Skocz do zawartości

Góra
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A czemu nurkujesz z noszenia na pełnych "klapach"? Rzutki to całkiem odporne modele na przeciążenia. Łatwiej sie ucieka z podniesionym spływem. I to bez ostrego nurkowania.

 

Trochę spanikowałem i wolałem obnizyć lot bez większego odlatywania w poziomie. Ucieczki "poziomo" też muszę popróbować, ale to trzeba widzieć dobrze model i nie przegiąć z poganianiem, bo sądze, że nie trudno o flatter. Zauważyłem, że jest to szczególnie kłopotliwe jak złapie się komin na nawietrznej, idealnie przed soba, wtedy model podczas wznoszenia przesuwa się "nad głowę" - w tych pozycjach cięzko mi ocenić kąt szybowania i prędkość. Zdecydowanie muszę jeszcze dużo się nauczyć. Dzięki za uwagę. Spróbuje wykorzystać ten pomysł w kolejnych lotach. Pewnie warto czasem wcześniej uciec w ten sposób, niż dać się zassać tak wysoko, że potem trzeba schodzić na klapach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Też polecam odlatywanie z centrum noszenia zamiast lotu na klapach w dół - w noszeniu będzie mniej efektywny niż szybki przelot/ucieczka.

Co jakiś czas powstają kolejne ewolucje modelu NEXT dlg, poniżej wstawiam zdjęcia wersji węglowej z włókien typu spread-tow :)

post-20274-0-67190300-1508416798_thumb.jpg
post-20274-0-19815100-1508416800_thumb.jpgpost-20274-0-62291700-1508416802_thumb.jpgpost-20274-0-66411400-1508416806_thumb.jpg

Dla porównania wersja szkło+wzmocnienia węglowe
post-20274-0-57006200-1508416915_thumb.jpg

post-20274-0-23121900-1508416917_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Cześć!
Post pod postem, lecz ten dotyczy hydrografiki w modelu NEXT DLG.

Szybowce ciągle powstają, ostatnio w zmodyfikowanej formie - 4 serwa umieszczam w kadłubie.       
Czasem modelom nadaję niepowtarzalnego malowania, w nieco przypadkowy i fantazyjny układ kolorów, nakładanych metodą hydrografiki.        

post-20274-0-77252800-1522267783_thumb.jpg

post-20274-0-46994800-1522267790_thumb.jpg

post-20274-0-04211200-1522267798_thumb.jpg

Jestem ciekawy co sądzicie o tego typu hydro-grafice na statecznikach - czy rozwiązanie się komuś z Was podoba i może chętnie zobaczyłby hydrografikę na całym skrzydle?

P.S. Częściej informacje o Nextach DLG pojawiają się na facebooku:  
http://www.facebook.com/ncomposites         

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie założę konta w systemie, na którym mam tylko oglądnąć zdjęcie lub przeczytać "co nowego" udostępniając usługodawcy w zamian wszystko.

 

Co do malowania to wygląda ciekawie w zbliżeniu i jak są wstawiane jaskrawe kolory. Przy zlewających się kolorach z odległości nawet 2m efekt będzie pomijalny.

Dlatego chętnie oglądnę całe skrzydło ale z dodatkiem jaskrawego koloru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czołem Wszystkim!

Jako, że w tym tygodniu powstał ostatni "NEXT DLG" wykonany metodą worka próżniowego na pozytywowym rdzeniu styrodurowym - pora na podsumowanie wątku :)

Wszystkich wersji DLG NEXT powstało w przeciągu 5 lat przeszło 100 sztuk! W tym okrągłe 10 całowęglowych Carboline/Carbowave.
Przeprowadziłem sporo testów i modyfikacji - część pomyślnych oraz część niestety błędnych (głównie przy układzie popychaczy). Od początku wszystkie modele posiadały 8 panelowe skrzydła (po 4 na stronę) cięte gorącym drutem, początkowo po szablonach stalowych ciętych CNC, kończąc na 4 osiowej maszynie tnącej profil :)

Ostatni NEXT w starej technologii:
post-20274-0-98221700-1533977581_thumb.jpg

post-20274-0-51008300-1533977588_thumb.jpg



Pierwsze sztuki z usterzeniem pływającym:
+ lekkie usterzenie
- zbyt mała powierzchnia statecznika poziomego
- na ster wysokości potrzebne było bardziej precyzyjne serwo niż TowerPro Sg90

post-20274-0-27023700-1533977986_thumb.jpg


Zmiana usterzenia na tradycyjne:
+ serwa TowerPro sg90 wystarczająco precyzyjne na początek zabawy z DLG

post-20274-0-54375800-1533978138_thumb.jpg


Zmiana formy kadłuba:
+ lepsze dopasowanie kadłub\skrzydło
+ pylon statecznika laminowany w jednym procesie
post-20274-0-26143200-1533977652_thumb.jpg


Dodanie zdejmowanego noska:
+ ułatwienie dostępu do wyposażenia
+ łatwiejszy montaż serw
post-20274-0-40803500-1533977680_thumb.jpg


Wersja całowęglowa:
+ wyższa sztywność - lepszy wynik rzutu
+ brak konieczności rzucania na 70% możliwości

post-20274-0-21659200-1533977608_thumb.jpg




Co dalej?
Aby tworzenie modeli było opłacalne, nie można ich robić metodą oblaminowywania rdzenia - tą metodę pozostawię sobie tylko na jednostkowe modele, gdzie liczą się niskie koszty.
Modele przeznaczone bardziej do sprzedaży niż własnego hobby - nawet te dla początkujących, muszą prezentować jakość kosztem wyższej ceny, na którą pozwalają tylko modele wykonane z foremnika.

Rynek jest pełen modeli DLG dla początkujących, także jest i będzie w czym wybierać :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

 

Wersja całowęglowa:

+ wyższa sztywność - lepszy wynik rzutu

+ brak konieczności rzucania na 70% możliwości

attachicon.gifIMG_6835.JPG

 

 

 

Napewno brak konieczności rzucania na 70%? Czy dlatego na zdjęciu jest zielony a nie czerwony, gdzie i 50% to już za dużo? :-)

 

Przykro mi, że od maja mamy niedogadaną sprawę, ale wciąż czekam na kontakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Cześć,
W jednym z egzemplarzy Nexta zmodyfikowałem kadłub, także dla kompletności wątku dodaję informację :) 
Pod nasuwanym noskiem wykonałem płytę węglową ze sztywnym, lekkim rdzeniem - rozwiązanie odrobinę podobne do Snipe.
Zmiana obejmująca przód kadłuba zapewnia łatwiejszy dostęp, montaż i ustawienie popychaczy serw. 
Od spodu jest miejsce na pręty dociążające model w zakresie 20-70g.

 

post-20274-0-52384900-1560375322.jpg

post-20274-0-78770600-1560375331.jpg
post-20274-0-28668200-1560375289_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.