Skocz do zawartości

[DEPRON] TOTO-8 (akrobat), czyli znów mnie napadło.


Motylasty

Rekomendowane odpowiedzi

Człekowi w święta przychodzą do łba różnorakie dziwne pomysły.

Jako że czas ten nie sprzyja pracom twórczym w zaciszu piwniczki, gdzie powoli się buduje ToTo-7, a raczej skłania do wszelkiej maści przemyśleń twórczych, przeto przysiadłem do kompa i jakoś tak mi samo wyszło.

Powodem owych przemyśleń były fakty w treści następujące, ToTo-4 już mocno się zużył, by nie powiedzieć znudził, a nic nie mam w jego miejsce. Powód następny to taki, iż w trakcie prac świąteczno-inwentaryzacyjno-porządkowych z szufladki wypadła mi najmocniejsza KEDA - KEDA A22-20L.

Trochę pogłówkowałem, poprzeglądałem internet i postanowiłem zrobić nowego funflajowatego akrobata.

Wszelkiej maści Edków, Extrów i innych Suchojów jest dostatek, mnie po łysym łbie zaś biegało coś innego. Maszyna bardziej "bojowa". Wybór padł na PZL-130 Orlik.

Na bazie jego sylwetki zaprojektowałem sobie coś takowego :

 

toto8pr1.jpg

 

Zakładana rozpiętość - 120 cm, długoś 110 cm.

Napęd już wymieniłem, lotki, kierunek, wysokość, może jakieś podwozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Plany narazie są w zarysie, potrzebuję paru dni by je dokładnie rozrysować w szczególach.

Konstrukcja będzie tradycyjna, znaczy się depron + sklejka + sosna. Całośc kryta papierem, malowana w "barwy bojowe"

 

EDIT'

Przód laminatowy, kabinka tłoczona na kopycie.

Waga ok 850-900 g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę światełko w tunelu ! Tak się składa, że pare dni temu rozbiłem tota4 tak, że nie wystarczy załatać dziur w depronie :evil: :lol:. Znając twój zacny "łeb" model będzie pancerny, a zarazem lekki oraz będzie świetnie latać (te cechy posiadał toto4), czego serdecznie Ci życzę :) (sobie również, bo zapewne go zbuduję :wink:). Zastanawiam się tylko, czy aby tak mały ster kierunku wystarczy ? A w sumie co mnie to obchodzi i tak znając życie sterowanie zrobię tylko na lotki i wysokość :mrgreen:.

 

 

Edit:// Oglądając fotki prawdziwego samolotu zauważyłem, że ster kierunku jest większy... Chyba poprostu źle interpretuje widok modelu z boku. Ster kierunku to, to czerwone czy ciemno zielone z czerwonym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace koncepcyjne w toku.

Zastanawiam się jedynie nad zmianą napędu z KEDY na RAY-a C3536. Przemawia za tym fakt, iz KEDA najlepiej pracuje na śmigle 11x5 a wymieniony RAY na 9x6. To mniejsze śmigło bardziej by mi pasowało. Innym aspektem związanym z wielkością modelu jest wybór serw, Conrady mogą byc za małe.

Cóż wszystko to jest do przemyślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Znany tu jestem z tego że powoli, ale powoli buduję swoje deprowynalazki.

Obecnie powstaje klatka kadłuba, jak już będzie co pokazać to pokaże.

Co do planów, otóż znany jestem też z tego, że nie udostępniam planów swych konstrukcji przed ich oblotem i sprawdzeniem. Czyli pozostaje jedynie cierpliwie czekać, jeśli ktoś jest chętny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No nic, żeby nie było że ja tylko walnę pomysłem, a potem nic sie nie dzieje.

W fazie projektu zmieniłem wymiary modelu o jakie 5 procent in minus, okazało się że będzie to i tak niezłe bydle. Długość kadłuba została zmniejszona do 1 metra licząc od kołpaka do ogona. kadłub będzie sie składał z około 20 kilku elementów sklejkowych klejonych ze sklejki 1 i 3 mm, do tego podłużnice sosnowe 4x4.

W pierwszej kolejności wydrukowałe i nakleiłem na sklejke elementy klatki-przodu kadłuba.

 

toto8001.jpg

 

W ruch poszła piłka włośnicowa, cześć elementów została wycięta i oszlifowana.

 

toto8002.jpg

 

Klatka kadłuba została sklejona, fotki z dalszych prac zapodam pewnie jutro.

 

Model będzie dość duży jak na deprona, dodam tylko że oszklenie kabiny wymiarowo jest większe od dwulitrowej butelki Coli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kalibracja kalibracją, ale udało mi się coś pogrzebać przy modelu.

Konstrukcja nośna kadłuba to sosna + sklejka 1 mm i 3 mm.

Całośc będzie oklejona depronem, a depron papierem, no chyba że wpadnie mi do tego łysego łba zapodać, dajmy na to laminat jako pokrycie ostateczne.

Łoże silnika to ażurowana sklejka 3 mm, podłużnice główne kadłuba - sosna 4x4, klatka kadłuba to skleja 1 mm ażurowana.

 

toto8003.jpg

 

Cały kadłub "twardy"

 

toto8004.jpg

 

Wręgi pierwsza i druga, czyli te od strony natarcia i spływu płata zrobiłem z depronu 6 mm obustronnie oklejonego sklejką 1 mm, reszta wręg z samego depronu.

 

Szczegóły przodu kadłuba.

 

toto8005.jpg

 

"Śródokręcie"

 

toto8006.jpg

 

"Rufa"

 

toto8007.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.