Skocz do zawartości

PZL P-11c


robloz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ma może ktoś zamontowany taki silnik glowicą do góry?

Chcę się zorientować czy jest jakaś różnica w pracy ( w instrukcji jest napisane, że silnik pracuje w każdej pozycji) zanim wywiercę otwory pod łoże silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten silnik głowicą do góry zawsze chodził bardzo dobrze. A głowicą w dół to już lipa. Mimo podłączonego żarzenia nie trzymał wolnych obrotów. Być może była to cecha mojego egzemplarza. Z tego co czytałem na tym forum te silniki na ogół pracują dobrze w każdej pozycji. Dodam jeszcze, że gwinty w układzie wydechowym są nieszczelne. Pomaga nawinięcie tasiemki silikonowej. Nie jest to konieczne ale jak tego nie zrobisz to kolanko i tłumik po kilku lotach będą wyglądały fatalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pit - mówiąc o nieszczelności masz na mysli tylko ten model FS 91 czy ogólnie ASP FS? Mam ASP FS 61, 80 i OS FS 91 - na żadnym nie stwierdziłem takiej nieszczelności.

Pisałem, że w moich modelach mam głowicę albo w pionie albo pod kątem. Mam też tradycyjnie głowicą do góry i też nie zauwazam jakich ś różnic ale skoro tak radzą to tak mam.

Tu masz pierwsze odpalenie ASP FS 80:

i OS FS 91:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się odgłos pracy 91.

 

Silnik zamontowany, kąty ustawione.

Super się całość zmieściła pod maskę.

 

p-11.29.jpg

 

 

Mam tylko mały problem.

Chciałem założyć gumowe amortyzatory, ale silnik za dużo mi "wyjedzie" do przodu. Można je sobie darować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pit - mówiąc o nieszczelności masz na mysli tylko ten model FS 91 czy ogólnie ASP FS? Mam ASP FS 61, 80 i OS FS 91 - na żadnym nie stwierdziłem takiej nieszczelności.

Tak, mam na myśli FS91, jak jest w innych to się nie wypowiem. Identyczny problem miało też dwóch innych modelarzy na naszym lotnisku właśnie z tym silnikiem. Trzeba uszczelnić gwint i po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed lutowaniem owinałeś pręty drutem i dopiero zlutowałes - czyli tak jak należy. 4 mm pręty to to mam w modelu, który początkowo miał masę do lotu ponad 6kg. Teraz ma 5 coś. 3mm mam w modelu o masie do lotu 3, coś (3,2 lub 3,5) kg - ale nie oszczędzaj na osi bo czasem pręt 4mm to za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tak bezpośrednio malować na balsie? Trzeba papierem japońskim okleić i przelakierować, szlifować, lakierowac, szlifować... Użyłbym lakieru do modeli plastikowych Humbrol bo najbardziej odpowiada autentykowi. Potem zabezpieczyć piliuretanowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba papierem japońskim okleić i przelakierować, szlifować

 

Tak będzie zrobione, tylko o tym nie wspominałem.

Część już jest pokryta japonką, a skrzydła i stateczniki Litespanem.

 

Humbrol byłaby najlepsza bo znam potrzebne numery, ale czy można gdzieś ją dostać w większych pojemnikach niż 14ml. i 28ml.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mały problem z doborem farby na "11".

 

W opisie tego modelu jest podana farba H-116 lecz wydaje mi się ona za ciemna.

http://polish-made.com/samolot_mysliwski_PZL_P_11c_172-522.html

 

W instrukci modelu który skleiłem była farbka FS 34088 / H-26.i ta mi bardziej odpowiada.

Którą wybrać, a musi być dobrze dobrana by się nie "czepiali" sędziowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobrze, że nie znalazłeś bo trochę nakłamałem ...Jeśli chodzi o górne powierzchnie to książka podaje FS 30118 (FS to Federal Standard), a odpowiednikiem Humbrola jest nr 142. Powierzchnie dolne - kolor wybrałeś do wybitnie niemieckich maszyn z poczatkowego okresu wojny. Powinien być ciemniejszy FS 36329. Według Humbrola: 7 części nr 87 i 3części 34. Jednak najlepiej gdybyś zapytał o to na forach "plastikowych" modeli - np. http://www.modelarstwo.org.pl/forum/index.php. Chyba, że nie chodzi aż o taką dokładność kolorystyczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link. Już się zarejestrowałem i czekam.

 

Polecono Pactra Polish Khaki I i Polsh blue II.

 

Znalazłem też taką str.i z niej chyba wezmę potrzebne dane ( jest tam wspomniany Polski Khaki)

http://www.minireplika.pl/w-przygotowaniu/151-barwy-farb-uzywanych-w-wojsku-polskim-w-latach-trzydziestych-xx-wieku

Edytowane przez robloz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.