Skocz do zawartości

P51 Mustang


elektron

Rekomendowane odpowiedzi

A ja uczciwie przyznam się, że jak na pierwszą spalinkę wybór kombata to dość ryzykowna decyzja.

 

Fokker: nie będzie tak źle. Kolega któremu oddałem mojego prototypowego kombatowego mustanga ze styroduru nauczył się na nim latać. Oto filmik z jednego ze startów: http://japim.acn.waw.pl/modelarstwo/movies/start_p51.wmv

 

marki2_3.jpg

 

Oczywiście model wygląda jakby go wyjąć psu z gardła, ale spełnił swoją funkcję w 200%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 49
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

MODEL SKONCZONY W 100% !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Model wyszedl gotowy do lotu bez paliwa 915g a z paliwem 1025g czyli patrzac na inne konstrukcje jest sredni ( chociaz wyposazenie ma lekkie :/ )

Teraz ide na 18tke kolegi wiec zdjecia wkleje jutro. O ile stan pilota bedzie odpowiedni po nie przespanej nocy i pogoda ok to jutro oblot :)

 

A ja uczciwie przyznam się, że jak na pierwszą spalinkę wybór kombata to dość ryzykowna decyzja.

 

Fokker a kto powiedzial ze to moja pierwsza spalina ?? :P Mialem przed tym spalinowego trenerko-akrobata - http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=3461

Potem latalem jeszcze kilka lotow spalina pod 7.5...

 

Wiec co sie z czym je to wiem :)

 

Normalny to był też ten poprzedni GWS, mogę sie założyć żebym go ulotnił :P chociaż 100% pewności to nie mam :)

Powodzenia w oblocie !!

 

Pewnie jeszcze go ulotnie :) Moze niekoniecznie ze spalina :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, niech James jeszcze chwilę zaczeka!

 

Włącznik radzę umieścić tak aby pozycja "on" była po stronie dziobu (na zdjęciu nie widać dokładnie jak jest). Gdy jest odwrotnie (i jest umieszczony w tym miejscu) łatwo można sobie wyłączyć model przy wyrzucie metodą "od góry" (sprawdzone :) )

 

Te węże nie mają aby za ciasno? Rurka do tankowania? W os15la to czysta rozrzutność i wątpliwe wygodnictwo :) Było zaślepić w baku, albo nie dziurawić gumy jeśli była cała...

 

Ogólnie to wygląda ładnie, ma szanse latać, ja bym zdjął - przynajmniej na oblot - zamulacz z tłumika (zwłaszcza że jest skierowany do przodu :shock: ).

Lotki są małe i poza strumieniem więc na początku pewnie skuteczność mała. Sprawdź czy nie ma rewersu.

 

Jakie śmigło?

 

Aha i te gumy do skrzydeł to daj na krzyż .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Janku za odpowiedz i rady :) Juz sie tlumacze -

Wlacznik umiescilem strona ON w kierunku ogona - uzywalem tego z pelikanie gdzie model strzelalem z gumy i w kazdym spaliniaku. Pewnie masz racje z tym wyrzutem... Zamienie to gdu tyko wroce do polski.

 

Weze nie maja za ciasno - wiem ze na focie to wyglada troche inaczej ale w rzeczywistosci siedza "na styk" i kazdy z nich ma napewno pelna przepustowosc.

Tankowanie... jestem leniwcem :P Ale waga niewielka a wygoda wieksza :D

 

Niewiem czemu nazywasz go "zamulaczem". Przeciez silnik na przedlozce silikonowej dziala identycznie jak bez niej. Kwestia minimalnego przestawioenia obrotow.

Na focie jest jeszcze nie poprawiona wersja - jeszcze przed wyjazdem odgialem rurke na tyle ze cale spaliny ida bezposrednio pod skrzydlo.

 

Gumy dam i na krzyz i normalnie.

Smiglo 8x4

 

Jakie wychylenia w st dac na stery ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie model tez bedzie raczej rzucany od dolu (tym bardziej ze P51 ma "wlot powietrza") Pozatym antena idzie od kabiny do statecznika pionowego i nie ma jak wyrzucic :D Wlanicz pozostawie w strone ogona ON.

 

Z upgrade jaki zrobie dla lepszych osiagow - zdejme rurke i z tlumnika wyjme dlawik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niose wiesci !!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

MODEL LATA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I TO JAK !!!!!!!!!!!!:)

Ale od poczatku :

Pojechalem z ojciecm na lotnisko z wysoka trawa... ok 50cm trawy. Wiatr 5m/s w porywach do 7 czyli duzy:/

Odpalilem model doregulowalem i zbieram sie do lotu....

Ustawilem sie dokladnie pod wiatr. Zlapalem model od gory.... no i mysle- rzucic czy nie... ale raz kozie smierc. Wyrzut..... iiiii.... poszedl jak z procy !!! :)

Niestety wiatr troche nim miotal.... ale gaz na maxa i zapie... po niebie :) Po kilku minutach lotu gdzie wczulem sie w model zaczalem szalec na maxa :) Podczas przelotu zaraz nad trawa na full gazie wiatr mi podrzucil jedno skrzydlo i o maly wlos sie nie rozkwasilem.... ale udalo sie :) Polatalem i wyladowalem.. :) -ladowanie takie se.

 

Zatankowalem model i polecialem 2 raz :) Posmiglame troche i podczas zakretu zdechl mi silnik - paliwo sie skonczylo:( Naszczescie okazalo sie ze model doskonale szybuje i wyladowalem bez problemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak będziesz miał problemy z zasilaniem w silniku to wsadź z powrotem owy dławik.

 

A nie mówiłem :D

 

Naszczescie okazalo sie ze model doskonale szybuje

 

to na zbocze go:D z ta doskonałościątotroche przesadziłes :)

 

PS. Kjujik, podobno cięzko chory jestes poszedłeś spać :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naszczescie okazalo sie ze model doskonale szybuje i wyladowalem bez problemu :)

 

Gratulacje z okazji udanego oblotu. Z tym szybowaniem to nie przesadzaj. Pamietaj, że jak go przeciągniesz przy podejściu to Matka Ziemia się nad nim nie zlituje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.