Skocz do zawartości

"EDF" 125mm - czyli homemade :)


sławek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam na wstępie tych którzy liczyli na relacje o jakimś wypaśnym HI-ENDowym napędzie EDF -niestety -to tylko szaleństwo starego człowieka czyli pseudo edf własnego pomysłu .

 

Zachęcony dzisiejszymi testami tego "napędu" postanowiłem się podzielić wstępnymi efektami .

Jako napęd użyłem silnik TP 2409-12 plus przyciętych śmigieł SF ;pierwsze jest z 9x4 drugie 9x6 ( oba do średnicy

12cm ) .

Stator to parę listewek.odrobina balsy i odpady depronu.

 

8e6df21011a430cemed.jpg

 

Tunel napędu wycięty z styroduru (jeszcze raz dzięki Marek) i jeszcze nie wykończony -tylko z mojej niecierpliwości złożony do testu.

 

660ffb82198fa3bamed.jpg

 

Cały ten zestaw został dziś na na szybko uruchomiony i.......okazało się że to działa :) nie mam wagi chwilowo ale ciąg jest naprawdę zachęcający ,a jak dojdzie dysza myślę że prędkość też będzie słuszna.

Pozostało mi do tego czegoś dorobić płatowiec któremu taki silnik -beczka by pasował wizualnie -niestety odpadają samoloty realne bo przy tej średnicy uzyskał bym model gigant .Trzeba coś naszkicować samemu

 

79a036614988a7a7med.jpg

jeden z pierwszych szkiców , ale myślę o delcie zamiast niby układu kaczki...... szukam pomysłów, może ktoś coś mi podsunie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Cały ten "napęd" czyli rura, silnik ,śmigła ,ecs... waży około 150g

 

Prądu nie mierzyłem bo i nie mam czym (tu mi się Robercie przydasz) ale silnik i regulator po paru minutowych testach STATYCZNYCH był lekko letni ,ECS 30A pakiet 3s 1300mAh 20C- czyli w locie powinno być jeszcze mniejsze obciążenie.

Silnik ma 1600kv i myślę że po obcięciu łopat mniej traci na maksymalnych obrotach niż na śmigle.

 

Zastosowanie różnych śmigieł to nie przypadek - pierwsze ma mniejszy skok-a drugie większy ;w sumie daje mi efekt "większej-wklęsłej" łopaty a można jeszcze inaczej to tłumaczyć-pierwsze śmigło zagarnia powietrze a drugie je przyspiesza .... ot taka teoria naćpanego ale chyba nie pozbawiona do końca sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt 2 przypomina kształtem Deltę jakich już dużo lata. Głosuję na projekt 1 - na pierwszy rzut oka profil skojarzył mi się z jedną z wersji projektu PZL Skorpion.

Ciekawy jestem wyniku pomiarów Twojego EDFa. Planujesz budowę z depronu, balsy, skrzydło profilowane czy któryś z KFm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym projekcie faktycznie istnieje "słabe miejsce" ale jak napisał Jacek -kilka wzmocnień i tam będzie nie do zdarcia .

Można dodać jeszcze stateczniki pionowe jak w wersji drugiej -one tez odrobinę by usztywniły te miejsce.

Mi tez bardziej się podoba wersja pierwsza ale druga ma większa sile nośną a chciałbym tez lepsze własności szybowe..... jeszcze nie zdecydowałem .

 

EDIT planuje budowę z podkładów /depronu ,profil KFM4-szybki w budowie -niemal nie możliwy do zepsucia wykonania i dobrze chowa węgle.

Projekt nr 1 faktycznie przypomina PZL 230 z tej wersji którą pokazano w makiecie 1/1 :)

Pobór prądu zmierzę ale znając parametry silnika mogę oszacować na oko że pobór nie jest większy jak 20-25A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postęp na razie zerowy- prace ruszają jutro czyli w sobotę.

Padło na projekt nr1 nie tyle że ciekawszy o ile łatwiej będzie mi wykonać płynnie przechodzący kadłub w skrzydło co w delcie zwłaszcza przy profilu KFM wyszło by nieładnie.

Sam jestem ciekaw jak się będzie sprawował ten "EDF" w locie .

 

PS na złość jak zwykle- niema węgla w MODELE SKLEP :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt 3 godzinek - z braku węgla w sklepie użyłem dźwigar po rozbitku -zmieniło to troszkę wygląd inż planowałem bo ma inny skos .

 

8343ea710b4a8576med.jpg

 

ef423ead13cbc587med.jpg

 

Skrzydło otrzymało profil KFM4 dzięki któremu mogłem wkleić dźwigar wycinając miejsce na niego w środkowej warstwie .

Kanardy będą ale zamontuje je jako martwe -sterowanie tylko sterolotkami (w sumie bardziej będą dekoracją jak usterzeniem )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KFM zastosowałem bardziej dla wzmocnienia a jego własności są "przy okazji"

 

cab7966986537acdmed.jpg

 

Przymierzyłem napęd -oj ładne to nie będzie ...a czy szybkie? się okaże ale mam wątpliwości -robię model o max wielkości (oszacowanej na oko) by ten "tunel" nie szpecił ale może to być właśnie okupione prędkością- jej brakiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.