze sprzętu, bo jego brak mi stopuje prace.

Po pierwsze aparatura (muszę ją mieć, bo jak przyjdzie reszta osprzętu to muszę móc go uruchomić i sprawdzić czy jest O.K.).
1. ZESTAW 2,4gHz (z odbiornikiem (może być 6-7 kanałowy, ładowarką) - cena: do 1.200 PLN
2. Ilość kanałów - drugorzędna
3. Zależy mi na sprzęcie dobrej jakości (wcześniej chciałem nabyć Turnigy 9, ale właśnie...)
4. Chciałbym nabyć w POLSCE

Rozważam 4 następujące:

MX-12 (nie wiem, czy jest sens pakować kasę w MX-16)
http://ww.abcrc.pl/p...osprzet-rc.html

RDS-8000 (z 4 serwami?!) (słyszałem, że to sprzęt dobrej jakości, tylko zdaje się bez telemetrii)
http://ww.abcrc.pl/p...osprzet-rc.html

Aurora 9 + Optima 7 (ten zestaw ma ustawianie szybkości pracy serwa co mi się bardzo podoba)
http://www.modelemax...roducts_id=8797

Futaba T-8J
http://ww.abcrc.pl/p...osprzet-rc.html

Bardzo liczę, że zechcecie się podzielić wiedzą i doświadczeniami (zwłaszcza użytkownicy w/w aparatur).
Z góry wielkie dzięki!
  • 0

#26 JacekCichy

JacekCichy
  • Modelarz
  • 179 postów
  • Age: 30
  • SkądKraków
  • Imię:Jacek

Napisano 02 luty 2013 - 20:24

Robię na bowdeny ( http://rc.agtom.pl/i...product_id=2430 ) ale jeszcze nie są zamontowane. W swoim funCubie też mam podobne więc się zbytnio nie obawiam. Oczywiście ważne żeby je dobrze zamontować czyli w przypadku f4u poprowadzić przez wszystkie wręgi.

Serwa kupowałem w Polsce, co do gniazda to pod nakrętki kłowe zrobiłem wzmocnienia z sklejki ~30x40mm. Co do zdjęć to na razie nie mam aparatu więc będzie ciężko ale myślę że za tydzień uda się coś pstryknąć.

Co do aparaturki to właśnie ilość kanałów i 2.4Ghz jest najważniejsza tak moim zdaniem. Warto rzucić okiem na mixery co by np. można było robić bardziej nietypowe modele no i np. podpiąć lotki poprzez mikser a nie kabel Y. Ja osobiście mam Futabę T-6J i jest bardzo fajna i świetnie działa. Natomiast jeżeli miałbym drugi raz kupować to kupiłbym raczej najtańsze radio 2.4GHz - 6ch (~200PLN) i dozbierał kiedyś na właśnie T-8J lub i lepsze. Jeżeli masz dużo niepotrzebnych pieniędzy to ja wybrałbym Futabę T-8J. Zresztą ilość potrzebnych przyszłościowo kanałów możesz sobie łatwo obliczyć:

1 - SW
2 - SK
3 - gaz
4,5 - lotki
6 - chowane podwozie
7 - klapy

Co do innych apek to nie mam bladego pojęcia więc nie będę się wypowiadał :)

ten zestaw ma ustawianie szybkości pracy serwa co mi się bardzo podoba

A to niechodzi czasem o D/R czyli dual rate? Jeżeli tak to i futaba i graupner go ma
  • 0

#27 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4211 postów
  • Age: 39
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 02 luty 2013 - 22:47

[...]Ja osobiście mam Futabę T-6J i jest bardzo fajna i świetnie działa. Natomiast jeżeli miałbym drugi raz kupować to kupiłbym raczej najtańsze radio 2.4GHz - 6ch (~200PLN) i dozbierał kiedyś na właśnie T-8J lub i lepsze. Jeżeli masz dużo niepotrzebnych pieniędzy to ja wybrałbym Futabę T-8J. [...]

Dzięki za info. Kupiłbyś najtańsze radio na początek? Np: takie Turnigy 9? Ich jakość to podobno ciągle (w mniejszym lub większym stopniu) ruletka, czyli "jak się trafi"... :mellow: Szkoda byłoby stracic model. Natomiast same funkcje 9x - baaaardzo fajne.
Na razie jestem najbliższy Futabie i Aurorze, ale może inni koledzy zechcą się wypowiedzieć. To mój pierwszy sprzęt i niepewności dużo. Właściwie sama niepewność ;) .

A to niechodzi czasem o D/R czyli dual rate? Jeżeli tak to i futaba i graupner go ma

Info o Aurorze:
  • rewers serwomechanizmów
  • EPA - punkty krańcowe
  • EXP - funkcja wykładnicza
  • Dual Rate - podwójny zakres wychyleń
  • Sub Trim - dokładne trymowanie
  • ustawianie prędkości serw do 25 sekund w każdą stronę
Więc to dwie różne rzeczy.
Powiadasz, że T-8J to ma? Na stronie abcrc w opisie nie znalazłem tej funkcji. Dual rates - jak najbardziej.
Dzięki raz jeszcze.

Ponawiam prośbę do Kolegów o pomoc. Czy to ustawianie prędkości serwa w lataniu jest w ogóle przydatne, czy tylko do wypuszczania podwozia, otwierania luków bombowych itp. i nie zwracać na to uwagi. Szukałem jakichś informacji na forum, ale nie znalazłem.
  • 0

#28 przemo

przemo

    FUN FLY Amper

  • Modelarz
  • 1707 postów
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 03 luty 2013 - 09:26

Moje pierwsze radio to Radiolink T6EAP, z którego byłem a w zasadzie nadal jestem zadowolony, proste menu, parę gotowych mikserów, 6-ścio kanałowe. Teraz przesiadałem się na TGY 9X i po pierwszych lotach bardzo sobie chwalę, w porównaniu do Radiolink'a bardzo rozbudowane jak chodzi o programowanie i jakoś wykonania również lepsza. Przeglądnij forum a tematów o TGY 9X znajdziesz od groma, z drugiej strony zobacz ile osób posiada 9X ... dużo osób jak by nawet nie powiedzieć mnóstwo. Z drugiej strony powiem Ci że ile ludzi tyle opinii. Ja z czystym sumieniem mogę polecić TGY 9X no ale jak dysponujesz takim funduszem na aparaturę no to ja nie widzę przeszkód w kupnie droższej. Co do ustawienia prędkości serwa to podejrzewam przyda się do latania akrobacyjnego.
  • 0

#29 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4211 postów
  • Age: 39
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 03 luty 2013 - 21:20

Dzięki przemo.

Panowie, co byście brali: Sanwę czy Aurorę i dlaczego? A może jeszcze jakieś propozycje. Jutro chcę zrobić zamówienie :)
Dzięki z góry.
  • 0

#30 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4211 postów
  • Age: 39
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 05 luty 2013 - 04:22

Witajcie
aktualizacja stanu prac.

Prostowanie i wzmacnianie statecznika pionowego
IMG_2811.jpg

IMG_2812.jpg

Depron 3 mm przyklejony dla wzmocnienia i zeszlifowany. Z górze odtworzę kształt jak w oryginale - "w ząbek" ;)
IMG_2816.jpg

O ile proces wzmacniania i prostowania się udał to powstały efekty uboczne. Przykleiła mi się jedna z (metalowych!) płytek poprzez które ściskałem klejone powierzchnie. Zbyt głęboko wybrałem rowek i przy ściskaniu wylazł mi klej :( . Dała się oderwać bez połamania statecznika, ale wyrwała dziurę i pozostawiło inne brzydkie ślady - do zaszpachlowania i przeszlifowania.
 

IMG_2819.jpg

Wzmocnienie statecznika poziomego (sosna 5x5 zeszlifowana do 5x4)
IMG_2814.jpg

Statecznik poziomy klejony podobnie jak stat. kierunku - klejony "na kanapkę" (6mm+3mm zeszlifowane do ok. 7mm). Może dodam jeszcze listewkę balsową na krawędź natarcia statecznika pionowego a na pewno poziomego.
IMG_2824.jpg

Systematyczna kontrola ciężaru - na wadze 135g.
IMG_2815.jpg

Wzmocnienie kadłuba - na tym odcinku wydał mi się zbyt wiotki, zwłaszcza, że SK i SW mają dość dużą powierzchnię. Dam też podobne (jednak nieco mniej masywne) wzmocnienia na całym kadłubie jako dodatkowe podparcie poszycia - myślę, że usztywni to cały kadłub i zapobiegnie zapadaniu się poszycia.
IMG_2821.jpg

SW - depron 6mm + 3 mm
IMG_2825.jpg

Z kronikarskiego obowiązku - przygotowane wcześniej żeberka, powiększone dla zminimalizowania naddatku poszycia w okolicy krawędzi spływu.
IMG_2833.jpg

W tzw. międzyczasie - zakupy: sklejka 1 mm, rurki węglowe 6x4, balsa 3 i 10 mm, trochę listewek, Is erwa: poradzono mi 3 x Hitec 81 - do lotek i SK, Hitec 322 HD - do SW, który powiększyłem w stosunku do planów, by bardziej przypominał oryginał. Co Koledzy na to?
IMG_2830.jpg

No i aparatura - już kupiona. Postanowiłem ożenić Korsarza z Aurorą. Oby małżeństwo było udane. :D
Jutro/ pojutrze dalsze aktualizacje.
Dobranoc :)


  • 0

#31 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4211 postów
  • Age: 39
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 06 luty 2013 - 19:20

Coś cisza się zrobiła :D
Będę wdzięczny za pomoc w ostatniej już ważnej kwestii.
Dobieram silnik i regulator. Stwierdziłem, że i tak silnik z 3-4 łopatowym śmigłem będzie miał zapas mocy i ciągu, więc nie ma co czekać, aż skończę i zważę model . Czy to bardzo źle? :) Planuję wyrobić się w 1.5-1.6kg.
Mam takie opcje:
1.
Dulasky Combo (chyba dobry ale przeraża mnie cena)
http://www.dualsky.c...&nid=241&id=640
2.
Oryginał, ale do śmigła 3-łopatowego
http://www.hobbyking...er_Adapter.html
3.
Oryginał, ale do śmigła 4-łopatowego (czyli takiego jakie chcę) z kapitalnej strony z tabelą i pomiarami dla parametrów silnika z różnymi śmigłami
http://www.bungymani...erf1.php?id=123

Regulator
Do obu powyższych (2 i 3) chciałbym zastosować regulator Dualsky
http://www.nastik.pl...-v2-p-1228.html
  • prąd ciągły 60A (maksymalnie chwilowo 80A)
  • 2-6 ogniw Li-Ion/Li-pol (7,4-22,2V), 6-18 ogniw Ni-Cd/Ni-Mh (7,2-21.6V)
  • switching BEC 5.5V/3A
albo tańszy z serii Lite (najlepiej by było, gdyby ten się nadawał) - czy ktoś z Kolegów ma jakieś doświadczenia z tą wersją, ew. wie czym się różni od zwykłaego regulatora Duala?
http://www.nastik.pl...ite-p-4526.html
  • prąd ciągły 65A (maksymalna moc 816W)
  • prąd chwilowy 80A (maksymalna moc chwilowa 1200W)
  • 2-6 ogniw Li-Ion/Li-pol (7,4-22,2V), 6-18 ogniw Ni-Cd/Ni-Mh (7,2-21.6V)
  • BEC 5.2V/4A (UBEC)
i tu pytanie: czy one wystarczą (zwłaszcza ten lite) na obsługę moich serw (3 x mini i 1 x standard + ew. 1 x standard do podwozia)?

Na przykład w regulatorze Dualsky 40A jest takie zastrzeżenie:lub coś takiego - o co chodzi w tym wytłuszczeniu?Dziękuję z góry za wszelkie wskazówki.
  • 0

#32 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4211 postów
  • Age: 39
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 11 luty 2013 - 18:12

Robię zawiasy do SW i SK. Krawędź SW (ta "zawiasowana") ma 22,5cm, a cały ster z 1 strony (P/L) ok. 27-28cm.
Chcę dać trzy zawiasy, żeby wzmocnić cały statecznik. Czy to będzie przesada? Na kierunek pójdą dwa. Na zdjęciu, tylko tak dla pokazania stateczników, wariant z 2 zawiasami na SW (trzeci byłby na środku, skrajne rozsunięte).
IMG_2822.jpg


  • 0

#33 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4211 postów
  • Age: 39
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 19 luty 2013 - 03:30

Resztę nieco bardziej szczegółowych zdjęć wrzucę jutro. Na razie poglądowo.

IMG_2864.jpg

EDIT: poniżej więcej zdjęć z dotychczasowego przebiegu prac. Będę wdzięczny za podpowiedzi i komentarze.
Nie wiem czy będę oklejał model papierem, czy poprzestanę na miejscowych wzmocnieniach i zabezpieczeniu końcówek skrzydła przed przytarciami + malowanie. Przemyślę. Zaczynam walczyć z wagą. Obecnie kadłub bez poszycia z usterzeniem waży ok. 175g. Szacunkowy ciężar wyposażenia to ok. 700g.

Prace nad usterzeniem ogonowym z grubsza zamknięte. Zdecydowałem się na SW na 6 zawiasach (po 3 na krawędź o dł. 22,5 cm; każda połówka SW ma ok. 27-28cm. SK zostaje na 2 zawiasach.

Dopasowanie współpracujących krawędzi stateczników i sterów. Stat.poziomy i SW - wklęsłość zrobiona łopatkowym freze3m kulkowym na Dremelku, wypukłość - papier 100 na klocku i jazda! Listewki - sosna.
IMG_2847.jpg

 

Gniazda zawiasów wiercone i frezowane Dremelem + skalpel.
IMG_2846.jpg

Mocowanie dźwigni SW będę chyba musiał dać tuż za pierwszym zawiasem, a nie na samej krawędzi steru. Na moją intuicję, między dwoma zawiasami lepiej rozłożą się siły idące od dźwigni i bowdena, niż gdyby dźwignia była na samej krawędzi. Czy jednak mogą być tego jakieś negatywne konsekwencje?

Stat. pionowy i SK - listewki balsowe (mam nadzieję, że wystarczą, powierzchnia SK jest znacznie mniejsza niz SW). Wklęsłość zrobiona papierem 180 owiniętym na trzonku nożyka modelarskiego - poszło szybko.
IMG_2877.jpg IMG_2881.jpg

Usterzenie poziome od dołu
IMG_2857.jpg IMG_2859.jpg

i od góry.
IMG_2855.jpg IMG_2856.jpg

Usterzenie pionowe
IMG_2886.jpg IMG_2887.jpg

IMG_2875.jpg

Strugania sosnowych krawędzi trochę je nadwątliło, więc postanowiłem wzmocnić stat. poziomy płaskownikiem węglowym 1x4mm
IMG_2862.jpg

Po wklejeniu na żywicę. W międzyczasie wyprofilowana krawędź natarcia z balsy. Całość jest dość sztywna.
IMG_2884.jpg

Całość
IMG_2879.jpg

 

Wychylenia sterów - czy Waszym zdaniem takie wystarczą? SW
IMG_2867.jpg IMG_2868.jpg

i SK (takie samo wychylenie w obie strony)
IMG_2872.jpg

Przygotowywanie el. konstrukcji centropłata.

IMG_2888.jpg

Jeszcze sporo wycinania przede mną, ale prace nad skrzydłem otwierają nowy etap i dodały mi motywacyjnego kopa, po zabawie z usterzeniem.


  • 0

#34 Capriman

Capriman

    doktor habilitowany

  • Modelarz
  • 416 postów
  • Age: 35
  • Skądgorzów
  • Imię:Filip

Napisano 21 luty 2013 - 16:40

Takie wychylenie na pewno wystarczy, od razu pamietaj żaby do pierwszego lotu ustawić połowę z tego co na fotce albo i nawet 1/3 :D.
Dzwignię pewnie lepiej dać nawet na środku powierzchni sterowej, jedyny minus to bardziej odstający od kadłuba bowden:( Musisz sam sobie spawrdzićjak sie bedzie ukłądał bowden... Ja zawsze daję najbliżej jak się da do kadłuba...

Nad oklejaniem to już też bym sie zastanawiał bo jak byś teraz zaczął np: oklejać ogon to na 100% wszystko sie powygina..

Poza tym to bardzo ładna i staranna robota:)
  • 0

#35 GiulioN

GiulioN

    Czas na przerwę...

  • Modelarz
  • 941 postów
  • Age: 23
  • GG:
  • SkądWodzisław Śląski
  • Imię:Giulio

Napisano 22 luty 2013 - 12:04

Dzwignię pewnie lepiej dać nawet na środku powierzchni sterowej

Dźwignie na środku powierzchni sterowej? Ja bym raczej przykręcił/przykleił ją tak, aby końcówka popychacza była jak najbliżej osi obrotu steru, ale aby była zapięta na jednej ze środkowych dziurek dźwigni.
  • 0

#36 Johny88

Johny88
  • Modelarz
  • 564 postów
  • Age: 29
  • SkądGrudziądz
  • Imię:Piotr

Napisano 24 luty 2013 - 22:33

Te wychylenia są zduże ,daj połowe mniejsze :)
  • 0

#37 Capriman

Capriman

    doktor habilitowany

  • Modelarz
  • 416 postów
  • Age: 35
  • Skądgorzów
  • Imię:Filip

Napisano 28 luty 2013 - 14:05

Dźwignie na środku powierzchni sterowej? Ja bym raczej przykręcił/przykleił ją tak, aby końcówka popychacza była jak najbliżej osi obrotu steru, ale aby była zapięta na jednej ze środkowych dziurek dźwigni.

Chodziło mi o położenie od kadłuba do zewnątrz..np przy długiej lotce było bo korzystnie dać w połowie dzwignie ale tego sie nie robi....
  • 0

#38 Kross

Kross
  • Modelarz
  • 411 postów
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:Krzysztof

Napisano 01 marzec 2013 - 12:42

Witam
Tak obserwuję i zapowiada się bardzo fajny model.
Też jestem zdania, że wychylenia sterów na początek wystarczą połowę tego co na fotkach.
Co do sztywności kadłuba, to weź pod uwagę, że samo poszycie tez sporo go usztywni.

  • 0

#39 Bartek Piękoś

Bartek Piękoś
  • Modelarz
  • 4211 postów
  • Age: 39
  • SkądRadom
  • Imię:Bartek

Napisano 30 marzec 2013 - 02:22

Capriman, GulioN, Johny88, Kross - dzięki za komentarze. Wychylenia sterów dam o połowę mniejsze + okiełznam je ustawieniami aparatury.

Projekt żyje, jeno wlecze się niemożebnie, bo masę czasu pochłania mi praca koncepcyjna. Momentami łeb mi pęka od myślenia, ale mam co chciałem... ;)

Mam już niemal całe wyposażenie. Dotarł silnik, śmigło, regulator, bateria, watomierz, ładowarka i masę drobiazgu. Oto kompletny napęd z watomierzem:
IMG_3010.jpg

Silnik działa pięknie, choć wał jest krzywo osadzony na tym deklu, w którym jest łożyskowany. Nie zauważyłem, żeby miało to wpływ na pracę, a dodatkowo mam już "fabrycznie" zrobiony skłon/wykłon :D .

Silnik w testach na portalu bungymania z tym śmigłem miał dać 1800 g ciągu. Trochę się obawiałem, że nie da takiej wartości. Wiadomo - chińszczyzna. Skonstruowałem sobie narzędzie do pomiaru ciągu odpaliłem maszynę i ... zobaczyłem, że do mojego deproniaka chcę zainstalować potwora. Wynik: 2400g z hakiem. W pokoju robi huragan :D . Moją "hamownię" sprawdzałem - wydaje mi się, że to nie błąd w konstrukcji ani błąd pomiaru.

Trochę mnie te parametry onieśmieliły i zaczęło się wzmacnianie...
Dźwigary
IMG_3011.jpg

W/g projektu dźwigar ma mieć konstrukcję: 1mm sklejka, 6mm depron, 1mm sklejka. U mnie jest tak:
269dc6a729d8bf6b.jpg
Trochę to ciężkawe: waga całych dźwigarów (drewno + węgiel) to ok. 140 g). Myślę nad ażurowaniem, ale nie mam na to pomysłu poza nawierceniem otworów.

Wzmocnienie połączenia centropłata z segmentami zewnętrznymi skrzydeł:
1d69152baf6efe59.jpg

Kadłub
Poszedłem za radą jednego z Kolegów i wzmocniłem kadłub podłużnicami
IMG_3018.jpg

Klejenie Soudal 66A i żywica.
IMG_3019.jpg

Niezastąpione LEGO
IMG_3020.jpg

IMG_3021.jpg
IMG_3022.jpg

Końce podłużnic chyba przedłużę i połączę z wręgą S10.
IMG_3025.jpg

Jak mówią moje dzieci: "kocie uszy" :) + łoże silnika (do wręgi i do silnika śruby M3).
IMG_3026.jpg

IMG_3026a.jpg

IMG_3026b.jpg

Łoże przerobione z kotwy do mocowania słupków z OBI (cena jakieś 3,50PLN :) ).
Nadany na stałe wykłon w prawo (ok. 2-2,5 st.)
IMG_3026c.jpg

IMG_3026d.jpg

IMG_3026e.jpg

To będę jeszcze ażurował. To samo zamierzam zrobić z podłużnicami, ale głównie w części ogonowej.
IMG_3027a.jpg

I obiekt mych nieustannych trosk i zabiegów wzmacniających - statecznik poziomy.
Ma dość dużą sztywność poprzeczną (trzymany za jeden koniec utrzymuje na przeciwległym końcu 227g-owy silnik, choc oczywiście nieco się wygina). Jednak łatwo go było skręcić, tzn. był wiotki w okolicy krawędzi natarcia tworzonej przez dwie osobne listewki balsowe. Połączyłem je listewką balsową 5x5 i jest lepiej.
IMG_3029a.jpg

Zastanawiam się jednak nad pokryciem całości czymś. Ostatnio stanęło na balsie 1,0 lub 1,5. Przynajmniej od góry.
Bardzo proszę Kolegów o porady, zwłaszcza odnośnie ażurowania dźwigarów. Może temat był gdzieś już poruszany, ale nie natrafiłem.

Z góry dziękuję za wszelkie komentarze.


  • 0

#40 Kross

Kross
  • Modelarz
  • 411 postów
  • SkądBydgoszcz
  • Imię:Krzysztof

Napisano 30 marzec 2013 - 09:07

Ładnie model wyglądałby pokryty papierem na wikol, ale masy przybiera wtedy sporo.
Lżej było by pewnie folią, ale ja mam złe doświadczenia w łączeniu folia+depron (lubią powstawać bąble, nawet po jakimś czasie).
  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Corsair, depron, scratch, F4U, warbird, elektryczny, electric

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych