Skocz do zawartości

Góra
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jaką masz strukturę kadłuba?

Hej,

mam 2 layup'y/ struktury:

 

1: to co na zdjęciach w poprzednim poście to

-1x węgiel 93g - 45o i węgiel 100g wzdłuż

- to powyższe jest także na zakładce

- dodatkowo po bokach kadłuba jest pasek szeroki na 5mm jednokierunkowego węgla, ułożony ponad zakładką

dzięki czemu mam 2 warstwy jednokierunkowe na całej bocznej płaszczyźnie rurki

- przód szkło 5x50g, dwie warstwy (0, 90o) ułożone za skrzydło, za drugą śrubę

Masa 34g+2g pokrywka kabinki

 

2: to co na zdjęciach załączonych do tego postu:

- 1x węgiel jednokierunkowy 100g (5cm przed skrzydłem do końca )

- 2x szkło 50g całość na zewnątrz i wewnątrz

- przód od mocowania skrzydła z tkaniny aramidowo-węglowej 160g/m2

- pylon statecznika z węgla 93

Masa trochę większa bo 36g+ pokrywka,

 

Model na poniższych fotkach ma kadłub z tą drugą strukturą, zamierzam go sprzedać coby mieć za co się transportować do Zielonej Góry ;)

DSCI0053.JPG

DSCI0057.JPG

DSCI0063.JPG

DSCI0051.JPGDSCI0052.JPGDSCI0054.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2x50 z przodu, wydaje się strasznie mało. Nie masz miękko? Ja w swoich daję 5x50 ze szkła, albo 3x60 z kevlaru + 1x50 ze szkła.

Przepraszam, ale nie widzię na zdjęciach, czy belka ogonowa jest w przekroju okrągła? Stąd dodatkowy pasek węgla kierunkowego w poziomej płaszczyźnie?

 

Szacuneczek, że chciało Ci się samemu zrobić dwie formy do kadłubów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, napisałem, że jest 5 warstw szkła 50, z czego 2 zachodzą na węgiel aż do końca skrzydła :)

w tym kadłubie co powyżej belka jest okrągła dlatego ten pasek węgla

 

Co do form to jesteś w błędzie:

Ja zrobiłem tylko formę opisaną na początku wątku z owalnym przekrojem rurki

 

Drugi kształt kadłuba nie jest z mojej formy - kolega ją odkupił od A.Siamy a ja zrobiłem z niej kadłuby na zawody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Poniżej wrzucam log z rzucania sprzed paru tygodni modelem NEXT na profilu edge (4 panele na połówkę),

po weekendzie będą ciekawsze logi - bo z zawodów w Zielonej Górze. Na nadchodzący weekend przyszykowane są NEXT'y (a w zasadzie same skrzydła + stateczniki, kadłubów brak :/ ) na profilu Zone V2, o nieco mniejszej powierzchni skrzydła.

 

post-226-0-01395100-1400621902.jpg

 

Fotka skrzydeł na profilu Zone2 - z kesonem węglowym w trakcie jego wykonywania:
post-226-0-72972600-1400622053_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

Jakimi farbami malujesz mylar?

Lakieruję farbami akrylowymi w spray'u - konkretnie ostatnio Motip, i Deco Color Fluorescent.

Szczegóły modelu na profilu Zone2 z kesonem węglowym trochę się opóźnią jeszcze w stosunku stwierdzenia "po zawodach w Zielonej" - ale postaram się przez weekend porobić zdjęcia i zrobić wpis. :)

 

EDIT

 

 

Cześć wszystkim,

Dawno nie aktualizowałem wpisu o modelu NEXT, a przez ostatnie pół roku nieco się w temacie działo.

 

Wykonałem zapowiadane wcześniej skrzydła z węglowym kesonem na profilu ZONE 2 oraz kompletny samolot bez kesonu, po czym wyjechałem do Drezna do Pracy – wspominam o tym tutaj, bo to w Dreźnie powstały takie konstrukcje DLG jak Aspirin czy Salpeter w tamtejszej "modelarni" TUD-Modelltechnik.

 

Skrzydło z kesonem węglowym:

Skrzydło na profilu zone2 zaopatrzone zostało w serwomechanizmy Hitec HS45-HB już w trakcie laminowania – jest to przede wszystkim szybki oraz  estetyczny (do pierwszej wymiany serwa) sposób na montaż serwomechanizmów.

Poniżej zamieszczam zaległe zdjęcia skrzydła:

post-226-0-91064100-1420231639.jpg

post-226-0-58273500-1420231637.jpg

 

 

Drugim modelem NEXT, który powstał w Niemczech jest zestaw modelu w wersji lekkiej, bez kesonu

Masa do lotu może się zaczynać od 240g  przy ~20dm2 powierzchni:

post-226-0-48117300-1420231798.jpg

 

Model na lotnisku koło Drezna:

post-226-0-64344900-1420231640_thumb.jpg

post-226-0-29466900-1420231639.png

 

Spędzając kilka wakacyjnych weekendów jako pomocnik na zawodach Euroturu F5J, spodobała mi ta konkurencja czego efektem było zainteresowanie się konkurencją, a obecnie podjęcie się wykonania 4 metrowego modelu F5j w postaci konstrukcji z form negatywowych. Ale o tym więcej jak znajdę czas następnym razem – oraz już w odpowiednim dziale.

 

Podobnej wielkości projekt wykonuję wraz z Kolegami w ramach realizacji projektu na uczelni : zapraszam do lajkowania :)www.facebook.com/aeroteamagh

 

Pozdrawiam Serdecznie w Nowym Roku ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Troszkę odświeżę...

Dotarł mój Next, wersja szklana, wzmocniona z zainstalowanymi serwami. Poza drobnymi zastrzeżeniami natury estetycznej (kombinacja szary + różowo-szarawy nie jest moją ulubioną ;) ), model wygląda i lata bardzo przyjemnie - dużo lepiej niż moja poprzednia metrówka.

Muszę się jeszcze trochę nauczyć, dostosować nadajnik (Taranis X9E)  do programu AD.DLG przez przełożenie switch-a chwilowego na lewą stronę no i do roboty..  

[edit]

Waga do lotu 248g, zawiera:

- baterię 1s 1Ah (zrobioną z 2s 500mAh),

- doważenie dzioba 5g,

- doważenie prawego skrzydła 3g

- "efekty artystyczne" (paski z kolorowej taśmy) ok 3g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,
Po pewnej nieobecności w tym wątku przedstawiam nowości:

Stateczniki mogą teraz zostać wykonane w wersji całowęglowej (Carboline):

post-226-0-11458300-1465898107_thumb.jpg
post-226-0-70831700-1465898106_thumb.jpg
Masa Kompletu 11,5g :)

 

Kołki o poprawionym kształcie i dowolnym wykończeniu zewnętrznej części (lakier / węgiel / diolen)

post-226-0-03151800-1465898260_thumb.jpg

post-226-0-19440400-1465898259_thumb.jpg


Niezależnie od drobnych zmian, model NEXT nie zmienia swojego przeznaczenia do zapełnienia niszowej części rynku modeli dlg "na start" pozwalającymi na zabawę w rzucanie i łapanie termiki :)

Zapraszam do śledzenia informacji o nowościach, które co jakiś czas pojawiają się na facebooku: https://www.facebook.com/ncomposites
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stateczniki wyglądają na laminowane w worku? Czy mi się wydaje i to jednak z formy? ;)

Stateczniki do NEXT'a nadal są z worka próżniowego, profile fr3ak (poziomy) i zone z4d (pionowy).

 

 

NOWOŚCI:

Poniższe zdjęcia przedstawiają obecną podstawową wersję modelu NEXT, zmiany jakie zaszły w stosunku do poprzednich modeli to:

- nasuwany nosek,

- statecznik poziomy umieszczony pod belką ogonową,

- belka ogonowa z węgla spread Tow Samurai,

- napędy Top Drive jako standard.

 

Nosek:

post-226-0-31615600-1466064565_thumb.jpg

 

Stateczniki:

post-226-0-20804300-1466064599_thumb.jpgpost-226-0-30156000-1466064576_thumb.jpg

 

Podstawowe malowanie:

post-226-0-34186900-1466064579_thumb.jpgpost-226-0-47041300-1466064578.jpg

 

Montaż modelu na lotnisku = przykręcenie 2 śrub i wpięcie serw klapolotek:

post-226-0-76384700-1466064632_thumb.jpgpost-226-0-90578400-1466064614_thumb.jpg

 

 

Na koniec stateczniki węglowe z worka próżniowego raz jeszcze:

post-226-0-82866600-1466063589_thumb.jpg

post-226-0-80277600-1466064595_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.