Skocz do zawartości

Multiplex Tucan


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 5 tygodni później...

No i zaczyna to jakos wygladac, na razie prawie skonczylem skrzydlo (zostaly drobne wykonczenia). To co na zdjeciu to elapor oklejony Oracalem 951 (folia winylowa 50mikronow) oraz nadruki na foli winylowej zrobione przez firme callie graphics z US.

Skrzydlo po takim oklejeniu zyskalo ok 30g masy (masa takiego oklejenia to 60g). Co do efektu to niestety zdjecie starej nalepki zmienilo nieco struktore elaporu na powierzchni, ogolnie efekt i tak jest naprawde niezly. Proby pomalowania elaporu i naklejania nalepek oraz ich odklejania (po kilku dniach) nie daly zadowalajacych efektow. Zakladam ze calkowity przyrost masy zamknie sie w 60-70g.

 

oklejanie1_zps3e819240.jpg

 

oklejanie2_zps8a5096f6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbowałem oklejać folią model Durafly, podobno zrobiony z EPO. I przy wtższych temperaturach, wydawałoby się że niezbędnych przy naciąganiu folii wyłaziły mi bąble "styropianu.". U Ciebie tego nie widać.. Jak to zrobiłeś?

 

to oracal nie oracover, tworzywo oklejane tutaj to elapor i to markowego producenta (MPX), probowalem wczesniej oklejac to nawet oracoverem i tez dalo rade choc widzialem ze nie dam rady wewnetrznych krzywizn okleic.

z oracalem pracuje sie dosc przyjemnie, lekkie owianie suszarka powoduje ze folia dobrze sie uciaga i daje sie dobrze dopasowac. Problematyczne jest operowanie z wiekszymi arkuszami bo folia jest cienka i sie skleja, grzejac trudno tez utrzymac gladka powierzchnie i rowno przeykleic, raczej sprawdza sie to na krawedziach. nie pojawily mi sie zadne odksztalcenia pianki a tym bardziej jakies z niej bable... moze to jednak kwestia co to naprawde za material jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a model powoli posuwa sie do przodu, na wczoraj wyglada to tak. Przy okazji .wyszlo kilka niedorobek, ale strona amerykanska wykazala skruche i wysyla poprawieone wersje niektorych detali

czekam tez na poprawiona oklejke nosa (byla za krotka). W miedzyczasie piloci dostali wypasione odladzanie owiewki :)

 

DSC_0062_zps7a2c8d5e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no makieta to jednak nigdy nie bedzie (jest troche zmian w geometrii modelu w stosunku do oryginalu; zaczynajac od wlotu powietrza na ksztalcie usterzenia konczac) ale dodam jeszcze przesuniete wydechy oraz antenke na karku. I mysle ze model w powietrrzu bedzie fajnie wygladal :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj odbyl sie oblot modelu w nowej szacie graficznej ktory o maly wlos bylby jego ostatnim lotem, wszelkie zmiany (wymiana pilota na pilotow oraz oklejanie) podniosly wage o 170g co samo w sobie nie jest problemem dla napedu jaki siedzi w tym samolocie. Problem to przesuniety srodek ciezkosci - przesunal sie do tylu o jakies 1,5-2cm i to w powietrzu jest prawdziwy dramat (poprawnie jest 90mm od krawedzi natarcia). Na miekich nogach udalo mi sie sprowadzic samolot na ziemie w jednym kawalku (zadzieranie, walenie sie na skrzydlo, superaktywne lotki). Jako ze lepsze jest zawsze wrogiem dobrego teraz trzeba przerobic caly system zlacz by moc przesunac pakiet do przodu- a przesunac go trzeba o jakies 5cm. Uuuuu to byl nerwowy dzien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.