Skocz do zawartości


Zdjęcie

NEXT - dlg

next dlg buteo buteo2 kadłub jednoczęściowy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
66 odpowiedzi w tym temacie

#61 Kotar

Kotar
  • Modelarz
  • 26 postów
  • Age: 34
  • SkądWłocławek/Poznań/Wrocław
  • Imię:Krzysztof

Napisano 27 lipiec 2017 - 12:34

A czemu nurkujesz z noszenia na pełnych "klapach"? Rzutki to całkiem odporne modele na przeciążenia. Łatwiej sie ucieka z podniesionym spływem. I to bez ostrego nurkowania.

 

Trochę spanikowałem i wolałem obnizyć lot bez większego odlatywania w poziomie. Ucieczki "poziomo" też muszę popróbować, ale to trzeba widzieć dobrze model i nie przegiąć z poganianiem, bo sądze, że nie trudno o flatter. Zauważyłem, że jest to szczególnie kłopotliwe jak złapie się komin na nawietrznej, idealnie przed soba, wtedy model podczas wznoszenia przesuwa się "nad głowę" - w tych pozycjach cięzko mi ocenić kąt szybowania i prędkość. Zdecydowanie muszę jeszcze dużo się nauczyć. Dzięki za uwagę. Spróbuje wykorzystać ten pomysł w kolejnych lotach. Pewnie warto czasem wcześniej uciec w ten sposób, niż dać się zassać tak wysoko, że potem trzeba schodzić na klapach.


  • 0

#62 Góra

Góra
  • Modelarz
  • 60 postów

Napisano 19 październik 2017 - 13:40

Też polecam odlatywanie z centrum noszenia zamiast lotu na klapach w dół - w noszeniu będzie mniej efektywny niż szybki przelot/ucieczka.

Co jakiś czas powstają kolejne ewolucje modelu NEXT dlg, poniżej wstawiam zdjęcia wersji węglowej z włókien typu spread-tow :)

IMG_6827.JPG
IMG_6830.JPG IMG_6832.JPG IMG_6835.JPG

Dla porównania wersja szkło+wzmocnienia węglowe
P1090158.JPG

P1090166.JPG


  • 0

#63 Góra

Góra
  • Modelarz
  • 60 postów

Napisano 28 marzec 2018 - 21:08

Cześć!
Post pod postem, lecz ten dotyczy hydrografiki w modelu NEXT DLG.

Szybowce ciągle powstają, ostatnio w zmodyfikowanej formie - 4 serwa umieszczam w kadłubie.       
Czasem modelom nadaję niepowtarzalnego malowania, w nieco przypadkowy i fantazyjny układ kolorów, nakładanych metodą hydrografiki.        

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Jestem ciekawy co sądzicie o tego typu hydro-grafice na statecznikach - czy rozwiązanie się komuś z Was podoba i może chętnie zobaczyłby hydrografikę na całym skrzydle?

P.S. Częściej informacje o Nextach DLG pojawiają się na facebooku:  
http://www.facebook.com/ncomposites         

 

 


  • 0

#64 samolocik

samolocik
  • Modelarz
  • 1431 postów
  • Age: 48
  • SkądKraków
  • Imię:Piotr

Napisano 29 marzec 2018 - 10:29

Nie założę konta w systemie, na którym mam tylko oglądnąć zdjęcie lub przeczytać "co nowego" udostępniając usługodawcy w zamian wszystko.

 

Co do malowania to wygląda ciekawie w zbliżeniu i jak są wstawiane jaskrawe kolory. Przy zlewających się kolorach z odległości nawet 2m efekt będzie pomijalny.

Dlatego chętnie oglądnę całe skrzydło ale z dodatkiem jaskrawego koloru.


  • 0

#65 Czaro

Czaro
  • Modelarz
  • 652 postów
  • Age: 33
  • SkądWarszawa
  • Imię:Czarek

Napisano 29 marzec 2018 - 21:19

Chętnie zobaczyłbym na żywo. Na ten moment myślę, że to zbędny bajer. Ale dla niektórych efektowny wygląd jest ważny ;)


  • 0

#66 Góra

Góra
  • Modelarz
  • 60 postów

Napisano 11 sierpień 2018 - 10:05

Czołem Wszystkim!

Jako, że w tym tygodniu powstał ostatni "NEXT DLG" wykonany metodą worka próżniowego na pozytywowym rdzeniu styrodurowym - pora na podsumowanie wątku :)

Wszystkich wersji DLG NEXT powstało w przeciągu 5 lat przeszło 100 sztuk! W tym okrągłe 10 całowęglowych Carboline/Carbowave.
Przeprowadziłem sporo testów i modyfikacji - część pomyślnych oraz część niestety błędnych (głównie przy układzie popychaczy). Od początku wszystkie modele posiadały 8 panelowe skrzydła (po 4 na stronę) cięte gorącym drutem, początkowo po szablonach stalowych ciętych CNC, kończąc na 4 osiowej maszynie tnącej profil :)

Ostatni NEXT w starej technologii:
lastOne1.jpg

lastOne2.jpg



Pierwsze sztuki z usterzeniem pływającym:
+ lekkie usterzenie
- zbyt mała powierzchnia statecznika poziomego
- na ster wysokości potrzebne było bardziej precyzyjne serwo niż TowerPro Sg90

DSCI0358.JPG


Zmiana usterzenia na tradycyjne:
+ serwa TowerPro sg90 wystarczająco precyzyjne na początek zabawy z DLG

NEXT_Dresden (22).jpg


Zmiana formy kadłuba:
+ lepsze dopasowanie kadłub\skrzydło
+ pylon statecznika laminowany w jednym procesie
P1080423.JPG


Dodanie zdejmowanego noska:
+ ułatwienie dostępu do wyposażenia
+ łatwiejszy montaż serw
P1070049.JPG


Wersja całowęglowa:
+ wyższa sztywność - lepszy wynik rzutu
+ brak konieczności rzucania na 70% możliwości

IMG_6835.JPG




Co dalej?
Aby tworzenie modeli było opłacalne, nie można ich robić metodą oblaminowywania rdzenia - tą metodę pozostawię sobie tylko na jednostkowe modele, gdzie liczą się niskie koszty.
Modele przeznaczone bardziej do sprzedaży niż własnego hobby - nawet te dla początkujących, muszą prezentować jakość kosztem wyższej ceny, na którą pozwalają tylko modele wykonane z foremnika.

Rynek jest pełen modeli DLG dla początkujących, także jest i będzie w czym wybierać :)

 


  • 0

#67 d2f

d2f
  • Modelarz
  • 332 postów
  • Age: 37
  • SkądRadzyń Podlaski
  • Imię:Paweł

Napisano 11 sierpień 2018 - 10:19






Wersja całowęglowa:
+ wyższa sztywność - lepszy wynik rzutu
+ brak konieczności rzucania na 70% możliwości
attachicon.gifIMG_6835.JPG



Napewno brak konieczności rzucania na 70%? Czy dlatego na zdjęciu jest zielony a nie czerwony, gdzie i 50% to już za dużo? :-)

Przykro mi, że od maja mamy niedogadaną sprawę, ale wciąż czekam na kontakt.
  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: next, dlg, buteo, buteo2, kadłub jednoczęściowy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych