Skocz do zawartości

Zestaw modelu Falkon Leszka Kwarcińskiego


RobertK

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem ciekaw jak Ci poszło z A123.

 

Jeszcze nie poszło a pójdzie :wink: czekam na ogniwa które są już w drodze. Ze wstępnych przymiarek nie powinno być klopotu z wyważeniem. Kadłub Falkona jest bardzo obszerny i w początkowej fazie był przystosowany do napędu 600'ką (~190g) i pakietem 8-10 x 4/5 SC lub SC taki pakiecik to 350-450g :?

 

W moim modelu bedzie podróba AXI 2820/12 (~100g) oraz pakiet 5S1P A123 (~370g) - nadal sie wstrzymuję z wklejeniem półeczki pod pakiet, żeby trafić w "złoty środek". Mam nadzieje że mi się uda wyważyć model, bez doważania modelu ołowiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 631
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Dziś dostałem w powietrze Starlinga i banan do teraz nie zchodzi z facjaty. Mam w nim AXI 2828/10.

Jurku czy mozesz wrzucic jakies fotki starlinga ( samego przodu ) Tez mam Starlinga ale caly czas waham sie czy uczynic to swietokractwo i zrobic mu kuku pilka....

W sumie to wolalbym latac na zboczu ale niestety nie za czesto mam ku temu okazje wiec stad moje bezecne plany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Hmmm, spróbuję nie poplątać...

Ben, fajny ten Twój silnik, bo mój AXI waży prawie 180. Gdyby ważył 100 prawdopodobnie nie miałbym problemu z wyważeniem. Oczywiście mam 2820, przepraszam za palcówkę.

Czy warto popełnić świętokractwo elektryfikując Starlinga ? Warto ! Zwłaszcza, jeśli nie mieszka się w górach. Tym bardziej, że zelektryfikowany lata zdecydowanie lepiej jako szybowiec. Mam również Starlinga z wąskim szybowcowym kadłubem i bez klap. Pan Leszek wie jak bardzo byłem z niego niezadowolony. Nie to , że nie latał, ale oczekiwałem więcej.Po elektryfikacji - inny model (zwiększone obciążenie pow. nośnej). Celem wyjaśnienia: do elektryfikacji poszedł 2 model, z szerszym kadłubem, z klapami bo takie sobie wymyśliłem po doświadczeniach z Jantarem a pan Leszek ochoczo(?) zrealizował moje wymagania....

Z niemieckich propozycji elektryfikacji godna uwagi jest wersja Kontronika z przekładnią. Z pozostałych już wyrosłem. Kontronika można zastąpić Feigao, taki napęd mam w Kalebie, 1,7m. Nie chciałem kupować a AXI leżał. Zdjęcia spróbuję za chwilę dołączyć (jak sobie przypomnę jak się to robiło...). Na niektórych widać oba modele. Zelektryfikowany Starling jest jeszcze przed przesunięciem silnika do tyłu. Statycznie, na 4x A123 (26650) i śmigle 10,5x6 Aeronaut Axi brał 38A i obroty ze Spina - 11 350, na 4x A123 (18650) - 32A i 9870 obr, na 3x 3400(3s2p) - 30A i 9140 obr. Na większych A 123 nawet po 2,5min pracy miał ochotę zrobić zawis. I to je ono !

Na mniejszych A123 (1100mAh) lata żwawo ale beż cudów, na Li-polach - trochę mułowaty ( zgoda, rozpoczęły 3 sezon). Ślicznie kręci ( chociaż Jantar lepiej), fantastycznie idzie za ręką (lepiej od Jantara), pętelki wew. i zewnętrzne nie stanowią problemu, beczek - skolka ugodno... po okręgu też! Jak go dotrymuję i poustawiam wszystkie miksy we fazach lotu będzie lądował do rączki - jestem przekonany. Ale to za jakieś 100 - 200 lotów (dotrymowanie, do ręki liczę szybciej). Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Starlingów i Falkonów ! Życzę podobnego banana....(kibicom też) - Jurek

starling008zu9.jpg

starling010vy0.jpg

starling013ks5.jpg

starling018xy3.jpg

starling017hg4.jpg

starling033cu5.jpg

starling009yq5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ben, fajny ten Twój silnik, bo mój AXI waży prawie 180

 

Drobne sprostowanie silniczek waży 135g. - dokładnie jest to ta zabaweczka: http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3884

 

Przecież bowdeny w falconie lecą po prostej ?? Więc gdzie tu mogą być opory?

 

Mogą być opory w tylnej części kadłuba, u mnie w modelu obudowa snapa kulowego ocierała o kadłub ... drobne "dopasowanie kadłuba" zlikwidowalo problem :wink:

 

Jak to mawiają, nie ma dymu bez ognia, jak masz opory to coś musi przeszkadzać - może klej dostal sie do srodka osłonki, brak liniowości/wzpółosowości na odcinku ramie serwa-obudowa bowdena. Posprawdzaj dokładnie wszystko. Tak jak Rafał napisał tam nie może być oporów samych z siebie bo prowadzenie jest po lini prostej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Katana - to Starling szybowiec, z węższym kadłubem i bez klap. Żeby było śmieszniej - kupiłem w Czechach, używany. Poprzedni właściciel nie potrafił się z nim dogadać. Uszy z tej Katany powędrowały do Starlinga - elektro. 1 ucho żółto-czerwone już mam, na 2 czekam. Pan Leszek obiecał dosłać. Wtedy będą 2 kompletne modele. Być może do Starlinga elektro pójdzie kadłub z Diona na który czekam, ale to się okaże po przymiarkach, czy nie jest za krótki. Do Diona podobno wchodzi 10 cel A123(2300). - Jurek.

 

 

Ten Turnigy jest bardzo fajny i powinien sobie radzić zupełnie fajnie z Falkonem. Będę wdzięczny za informacje z lotów. Po AXI-ku mam mały niedosyt, chciałbym dołożyć tak z 150-200W.

 

Malinn - sorry, nie wejdę z aparatem do kadłuba. Z tyłu, tuż przed bagnetami stateczników jest wręga balsowa podtrzymująca końce bowdenów(m.inn.) a z przodu, za serwami w kierunku ogona też...Nawet gdybym wypruł całe wyposażenie to i tak nic nie widać. Na tym odcinku bowdeny były luzem więc do rury siknąłem trochę pianki...Nie lubię jak mi coś dynda i może wpaść we flatter. Ale to już takie moje zboczenie - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Nie, Diona robi Ales Bidovsky w Ołomuńcu. Chciałem, bardzo chciałem go mieć ale nie ma klap. Inni czescy "zboczeńcy" wsadzili do niego ponad 1kV i dostali 50m/s na wznoszeniu. Pionowo w dół, oczywiście bez silnika robi tylko 24m/s.

www.electro-team.net

kliknij: modely i wybierz Dion. Dalibor miał 1 model z klapami. Ales, producent, odmówił mi takiego skrzydła. Nowy Dion, 2-metrowy, ma mieć standardowo klapy. Do dziś niegotowy. Tydzień temu otrzymałem od niego informację, że nowy Dion będzie późną jesienią. Na 2 zdjęciu widać że A123 nie mieszczą się pod skrzydłem. Brakuje jakieś 2-3mm. Chcę spróbować to pożenić. Cały czas jest to wprawka...Moim ideałem jest kompozyt 2,5m na 4-6 A123(2300). Pozdrowienia - Jurek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panie Jurku!

Już od chyba roku się do Pana wybieram do Rybnika i nie mogę dojechac:)

Polecał mi Pana Sebastian Piosik bo od niego kupiłem Pazderke i ją wyremontowałem

Co zajadę do Rybnika to zawsze utknę u Mariana Pieczki i do Pana juz nie mogę dojechac

ale co się uciecze to się nie odwlecze:)

Wszystkie Pana modele są elektro a przecież mamy kawałek zbocza w Lubomii lub pod Branicami jest niezłe zbocze zwane Łysą Górą (obok Michałkowic)

może się kiedyś umówimy na wspólne latanie gdzies na zboczu?

 

pozdrawiam serdecznie

Piotr Szymański

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

W Lubomii jestem od czasu do czasu, jak wieje S. Ostatnio wczoraj....Jurek

W modelarni obowiązkowo jestem w środy i czwartki od 16.00

W czwartki jeszcze jakiś czas od 18.30 bo do 18 latamy w hali.

Ponadto w każdej wolnej chwili...Namiary znajdziesz w profilu. Zapraszam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Turnigy jest bardzo fajny i powinien sobie radzić zupełnie fajnie z Falkonem. Będę wdzięczny za informacje z lotów. Po AXI-ku mam mały niedosyt, chciałbym dołożyć tak z 150-200W.

 

Latam Falconem na tym silniku, który wskazał Ben. Do tego 4xA123. Przy wadze 1700g model idzie ostro do góry - można nawet pionowo ale po co :) To mało ekonomiczne.

 

Co do prowadzenia bowdenów w tego typu modelach (Falcon, Starling) robię to tak:

1. Magnesami ustawiam bowden wzdłuż kadłuba(oczywiście drut jest w pancerzu :)

2. Wlewam rzadki CA i kleję na całej długości do kadłuba.

 

U mnie sprawdza się bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ja jeszcze dodam, że bowdeny były juz wklejone jak model dotarł do mnie. Półeczka na serwa z "trzymaczem" osłonki bowdena, również była wklejona. Bowdeny poprowadzone są w lini prostej i podtrzymane listewkami na całej długości z balsy do których zostały przyklejone. Bardzo prosta, lekka, sztywna i skuteczka metoda :) Przy zastosowaniu serw HS81 do których wszystko było przystosowane ... nie ma możliwości wystąpienia oporów, chyba że zamotowane zostały inne serwa, lub zabrudzony zostal środek osłonki. Wówczas dopasowanie/naprawa jest niezbędne/dna :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Ja tej listewki podtrzymującej bowden miałem z 10cm. Ponieważ uciekałem z serwami na ile się dało do tyłu więc mi przeszkadzała i byłem zmuszony ją usunąć. I zrobiłem jak zrobiłem - każdy ma jakieś przyzwyczajenia i patenty.... - Jurek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.