Skocz do zawartości

illuszyn ił-2


sebamor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Waga super .Mój miał do spotkania z Michaiłem :D 1320 .

Jest to maszyna Piotrka jeszcze z WASGu 2010.

Prawidłowa waga Iła to 1300 -1400 g

Inna to będzie albo za słabe albo za ciężkie.

Co do skrzydeł to chodziło mi o to, że tnąc rdzeń styropianowy na 10% dodajesz potem balsę 1 mm + klej i wychodzi ok.11% u podstawy skrzydła do nawet 13% na końcówkach, Chyba że to uwzględnisz przy cięciu.

Rdzeń styro + tkanina zawsze dale to co wytniesz a różne kleje( zwłaszcza pieniące ) dają nieprzewidywalne wyniki.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz taki silnik to dramatu nie będzie, natomiast jeśli zamierzasz kupić to jest błędny wybór .

Silnik .25 to już jest b.dużo .Model z takim napędem leci 160-180 km/h

Co do serw na lotki to powinny być w tak dużym modelu o sile co najmniej 3 kg, natomiast na gaz to wystarczy dowolne ,bo siły są znikome a nie regulujesz obrotów tylko latasz na pełnym gazie.

Takie serwo służy jedynie do gaszenia silnika.

MG 90 stosuję na wysokość kiedy daję dwa serwa zamiast jednego np w saiunie który jest mniejszylub na lotki w F4U bo są o połowe mniejsze(lotki nie serwa ;) ).

Na wysokość oprócz serwa klasy MG 16 dobrze spisuje się szybkie serwo typu standart.

Co do MG 16 to obecnie produkowane nie dorównują jakością tym starszym(pękają dźwignie i wyciera się szybko potencjometr).

Dlatego przekładam dźwigienki ze starych serw.

Możesz więc spokojnie zastosować dowolne serwo metalowe o szybkości deklarowanej przez producenta poniżej 0,1 sek przy 4,5 V

P.S

Nie ma kombatów "treningowych" Model albo dobrze lata albo się męczysz.

Kiedy moja żona poleciała pierwszy raz Latecoerem L 299, ustawiłam jej obroty na 12 000 i lotki na 50% tego co miał wbite w aparaturze Piotrek ( miszczu )

W połowie lotu mówi - coś mi tu dał i musiałem w czasie lotu przemiksować model na stare ustawienia .

Dopiero wtedy poczuła się bezpiecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK czyli lotki 2x MG16 przepustnica powiedzmy MG-90S a wysokość jakiś standard o uciągu ponad 3kg np SG5010 będzie OK lub po prostu MG16 i w razie kuku może z dwóch uda się zrobić jedno :-) , wydaje się że unifikacja sprzętu w tym wypadku jest najlepszym rozwiązaniem . Lotki planuje szerokości 3,5cm przy kadłubie i 2,5 na końcówce skrzydła, chyba będą ok

Mam jeszcze jedno pytanko jaki wznios skrzydel macie u siebie i iłach ?

Co do silnika nie zamierzam kupować po prostu mam nie dotartego ASP 28 i muszę go wykorzystać

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Silnik .25 to już jest b.dużo .Model z takim napędem leci 160-180 km/h

 

Zrobiłem w weakend pomiar prędkości swojego Ił`a.

Silnik OSmax 25FX na śmigle 9x5 prędkość max 172 km/h przy wadze modelu 1,55 kg

I można było by jeszcze odrobine wycisnąć.

 

 

OK czyli lotki 2x MG16 przepustnica powiedzmy MG-90S a wysokość jakiś standard o uciągu ponad 3kg np SG5010 będzie OK lub po prostu MG16 i w razie kuku może z dwóch uda się zrobić jedno

 

Na lotki i wysokość dałem MG16. Na gazie MG90.

 

 

Błąd który popełniłem podczas budowy to zbyt słaby montaż półki na serwo wysokości.

Wkleiłem na CA i wzmocniłem żywicą 5 min na wszystkich łączeniach z kadłubem.

 

I to nie wytrzymało!!! Na szczęście wylądowałem szczęśliwie a straty to tylko ułamana dźwignia serwa.

 

Obecnie półka jest zalaminowana po obydwu stronach zawijając około 2 cm takaniną na kadłub.

 

Ił jest niesamowicie zwinny a gwałtowne wyjścia z szybkiego nurkowania robią dobre wrażenie.

Nie wyobrażam sobie w takim modelu montażu słabszych serw :)

 

Aha :P ...szybuje bajecznie... polecam początkującym spalinowcom gdyż nie straszne mu niekontrolowane wyłączenie silnika w locie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie ił stoi w miejscu. Funduszy brakło a jeszcze muszę kupić nowe pakiety do ESY :unsure: . Przy okazji robię coś nowego do WWII i do WWI jednocześnie, oraz dopieszczam sukhoia i męczę się z chyba 10 kabinką do niego... :(

Mam nadzieję, że po zawodach w Łodzi znajdę trochę czasu na iła :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ja chętnie przygarnę Twój kadłubek :ph34r: jak nie jest Ci śpieszno :)

Co dwa Iły to nie jeden tym bardziej że mam gotowe skrzydła drugą parę i silniczek. :P

 

A zawody w Grabicy zbliżają się :)

 

P.S. Przy okazji odbioru kadłubka przekaże Ci serwa cierpliwie oczekające :P nowego właściciela

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.