Skocz do zawartości

Sbach 342 3D 50cc


Rekomendowane odpowiedzi

Witam u siebie mam to rozwiązane w ten sposób, silnik na zdjęciach to dle 30 zamontowany do stanowiska w którym docieram i reguluję, nie zdejmowałem sprężyny powrotnej przy gaźniku ( identycznie mam zrobione w Sbachu ) post-6357-0-34387900-1394138588_thumb.jpg Laminatowe przedłużenie dźwigni dostałem razem z silnikiem ale można dorobić samemu

post-6357-0-54292500-1394138760_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwa HS-5645MG to niezbyt dobry wybór,są wolne i niezbyt mocne,nie będziesz z nich zadowolony... :(,miałem je w swojej EXTRA 260 50cc i szybko je wymieniłem na SAVOXy.

do silnika który masz najlepsze jest FIALA 23x8,chociaż na początek do docierania 22x8 też będzie dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju ze wzgledu na moje skromne umiejętności , model jeszcze dlugo nie będzie kręcił 3D, wiec pewnie te serwa dadzą radę.

 

Adrianie dzieki za foty rozwiązania dźwigni gazu , a zapytam jeszcze o ta sprezyne -serwo nie ma przez to niepotrzebnego oporu, zdjecie jej to zly pomysł. Przepraszam za lamerskie pytania, ale montuje pierwszy raz silnik benzynowy, wczesniej tylko elektryki.

To pytan ciag dalszy :

- czy silnik montujecie w stanie jak z pudła czy coś poprawiacie, np. rozkręcacie i skrecacie na klej?

- czy z braku wolnych kanałów ( mam radio 6 kanalowe) w tej klasie modelu da sie zastosowac 2 serwa wysokosci na jednym kanale?

Tak liczę te kanały i ...

2 lotki,

2 wysokość

1 kierunek

1 gaz

1 mac bec zasilanie, a jeszcze przydalby sie killswich

odbiornik ma 7 kanalow . Da się to jakoś podłączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zdejmuj tej sprężyny ona w niczym nie przeszkadza a serwo 645mg da radę jako napęd przepustnicy

Silnik dobrze jest zamontować do wcześniej dorobionego uchwytu (ja sobie taki wy spawałem z blachy 3mm)w celu dotarcia , wieczorem wstawię zdjęcie jak to wygląda

Można też zamontować silnik do modelu i po złożeniu skrzydeł docierać

Podczas przekręcania silnika stosuję klej do gwintów średni ( te cztery tuleje dystansowe, mocujące silnik do domku )Przedłużenie dźwigienki od gazu przykręcona śrubka + nakrętka samohamowna a ta śrubka w osi dźwigni kropla kleju do gwintów .Nic po za tym nie rozkręcam i nie sklejam

Aby dać dwa serwa na SW na jednym kanale potrzebujesz programator do serw Hitec i odwrócić kierunek działania jednego serwa. Zasilanie z mac beca można wpiąć przez kable Y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik zamontowany, maska dopasowana.

Okazało się, że fabrycznie maska laminatowa ma lichy żelkot i dlatego delikatnie od wewnątrz ją przelaminowałem - tak to wygląda na dzień dzisiejszy.

post-4447-0-95995000-1394462517_thumb.jpg

 

 

I kolejna porcja pytań, tym razem w temacie instalacji paliwowej.

W zestawie z modelem otrzymałem zbiornik pojemności 550cc wraz z osprzętem (3 rurki fi zewn. 2,9 mm, wężyk, obciążnik, korek gumowy).

Pytanie brzmi na jakiej średnicy przewodzie paliwowym wykonuje się instalację w modelu z silnikiem 50cc, oraz czy całość wykonuje się tym samym przekrojem (króciec przy silniku ma średnicę zewn. ok 4,5 mm)

Zakładam, że instalacja będzie posiadać filtr filcowy w zbiorniku, trójnik do zaworu tankującego, kolejny filtr (czy konieczny, jaki?) na dolocie do gaźnika - o czymś zapomniałem?

 

Instalacja paliwowa wykonana na przewodzie Tygon 4040 jako 3 przewodowa, bez filtra miedzy zbiornikiem a gaźnikiem.

Model dostał też nowe dzwignie 1,75" firmy Secraft

post-4447-0-62299000-1395087279_thumb.jpg

Wracając do tematu dźwigni gazu to czy programuje się zakres ruchu serwa by zdławić obroty i wyłączyć silnik czy realizuje sie to wyłącznie na wylaczniku zapłonu?

 

post-4447-0-38145900-1395088366_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ja w 50cc instalację robiłem na przewodzie śr.wew.3,2 mm i było ok.zbiornik na trzech wężykach,tak łatwiej a poza tym w instalacji z trójnikiem w przewodzie tankowania mogą zostać resztki powietrza które prawdopodobnie zassie silnik,na pewno są zwolennicy trójników i nic się im nie dzieje. To tylko moje spostrzeżenia.Silnik najlepiej wyłączać elektronicznym wyłącznikiem zapłonu (kill-switch) ale do tego jest potrzebny dodatkowy kanał, można też ręcznie wyłącznikiem na kadłubie.Ustawienia serwa gazu, można przeczytać na stronie f3m w dziale hangar.Serwa które masz to 12 kg, dźwignie mają dobrze ponad 4cm więc niewiele z nich wyciśniesz no i serwa dostaną wycisk,zmień na krótsze i tak nie latasz 3D,ale to tylko moje spostrzeżenia. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze radio 6 kanałów,masz odbiornik 7 kanałowy do siódmego wepnij zasilanie,2 kanały wysokość,1 kierunek,1 gaz,1 lotki na kablu Y,1 kill switch łatwiej będziesz mógł ustawić lotki na trymerze i nie trzeba programatora,oczywiście rozwiązanie Adriana też jest ok.lepiej by było bez kabla Y ale wtedy wyłącznik zapłonu manualny i każde serwo na osobnym kanale tak miałem w pierwszej 50-tce Yak 54 pilota rc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Damianie za cenne uwagi. Wysokość mam na Y, a lotki na osobnych kanałach. Ale czy zasilanie podłączone pod 1 kanał to dobre rozwiazanie czy lepiej rozdzielic je na 2 kanały np. przez Y na kanale gazu?

 

 

A takie niespodzianki zafundował producent modelu, jesli chodzi o ośkę podwozia. Nie dosyć że jest fi 4 do jeszcze skrecana gdzie gwint jest M3. Efekt, przy odpaleniu silnika, od drgań pękła. Dobrze, ze na ziemi.

post-4447-0-13257100-1395763864_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek dwa zasilania tak jak piszesz Y kabel na gazie,zapomniałem o drugim pakiecie to chyba z braku ósmego kanału.Serwo wysokości programowałeś aby odwrócić kierunek?

tak, programowałem, z resztą fajny gadżet ten hpp-21

A wracajac do zasilania to zastanawiam sie czy przewody podajace zasilanie na odbiornik o przekroju 0,33 wystarczą bo grubszych z wtyczką jr nie znalazlem. W tej chwili z mac beca wychodzi na wtyczce mpx zasilanie, a dalej mam rozdzielone na 2 kanały wlasnie przekrojem 0,33.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Post pod postem, ale co tam.

Model zapoznany został dziś z trawą.

 

 

Wypalił też bak paliwa. I mam pewien problem z cyfrowym licznikiem obrotów, który podłączam przez Y do układu zapłonowego. Wpięcie go przy pracującym silniku powoduje natychmiastowe jego gaśniecie - czyżby aż tak obciążał pakiet, że znika iskra? czy może coś innego jest tego powodem? Pakiet na zapłonie to LRP 2S 2500 mAh 17Wh.

 

Więcej zdjęć na https://plus.google.com/photos/106030449409549021763/albums/5995794136426278737

post-4447-0-82432000-1396206108_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!cyfrowy miernik obrotów wpina się w odpowiedni przewód wychodzący z aparatu zapłonowego(wychodzą wtedy trzy przewody z puszki zapłonu).dodam że nie wszyscy producenci dają taką możliwość.podpięcie miernika na kablu Y to absolutnie złe rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!cyfrowy miernik obrotów wpina się w odpowiedni przewód wychodzący z aparatu zapłonowego(wychodzą wtedy trzy przewody z puszki zapłonu).dodam że nie wszyscy producenci dają taką możliwość.podpięcie miernika na kablu Y to absolutnie złe rozwiązanie.

to wpięcie ma byc tylko do regulacji silnika - do lotu będzie rozlączane. Ale dlaczego złe jak instrukcja zarowno silnika jak i tachometru umożliwia takie podlaczenie, ba nawet jest kabel Y w zestawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po paru dniach, opowieści "młodego" modelarza ciąg dalszy.

Silnik wstepnie dotarty, wypalił 2L na ustawieniach fabrycznych. Pali bezproblemowo i kręci smigłem 22x8 do 7100 obr.

Moje pytanie do bardziej doswiadczonych Kolegów czy już teraz przeprowadzać regulację gaźnika wg dostepnych procedur, czy latac na ustawieniach fabrycznych (bogatych)i kiedy wymienić świecę na nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek a samolot już latał?  Zmień śmigło na 23x8 moim zdaniem silnik na dotarciu przy śmigle 22x8 ma za wysokie obroty i może się przegrzewać,jeżeli jeszcze nie latałeś tym modelem to nie pal go więcej na ziemi tylko docieranie w powietrzu (lepsze chłodzenie) po paru lotach stwierdzisz czy regulować lub na razie zostawić na fabrycznych,wymiana świecy po dotarciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damianie, samolot jeszcze nie latał, choć pewnie by bardzo chciał :-)) Czyli z wypowiedzi rozumiem, że jeżeli silnik nie gaśnie na wolnych to zakładać maskę, sprawdzić wyważenie i w górę?

No to muszę się psychicznie nastawić i odwiedzić Kolegów modelarzy z Kosorowic.

A tak na marginesie, w wielu wątkach toczy się dyskusja czy docierać silnik na modelu czy na stanowisku. Moim skromnym zdaniem docierając na modelu mamy szansę wychwycić niedociągnięcia, które mogą w innym przypadku wyjść dopiero w locie. U mnie w trakcie docierania felerne okazały się fabryczne ośki kół, poluzował się tłumik - silnik gasł na wolnych (mimo, że na silikonie, a śruby na Loclit), a także śruba mocowania silnika.

 

Tak dla pewności: wyważanie robić na pustym zbiorniku? bo też są różne szkoły: pustym, 1/4, pełnym. Tak na logikę to albo pusty, albo 1/4 bo i tak się nie wylatuje paliwa do 0, a w miarę opróżniania zbliżamy się do idealnego SC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.